Saturday, July 09, 2016

Priznanje za Miladina Šobića


Trinaestojulske nagrade za ovu godinu dobili su profesor Igor Đurović, pisac Milorad Popović i kantautor Miladin Šobić, a za životno djelo režiser Veljko Bulajić, saopštilo je crnogorsko Ministarstvo kulture.
Odluku je donio žiri čiji je predsjednik Gojko Kastratović, i članovi Ilija Vujošević, Igor Lakić, Miomir Vojinović i Asim Dizdarević.
Trinaestojulska nagrada za životno djelo se dodjeljuje istaknutom naučnom radniku ili umjetniku koji je svojim stvaralaštvom obilježio vrijeme u kojem je djelovao, čiji je stvaralački put zaokružen i čije djelo predstavlja trajno dobro Crne Gore.
************************************

Prije tri decenije mladi Crnogorac Miladin Šobić je kao zapaženi kantautor imao već dva snimljena albuma (“Ožiljak” i “Umjesto gluposti”), imao je svoju publiku, studirao u Sarajevu i nije težio većem publicitetu. A onda je nakon porodične tragedije naglo nestao i sasvim napustio muzičku scenu. Vratio se u Nikšić i povukao u potpunu anonimnost. Već snimljen treći album “Barutana ljubavi” je tako ostao neobjavljen.
Ploče su se teško nabavljale jer 'Diskoton' nije prakticirao velike tiraže, ali ostali su poklonici njegove muzike. Povremeno bi se širile glasine da je teško bolestan, da je mrtav, da jedva sastavlja kraj s krajem, da čuva ovce na planini, da se zamonašio, da snima novi album... Ništa od toga, povremeno se mogao vidjeti u usamljenim šetnjama, mada stari i novi obožavaoci nisu gubili nadu u muzičarev povratak...
O njegovim kompozicijama i stihovima još je davno vrlo pohvalno govorio Arsen Dedić, kao i neki drugi muzičari koji ga cijenili. Proglasili su ga jednim od najvećih...
"On je neka sarajevska pojava iz vremena kad sam ja imao 15-16 godina. Tada sam bio mali panker, ali mi se zbog nekog đavola strašno svidjelo to što on radi, te njegove čudne pjesme - taj džemper za vinograd, ta Marija, čudesa neka... Već tad sam bio, bez obzira na sve pubertete, fan Miladina Šobića", pričao je Miljenko Jergović, "Ako ćutiš, onda ćutiš. Mit Miladina Šobića stoji na njegovim pjesmama. To je neka privatna odluka, neka privatna tuga, neki privatni razlog. I ja to u najdubljem smislu poštujem".
Često se mogu se čuti pohvale kolega sa scene za nekadašnjeg kantautora, ali Miladin se ne odaziva. "Njegove albume sluša moj tata i stariji od mene. Čuo sam neke priče da bi trebalo nešto da snimi. O tome se priča evo već dvadeset godina. Ja mislim da je Šobić genije. Trebalo bi ili da prodaje pjesme ili ih pjeva", govori reper Edo Maajka. I frontmen benda 'Hladno pivo': "Na Šobića sam naletio čim sam u sedmom osnovne stigao u Tuzlu iz Njemačke. Moj rođak Stevo je imao svega par kaseta i ploča, ali čak dvije od Šobića. Šta volim kod njega? Njegovu prisnost, njegovu djetinju iskrenost, neke stihove koji naizgled zvuče nespretno, ali su zapravo oni koji te na kraju obore s nogu. Svaki put kad pustim tu ploču osjećam se k'o da mi je dragi prijatelj kojeg dugo nisam vidio svratio u stan s gitarom."
Nedavno se ime Miladina Šobića opet često izgovara. Na inicijativu prijatelja iskrene pjesme Miladin Šobić je postao kandidat za dobijanje Trinaestojulske nagrade. Prijedlog je ujedinio Crnu Goru, za kratko vrijeme skupilo se više od deset hiljada potpisa.
Da li su se stekli uslovi da najviše državno priznanje vrati Miladina i njegovu gitaru?



https://www.youtube.com/watch?v=lQ51vf3oJ0s

No comments:

Post a Comment