Wednesday, August 03, 2011

Dzez festival u Torontu

Jula svake godine u dijelu Toronta kojI se zove Plaze, na obali jezera Ontario, nedaleko od pjescanih plaza, zatvori se saobracaj u prometnoj ulici i ulicu i setalista zauzmu muzicari. Internacionalni Toronto Dzez festival. Naziv u kome dominira dzez se zadrzao jer je vjerovatno u njegovim prvim godinama to i bio festival dzeza ali vremenom ostali muzicki stilovi, trendovi i bendovi su dobijali svoje mjesto, tako da se danas duz jedne ulici mogu slusati i gledati i solisti i  revijski orkestri, rock, bluz, soul, R&B, tehno, sving, fank, afro-cuban, grupe sa tradicionalnom juznoamerickom muzikom...
Pravi festival muzike. Tridesetak grupa i orkestara poredanih duz ulice. Posjetioci od 2 do 92 godine. Muzicari od 15 do 85 godina. Muzika naravno inspirise one koji zele plesati tako da je to i festival plesa. Imas osjecaj da cijela ulica i hiljade ljudi na njoj plese u razlicitim ritmovima.
Ove godine je Bojanu i mene posebno odusevio mladi violinista grupe koja svira obradjene klasicne rok teme, improvizira i unosi svoju ogromnu energiju u izvedbu. Kako taj momak svojom muzikom, energijom i izrazom cijelog tijela nosi publiku!


Svaki put kad se odrzavaju ovakve manifestacije u centru Toronta pozelim da zivim bas tu, da osjetim i zivim s tom pozitivnom energijom, da ne moram putovati vec da sam bas tu.
Istina, to me drzi neko vrijeme, pa onda opet shvatim i svoje godine i uzrast... Ili je to samo izgovor i inercija koja ne dozvoljva skretanja...
Mozda ce ovih nekoliko slika uspjeti bolje nego moje pisanje, koje mi danas i ne ide od ruke, docarati atmosferu koja se moze dozivjeti na ovom muzickom festivalu.
 http://www.youtube.com/watch?v=O_T5ivEvayU

http://www.youtube.com/watch?v=suu1h0UK0XQ









15 comments:

  1. http://youtu.be/f7AblTjKTHk
    http://youtu.be/YLFt1pcKuH4

    ReplyDelete
  2. Baš je lijepo što si nas upoznao sa zbivanjima u tvom gradu. Mora da je bilo lijepo, živo, prepuno boja, s puno radosti i smijeha.
    Ali moram te kritizirati.
    Ova rečenica u tom tekstu nije bila potrebna.

    “Istina, to me drzi neko vrijeme, pa onda opet shvatim i svoje godine i uzrast... Ili je to samo izgovor i inercija koja ne dozvoljva skretanja...”

    Zar ti mislis da radovati se, plesati, pjevati na ulici na ovakvim performansima trebaju samo mladi? A tko kaže da i “skretanja” nisu za nas. Zar ne misliš da mladić ne može biti star?

    Zar misliš da će koji Kanađanin pomisliti:
    “ Ma pogledajte ljudi što si dozvoljava ovaj Predrag Čanak, izigrava jednog mladca.”
    ili je vjerovatnije da će pomisliti:
    “ Kako je lijepo kad se šezdesetogodišnjak raduje, pjeva i uživa u glazbi. A kako samo pleše sambu. Kako je lijepo sačuvati mladost u sebi.”

    A što je sa slobodom izražavanja sebe?
    Sve to što nas sputava da budemo svoji, ne čine nam drugi, već samo naše misli. Oslobodimo se predrasuda i balkanske duhovne skućenosti.

    Znam ja da si ti pustio ovaj mamac, i to već drugi ili treći put, ja izbjegavala da se upecam, ali kako drugi ne reagiraju, nema mi druge nego napisati ovih par riječi i potaknuti ostale bar na razmišljanje.

    ReplyDelete
  3. Natasa, mozda ja nisam bio jasan. A mozda ni ti nisi procitala pazljivo. Najvjerovatnije oboje. To sto me drzi neko vrijeme, pa pospusti, je zelja da preselim i zivim u ovom ili ovakvom dijelu grada, gdje se mnogo toga desava.U vrevi a sve na dohvat ruke.
    Ta zelja prodje poslije odredjenog vremena jer nisu vise godine kad se moze spavati a vani vreva , buka, auta, tramvaji, sirene itd...
    Sto se plesa tice, tu ja nemam starosnog ogranicenja. Mene muzika opusta, nosi i ja plesem k'o momak bilo gdje. Nadam se da me to nece zadugo napustiti.

    ReplyDelete
  4. Tako ti je to Predraže kad se ne čita pažljivo, i kad današnji razgovor u živo potakne da odgovor krene u drugom smjeru. Bez obzira na promašaj, vrijedi razmisliti o onome što sam napisala.

    ReplyDelete
  5. To o cemu ti , Natasa, govoris je bio i jedan od razloga da otpocnem ovo putovanje blogom. U zaglavlju pise:"...i koji vjeruju da za ljubav u ljudima, radost i srecu nikad nije kasno." Naravno, svake godine je teze, ali treba raditi na sebi. Hrabriti i oslobadjati samog sebe. Pitanje je koliko nam sve to uspijeva. Svakako, ne onoliko koliko bismo zeljeli, ali ne treba odustajati i ne treba potiskivati dijete u sebi bas u svakoj situaciji.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Bruja, ne razumijem o čemu pišeš.
    Izgleda da ni ti nisi nešto pažljivo pročitao.

    ReplyDelete
  8. Draga Natasa.
    To se odnosi na MENE, a ne na nikog drugog.
    Toliko, da pojasnim. Zar Vi mislite da sam zloban?
    Pozdrav od bruje

    ReplyDelete
  9. Ne mislim Bruja, već samo ono što sam napisala, da pretpostavljam da nisi bio pažljiv u čitanju, kao što nisam bila ni ja.
    Komentar mi je bio nejasan, mislila sam da ce takav biti i drugima.
    Pretpostavljam da se slažeš s mojim zapažanjem, kad si ga obrisao.
    Pozdrav, Nataša

    ReplyDelete
  10. Sad tek vidim da sm ja nesto zabrljao. Izgleda da sam neciji komentar, vjrovatno greskom, izbrisao. Naime, primam u poslednje vrijeme prilican broj spam komentara. Nude neke windows aplikcije, viagru, ljetovanja sa i bez viagre... (ovo sam dodao zbog zanimljivosti). I sve to u obliku komentara, tako da te komentare brisem. Kod brisanja postoje dva nacina, jedan trajni, kada na bloku ne ostaje nikakav trag i neki drugi, koji ja samo greskom mogu koristiti, kad pise ova poruka da je izbrisan po zelji autora. Ciji komentar sam izbrisao, ja to vise ne mogu znati, ali se u svakom slucaju izvinjavam. Tehnika narodu!

    ReplyDelete
  11. Ma nisi ti kriv, vec kerber. Uopste te ne kontrolise.

    ReplyDelete
  12. Evo Vjeko kaze da je Kerber kriv.
    Moj komentar sam ja izbrisao i ne treba da se opravdavas nikom.
    Posto je komentar bio Natasi nejasan, a vjerovatno i nekom jos, odlucio sam da ga povucem i izbrisem.

    Nekim malim izmjenama na Blogu zadnjih dana, nedostajao je uobicajen pregled za komentare pa je zbunjujuce bilo locirati mjesto gdje zelis u koju pricu da stavis komentar. Potaknut tim Blogovskom nedostatkom napisao sam komentar saleci se na svoj racun, al kako je komantar ispao "dvosmislen" izbrisao sam ga.
    Pozdrav svima

    ReplyDelete
  13. Bruja, sad si me zabrinuo.
    Znači li to da u naše tekstove mogu osim urednika ulaziti i drugi i mijenjati ih ili brisati?
    To nikako nebi bilo dobro.

    Kad sam napisala da si svoj komentar obrisao, mislila sam da si zamolio Predraga da ga obriše, te kad si ga poslao da više nemaš pristupa tom komentaru.

    Pretpostavljam da su se i drugi to zapitali, pa vas molim obojicu da nam malo više približite tu tehnologiju. Ako takva mogućnost postoji mislim da ćemo se svi složiti da ju zabranimo.
    Nataša

    ReplyDelete
  14. Ne postoji nacin da netko koregira i intervenise na blogu osim vlasnika bloga, tako da sa te strane budite spokojni.
    Moj operativni sistem je nesto drugaciji od DOS-a pa imam tu mogucnost da korigujem ono sto mi nije po volji, ali samo moje komentare mogu brisati i nicije vise.
    Eto drugi put ako budem primoram zamolit cu Predraga za to
    (trebalo je da ga obavjestim o tome- izvinjavam mu se za to, moj propust)

    ReplyDelete
  15. Kerber, urednik, pa sad i Mico moj... e Tito, Tito...

    ReplyDelete