Wednesday, October 27, 2010

IZBORNA PREVARA

Posreci mi se ovog mjeseca da dva puta ucestvujem na izborima.
Prvi put, pocetkom mjeseca u Banjaluci izbori u BiH, a onda drugi put, krajem mjeseca u Kanadi gdje se birala vlast na gradskim nivoima.

Poznato je da je u BiH najuzbudljivija i najneizvjesnija bila izborna trka izmedju moga druga Prape (Nebojse Radmanovica) i moga druga Mladje (Mladena Ivanica). Ja se nisam mnogo uzbudjivao, jer obojica su mi drugovi i ja sam na dobitku ma koji od njih da pobijedi.
 
  
Moji drugovi
U toj trci moj drug Prapa pobijedi moga druga Mladju veoma tijesno. Za misju cunu, rekli bismo mi nekada. Ali, pri tome je jedna desetina listica, sto je ekvivalentno bar magarcevoj cuni, bila je navazeca. Prema odluci Centralne izborne komisije, dimenzija nije bitna. Tako je moj drug pobijedio mog druga.

Odmah nakon izbora pojavi se teorija da je posebna agencija iz Beograda ( a odakle bi drugo) „odradila“ izbore po uzoru na 'bugarski voz' i da je moj drug Mladjo pokraden.
Jos u Banjaluci su mi objasnjavali kako taj 'bugarski voz' radi, ali ja jos uvijek nisam shvatio. Odustao od daljeg mozganja. Ali kako to da je moguce da jedna desetina listica bude nevazeca!? To je vec nesto sto i mogu shvatiti. Zato sto nema provjeravanja vazenja listica prije njegovog ubacivanja u glasacku kutiju, pa nas glasacki narod moze grijesiti koliko hoce! Namjerno ili nenamjrno!

A onda krajem oktobra na izborima u Kanadi  ja provjerim nasu bosansku teoriju zavjere o pokradenim izborima.  Slucajno napravim gresku na listicu. Glasam za dvojicu, umjesto jednog kandidata sa liste. Predam listic na provjeru koja traje cetiri sekunde.
Naime, veoma jednostavne masine, vjerovatno ne i skupe, provjeravaju svaki glasacki listic prije nego sto se preda komisiji. Masina za provjeru pisnu kad joj dadose moj glasacki listic. Svi se okrenuse i pogledase me. Uljudno mi kazu, da mi je glasacki listic nevazeci. Je li?! Dadose mi drugi, ja ga ispunim kako bog zapovijeda. Nova provjera. Ovog puta masina ne pisnu i odobri  moje glasanje. I tako, jedna mala masinica, jeftini skenercic, ne dozvoljava da necija slucajna ili namjerna greska odredi pobjednika na izborima.

Da smo mi u BiH koristili ovakve masinice, mozda bi moj drug Mladjo sada bio pobjednik i mozda bi se moj drug Prapa sada vec pripremao za zasluzenu drzavnu penziju. Ovako, osta sumnja i prica o pokradenim izborima, o grupi iz Beograda, o 'bugarskom vozu', o ko zna cemu sve jos...

Rob Ford

George Smitherman
 Zamalo da zaboravim! Na izborima za gradonacelnika Toronta u utrci dvojice izjednacenih kandidata, pobijedio je Rob Ford na obecanjima da ce sniziti poreze, neke cak i ukinuti, i da ce smanjiti broj novih imigranata u Toronto. Tako je propala sansa Toronta da ima gej gradonacelnika, Georga Smithermana, koji zivi u skladnom braku za svojim drugom. I to ga ne ometa da se bavi politikom, ali ga je mozda omelo da ovog puta pobijedi na izborima za gradonacelnika. Novi izbori su za cetiri godine, a za to vrijeme mnogo toga se ovdje moze promijeniti. George Smithermana ne napusta nada.


Kuriozitet ovog izbornog ciklusa je i da je Hazel McCallion u svojoj 89. godini, po dvanaesti put za redom pobijedila u utrci za gradonacelnika Mississauge, dijela velikog grada Toronta.

Da li ce se u naredne cetiri godine nesto promijeniti u BiH i na Balkanu?

4 comments:

  1. Odlican ti je ovaj tekst Predraze, pun podataka i duhovito napisan.

    ReplyDelete
  2. I sta te briga, koji god da je pobjedio, imamo vezu, jer prijatelj mog prijatelja je i moj prijatelj.

    ReplyDelete
  3. Pita me i moja dobra drugarica, Ognjenka Pirolic, koja vec dugo, dugo zivi u Sarajevu, da li je Prapa bio nasa gimnazijska generacija. Nije, Ogi. On je stariji od nas. Sto bi rekli ovi moji prijatelji ovdje u Torontu. On je stariji cak i od Canka.
    Bruja, ja njih obojicu poznajem vec dugo, dugo, posebno Prapu, ali nismo bas prijatelji. Od druga do prijatelja je veliki put.( Gradacija je: poznanik, drug, prijatelj...) Ali, ne gubi nadu u svezi veze. Obojica imaju kumove koji zive ovdje u Toronu. Ti njihovi kumovi su mi prijatelji, pa ako veza zatreba, potegnucemo kumove. Kum nije dugme...

    ReplyDelete
  4. Meni se cini da je Prapa bio sa mnom u razredu:
    razred na cosku, red do prozora, nekako predzadnja klupa...a ja vamo do vrata.
    Sta nam je Pirolicka-mama predavala, ne mogu da se sjetim.
    Sjecam se da je bila blaga i dobra zena!
    Drago mi je da cujem za Ognjenku, uh, bila je najbolji djak...
    G/J

    ReplyDelete