Thursday, September 11, 2014

In memoriam: Mirko Petričević - Piki




Mirko Petričević PIKI (Banjaluka 1932. – Banjaluka 2014.)

U srijedu, 11. septembra u Banjaluci je preminuo Mirko Petričević – Piki, čovjek koji je cijeli svoj život posvetio sportu. Nakon aktivnog bavljenja sportskom gimnastikom, okrenuo se radu s mladima.
Mirko Petričević je bio jedan od prvih koji je završio Državni institut za fizičku kulturu u Beogradu, a radni vijek je proveo u salama i na sportskim terenima banjalučke Tehničke škole, gdje je predavao fizičko vaspitanje.

Starijim generacijama poznat kao jedan od najboljih gimnastičara Jugoslavije pedesetih godina 20. vijeka. Popularni "Piki" je 1955. izabran za najboljeg sportistu Bosanske Krajine i tada je bio je među četvoricom najboljih sportista u Bosni i Hercegovini. Dobitnik je brojnih priznanja i plaketa.


************************
Sa Pikijem me veze dugogodisnje druzenje preko sporta. Cak smo, cini mi se  iste  1974., dobili Majsku nagradu banjalucke SOFKe, a poslije toga godinama, kao rezervni oficiri, dijelili dobro i zlo u rezervama; bili podrska jedan drugome u prevazilazenju svakodnevnih dogadjanja na tim rezervama, posmatrali i komentarisali, u pocetku glasno, jedan-drugome, a kasnije, samo bi se pogledali i bez komentra znali sta mislimo. Ponekad bi se i zasmijali, a da oni oko nas nisu znali o cemu se radi. Mi smo se tada razumjeli na pogled. Piki je bio takav da je mnogo toga znao i razumio. Od njega se mogle uciti i o sportu ali i o zivotu, o svemu... Sretan sam i bogat jer sam dio svog zivota proveo u druzenju s njim.
Neka ti je laka zemlja banjalucka, druze moj.
Predrag
   

2 comments:

  1. Piki je bio radni kolega i prijatelj od moje mame. Kad je mama umrla Piki se je prvi javio da drzi poslednji govor na groblju. Sjecam ga se kao covjeka sa kojim smo se znali nasaliti. Ostao mi je u lijepom sjecanju. U svijetu fizicke kulture Piki je bio i ostati ce legenda.
    Neka mu je laka zemlja.

    Mirjana Đarmati Stancic

    ReplyDelete
  2. Piki je legenda. Znali smo ga kao posebnog, najboljeg. Nikad se mi gimnazijalci nismo mogli nositi u gimnastici sa tehnicarima, prije svega zahvaljujuci njemu. S velikim postovanjem i tugom najiskrenije saucesce ozaloscenim!
    Sejo Bahtijarevic sa familijom

    ReplyDelete