Monday, February 18, 2013

VRBAS: IME, PJESMA, SLIKA (1)

Mozda vas rijeci Dr Antuna Radića koji je putovao po Bosni i Hercegovini od 20.07. do 21.08.1899. potaknu da slijedeci njegove rijeci napisete ili procitate nesto o nasoj rijeci, posaljete sliku...:





"Na ovako dugu, a pustu putu svakojake su mi se misli vrzmle glavom, a moj kočijaš Osman, i ako bi kadšto zapjevao nije bio pjevač, kao drugi moji košijaši što su bili, pa tako nije bilo druge nego u misli razgovarati s junačinom Vrbasom. Mislio sam jesu li mu ime nadjenuli naši djedovi, je li zbilja u kakvoj vezi Vr - bas i Bos - na . . . kad imamo i Bos – ut. Žalio sam, što se ovakvu junaku nije našao pjesnik, kakvog je n.pr. u Puškinu našao Terek i Kazbek ali našega naroda kao da se ne doima mrtva ljepota, pa bila kako uzvišena. Tako je i Vrbas ostao neopjevan i sva je - čini se - junačka njegova borba ovjekovječena u miloj pjesmici:

S ovu stranu i s onu Vrbasa –
S ovu smilje a s onu bosilje:
Sve se smilje smije na bosilje,
Kao momče na mlado djevojče."





No comments:

Post a Comment