Wednesday, September 14, 2011

Vjeko: Predgovor prilogu

...ostadoh onomad duzan objasnjene ovih fotki. Ovaj lijevo sam ja, iz perioda dok sam komentare na 'naslovnice' (sto pricam ove 'belosvetske' jezike) ostavljao na pravom mjestu, bas kao ovaj djecak sa fotke (gore) skinute negdje sa interneta. Mogao bi da se vadim na neke prozivke da u PC-u i nemam neke druge fotke. A stvarno nemam, cak ni onu objavljenu kod Caje i u Parkicu. Vec sam ja ovu svoju omiljenu fotku dao onomad i za partijsku knjizicu. Tj. nasalio se sa partijskom sekretaricom ( ja je zvao tetkom i sad nas ona odnekud' gledi) a ona sa pratecim osmijehom pokazala je (fotku) ostalima u laboratoriji; 'Vidi sta je 'mali' dao za partijsku', sto je normalno izazvalo smijeh prisutnih. Al' to je bilo u ona vremena dok smo se znali smijati. Ah, da ne zaboravim, ja sam bio clan partije i jos sam uvijek, al' neke moje partije.

...eh, i moja generacija (da ne zaboravite, ja sam (uglavnom) petnaestak ...ma bice puno, ajd' deceniju i po mladji od vecine prisutnih) znala se dohvatiti 'suplje' price. Ako bi se zaozbiljila ta suplja obicno bi se dva oponenta izdvojila te po fazama: ... nadglasavanje...ne slusam tebe...a onda ne slusam ni sebe... Ma, znalo je to vece da ode u ...(e, nece vala u ovoj konobi), uglavnom znam neka "prijateljstva" sto se nikada nisu oporavila od 'suplje', a danas da ih pitas ne bi ni znali kako je pocelo...Ako bi neko od prisutnih to sprijecio uletivsi sa nekim lupingom na temu 'suplje' pa jos izazvao smijeh prisutnih i zbunjenost zajapurenih dobio bi frazu moje generacije (a mozda i nekih drugih, generacija) 'Seres li, (opet li) seres'. Ovo 'opet li' je bilo rezervisano za mene.

...kao sto ste primijetili i kod nas u konobi zna doci do malih 'trzavica'. Da li malih? Nekih gostiju odavno nema, a poneko se nakratko povlacio u publiku. Al', sve u svemu, ipak samo malih trzavica, zahvaljujuci onoj djukeli od Kerbara. Eno, mene opet cenzuris'o u komentarima. Niste primijetili? Kakva bi to cenzura bila da jeste? Skolovano je to. U zadnjih desetak dana - dva puta. Dzaba ga Mico vez'o. A i urednik ponekad umijesa svoje prste. S pravom. To mu se ja slihtam... ta teska strana rijec IZVINI...nasem uredniku nije teska. Kao dobar domacin upotrijebi je ponekad bez potrebe, u ime atmosfere (u konobi). Ustvari, zarad' dobre atmosfere i nije bez potrebe. Al' opet, s pravim prijateljima ne treba biti sitnicav.

...ono 'povrsno citanje' IZVINI..komotno mor'o bi i ja. Isto skont'o. E kad se to meni desilo,... mozete misliti. Jer ja kad citam obavezno ukljucim i ton. Po tonu se razaznaju nijanse. E, ima ona jedna 'nasa' sto kad pise - galami. Gdje god da pise i 'vamo i tamo ona galami. Elem, sem 'povrsnog citanja' postoji i 'povrsno pisanje'. Davno sam napisao da ja svoje tekstove vise citam (na sta bi tek licili da ih ne citam) nego sto ih pisem. Jer smo osjetljivi, jako osjetljivi a zato imamo razloge i u istoriji i u dusi. Al' mi ne bi bili mi da se ne hvatamo Juge, Bosne i posebno Banjaluke. I u tom nasem uletanju u 'prokletu avliju' svi su u konobi vise-manje bili korektni i tolerantni, normalno izuzev vjeke (e, neces Mico dobacivat', ovaj put). Ne pada mi na pamet da nekog za nesto prozovem, al' moram reci da u slucaju da se sutra vratim u BLuku ma ne bi' proslo dva mjeseca bilo bi:

...ma sta vise hocete vi "pobegulje" iz 'proklete avlije', zalijepili ste dupeta u te zapadnjacke fotelje, zabili glave u monitore i odvojili zivot od stvarnosti, putujuci po proslosti. Hajde pokrenite se bar do kucnog praga pa saznajte gdje se nalazi vas prag. A i kakav vam je. U raznim amerikama. Halloo, nemate tamo 'krive Drine' za ispravljanje? Da li se sjecate kada zadnji put Amerika nije bila u nekom ratu? Ili, znate li koliko ratova danas vodi? Da li je ikada ratovala na svojoj teritoriji? Kako to da je najbogatija zemlja svijeta ujedno i najzuduzenija? Preko cijih ledja je najbogatija? Pa danas, i maloj djeci u cijelom svijetu u igri, enemy je 'amer'. A vi, vi po Bosni, ne date joj da predahne. Kao, nije joj dosta, treba joj jos. Uostalom te vase nove demokratije su je najvise i gurnule tamo gdje je...i jos bi vam rek'o, na one price o ljepoti zapadne demokratije i zivota u njoj: sta serete, sta opet serete, ajd' objasnite ako vam je tako lijepo sto stalno kopate po ruznom. Hej, koji je to razum...lijepo mi, toliko mi je lijepo da mi fali ruzno...cccc. Ma svasta bi vam ja jos rekao,.. malo je rec'. Al' ne beri brige, necu ja uskoro u Bosnu a normalno ni u Hercegovinu, sto bi nas urednik rekao.

E, ovo vam dodje kao 'umjesto predgovora' na najavljeni prilog. Vadim se unaprijed, jer rijec kad se otrgne ni pisac je stic' ne moze. Pa nemoj da mi se neko sutra, prekosutra 'pali na guranje'.
Pusti muziku!

http://youtu.be/YLFt1pcKuH4

http://youtu.be/V77B1IgHg1A

http://youtu.be/f7AblTjKTHk

No comments:

Post a Comment