Tuesday, September 07, 2010

VJEKO: ANDREJ RAKOLOVAC

Pregledajuci fotke naletih na ove Andrejeve, ribarske. Dusu dale da se vadim za neaktivnost, kod urednika/ribara.
Onomad, Andrej tada desetogodisnjak izrazi zelju za ribarenjem. Jedan ga drugar naoruza stapovima za poletarce, ja upecah drugog drugara za drustvo (ucenje) ribarenju. I jos samo gliste....
Kakve gliste? Chicken/piletina... kaze drugar...
Kontam, po kanalima Gold Coasta plivaju i morske kere.....znam i da ih nasi ribari vade...al'...
Na koju stranu? Naprijed/nazad, desno/lijevo nema veze. Gdje god da krenes izaces na vodu. Dal' rijeku, okean, vjestacko more, jezero ili kanal, sve je to spojeno medjusobno vjestacki a i prirodno. Vise vjestacki, potreba za placevima za kuce sa garazom sprijeda i vezom na vodi pozadi.
Izabrasmo najblize pristojno mjesto. Uredjeno za piknik tj. za mene i mrzlo pivo. Od auta do stola deset koraka pa do ribara (one dvojice) jos osam. Oni zabacise udice a ja pripremio kameru kao sto je i red. Moze Andrej i da ne ulovi ribu al' da otac to ne ufotka, e to vec ne moze. Ma ne da sam ufotko, vec sam prvi i primjetio da trza. Osam metara iza ribara ( ja ribara) bilo je: " Elviru trza kod Andreja, leti pomazi!" Cuj da mi sinu prvi ulov naguli. I bio je ulov al' nije riba. Kad se primak'o povrsini u nimalo bistroj vodi ( a takve su uglavnom ovdasnje vode) pomislih kundura. Al' koprca se. Kad ono rak. Ma nije ni petnaest minuta pec'o, preciznije ni pivo nisam prepolovio a Andrej izvadi raka i to zenskog (al' o tome cemo kasnije). A ne ko ovi neki sto po stare dane krenu u ribu, pa....

Posto je vidio da zna (pecati) Andrej zakljuci da je sad najvaznije pokazati ulov znanim i neznanim te na opste zadovoljstvo publike prekide pecanje. Dobro, zabacio je jos jednom, taman da istekne i pivu vrijeme.
Onda odlazak do ribarnice po upute kako ulov prilagoditi konzumiranju a i saznati sta je tacno ulov. Ma odmah sam ga prepozn'o (u akvariju) Mud crab dolara 30!

Sad ti ja upecam jednu tetu od osoblja pa joj fino sve ispricam na tenane. Ono MOJ sin prvi put ...ni pivu nisam prepolovio....upec'o na chicken...ja vik'o, ma sta samo vik'o ...i galamio...ma vik'o i galamio...da trza...
Kad ce ona: Sta je upec'o ?
Ja ponosno: $30, ma ovoga Mud crab.
Muskog ili zenskog? opet ce ona.
Pojma nemam. U kupacoj je odori. Jos ga nisam prikl'o, pa da virnem da ti kazem jal' musko il' zensko. Ustvari, kako se to cudo prvo oslobodi zivota a onda prilagodi konzumaciji. (ovi duzi djelovi dialoga su moji, da ne naglasavam stalno, a vi to kao neznate)
Musko ili zensko? opet ce ona. Identifikovaces ga s guza.
Jest, al' prije dvadeset godina. U ova nova vremena, identifikovati samo s guza, neka fala. Al' sta me briga jel' musko il' zensko. Jel' musko mozda nije jestivo. (ovo je duzi dio...)
Musko jest, al' zensko nije; u Queensland-u; po zakonu. Zensko moras vratiti u vodu. Rece ona .

E kako mi stade na zulj. Kaze diskriminirajuci zakon da rakca mozes priklat' a rakincu jok. Kao rakince su vaznije u bioloskom (profit) lancu od rakaca. Ono sto vise rakinica bice vise i rakaca (za priklat') a za lanac sto ostane ostane. Poligamija je dozvoljena. Da me ne bi shvatili suvise ozbiljno ( u sta sumnjam) 50 kilometara nize u New South Wales-u mozes i rakincu priklat' . Druga republika (state) drugi zakon.
I jos mi ona teta od osoblja ribarnice na kraju namignu i rece : "Zenke su ukusnije".

Of course!

Al' da mi je na zulj stala, jes' vala. Al' to je vec druga prica. Uglavnom dok sam isao prema autu kontam 'rak' nisam, al' jesam....skorpija...te odlucih ako bude rakac, vracam ga u vodu sto posto. Al' bila rakinca. A prepoznaju se (crtez) s guza.

Drugi nacin - Prodje ovaj dan

4 comments:

  1. Mogu zamisliti Andrejevu uzbudjenje i srecu kad je zatrzalo, ma sta da je bilo! Tata, svaka cast! Pozdravi mi kolegu ribara.

    ReplyDelete
  2. Vjeko, drago mi je kad vidim kako imas lijep odnos s Andrejom. Slika Andreja s koalom je prelijepa.

    Bez obzira sto si blizu pedesetih ne mogu izbrisati iz sjecanja tebe onakvog kakvog sam te poznavala u Mikroelektronici i Medicinskoj elektronici, visokog, vitkog plavokosog mladica, svakodnevno oprane bujne plave kose, koji nikad nije prosao pored kolega a da nije nesto saljivo dobacio.
    Vedrina je ostala iako te zivot nije mazio.
    Pozdrav Andreju i tebi,
    Natasa

    ReplyDelete
  3. Draga Natasa,

    Jos uvjek sam visok. Ne dam se!

    A i vitak. Duplo!

    Dodjem po tada cetverogodisnjeg Andreja u vrtic kad me jedna teta podje milovati po stomaku. Ja ‘vakav kakav sam, ne znam se ni braniti ( a znaju to tete) a jos sve ostale me i gledaju i valjaju se od smijeha. Rekoh, da cujem…

    Andrej primjetio da jednoj teti raste stomacic pa je pitao sta se to desava. A ona mu odgovorila da ima bebu u stomaku koja polako raste. E na to ce Andrej: Juuppiii onda i moj tata ima bebu u stomaku.

    PS. Da li ste primjetili link za song ispod priloga. To je ona pjesma sto vam je Neznanac onomad uputio.

    ReplyDelete
  4. Andrej je zaista izabrao dobrog tatu! Ko bi svojevremeno pomislio da Vjeko posjeduje izrazit roditeljski talenat? Volio bih na tu temu, onako uz kafu, popričati s nekadašnjom Vjekinom šeficom.
    Vjeko, petica!

    ReplyDelete