Monday, December 05, 2011

Masino pismo

Dragi moj ujko,
Kao sto znas pocetkom oktobra stigla sam u Nepal. Pocetak  je  decembra i ja sam jos uvijek u planinama.....pa reko da ti malo opisem moj put to Everest......19og octobra sam pocela, sto se tice pocetka postoje dvije opcije. Ja sam posla sa laksom opcijom koja je bila let do mjesta koje se zova Lukla, a druga opcija je da ides autobusom iz Kathmandu do Jiri......koji je zadnji stop za autobus i onda je sve pjeske! Odprilike 7 dana do Lukle.

Uglavnom let je ok, malo strasno posto letis medu planinama, Lukla je 2840 metara u visini i aerodrom je velicine kosarkaskog terena, air strip je 30 metara dugacak i to je to.....


Tako poslije leta odmah se seta...i trebalo mi je 7 dana da stignem do Gorak Shep (5140m), i od tog mjesta se ide na basecamp koji je 5364m.....da ti kazem iskreno basecamp nije bas nesto, nema dobar pogled na planine, vidi se glazer dok setas prema njemu, jedino je to to. Uglavnom samo satori, snjeg, i mnogo ljudi koji mole da ih ne ometamo.

Bolji pogled je sa vrha Kala Patthar (5500m) na koji se ide odmah od Gorak Shep....to sam uradila dan poslje basecampa i pogled je stvarno predivan, isplati se sve ono penjanje 7 dana kad stignes na vrh, i vidis vrh svjeta.



Ne moram ti nista vise pisati kad su slike deset puta bolje od mojih reci....Postoji mnogo opcija da se nastavi kroz planine za one koji zele, ali ja sam morala nazad.......Odlucila sam tad da umjesto leta od Lukle do Kathmandu, da setam do Jiri. To je malo potrajalo; sve skupa sam provela 26 dana u planinama, stim sto sam odmarala 3 na jednom mjestu i po jedan dan tu i tamo. Nisam nikad provela toliko dugo da ne vidim ni jedan auto, toplu vodu, i mnoge takve moderne i civilizovane stvari pa je i to bio divan dozivljaj.


Spavanje oko 7, ustajanje kad god me sunce zagrije. Upoznala sam mnogo raznoraznih ljudi. Neki jako ozbiljni planinari, neki jako stari i puni zivota; ljudi idu i sa djecom. Sve zavisi do tebe i kako to radis. Ja sam bez vodica i nosila sam sve svoje stvari na dragim ledima. Uvijek imaju mjesta za spavanje, i hranu. Samo sto vise se penjes, sve skuplje i skuplje. 1L vode na vrhu je oko $5, i placas za sve sto mozes zamislit, kupanje, struju, deku.......


A da ako hoces mozes uplatit vodica naravno i portera da ti nose stvari.....To je stvarno nesto nenormalno koliko porteri nose.....svi su muski izmedu oko 16-70? godina, nekada u sandalama....i nose sve, to jedini prevoz pored magaraca i yak. Vidis po slikama da nema granice koliko kila-torbi, piva, stolica,ma svega i svacega mogu ponjet....sve stave na leda i onda imaju traku da zakace od torbi preko cela.......

Eto ujko to je to; malo vise detalja, pa mozda ti dam ideju da i ti probas????
Voli te tvoja
Masa



1 comment:

  1. bravo Maso...
    samo ti pisi ispod slika sve,
    bolje da ti to fino objasnis nego da mislimo ko je ispod tolikog tereta....
    volim te puno, cuvaj se!

    ReplyDelete