Saturday, August 06, 2016

David Albahari: PET MALIH PRIČA O MOJOJ ŽENI


1

Moja žena bere cveće.
Ja skupljam marke.
Moja žena čita ljubavne romane.
Ja igram fudbal.
Moja žena gleda televiziju.
Ja idem na pijacu.
Moja žena dugo spava.
Ja nikada ne sanjam.

2

Moja žena i ja sedimo na klupi. Klupa je u parku.
„Volim jesen“, kaže moja žena.
„Jesen je uvek lepa“, kažem.
„Pogledaj lišće“, nastavlja moja žena. „Izgleda kao da je od zlata“
„Neke krošnje", kažem, „liče na buktinje."
„Mogu satima da ih gledam“, dodaje moja žena.
Ja malo ćutim, a onda kažem: „Jedino žalim što odleću ptice.“ „Ne brini“, smeši se moja žena, „ostaju nam vrapci."

3

Moja žena pere sudove i peva.
Ja brišem čaše i tanjire. Potom ih slažem na policu.
U dvorištu, na drvetu, sedi veverica.
Ostavljam krpu, uzimam foto-aparat i slikam je tri puta. Moja žena prestaje da peva. „Mene nikada“, kaže ona, „ne slikaš tri puta.“
„Ti nisi veverica“, kažem.
„Naravno da nisam", kaže moja žena. Onda me pogleda. „Da li bi me više voleo da imam rep?“
„Volim te i bez repa", kažem, podižem foto-aparat i slikam je četiri puta.

4

Svakog dana, tačno u podne, telefoniram svojoj ženi.
„Аlо“, kaže moja žena.
„Zdravo", kažem. „Kako si? Šta radiš?"
„Dobro sam", kaže moja žena. „Čitam knjigu."
„Šta čitaš?"
„Roman Prohujalo sa vihorom."
„То je tužna knjiga", kažem.
„Dok čitam", kaže moja žena, „držim maramicu u ruci."
„Koliko još imaš do kraja?"
„Pedeset strana", odgovara ona, „možda ni toliko."
„А kada ih pročitaš", pitam, „šta onda misliš da radiš?"
„Idem u šetnju sa Ljubicom."
„Pozdravi Ljubicu", kažem.
„A ti", pita moja žena, „kada dolaziš kući?"
„Kada napišem izveštaj", kažem i spuštam slušalicu.

5

Moja žena sedi u kuhinji i uvlači konac u iglu. Onda bira dugmad za svoju bluzu. Bluza je bela. I konac je beo. Samo je dugme crveno. Moja žena prišiva crveno dugme na belu bluzu. Malo posle, ona stavlja bluzu na dasku za peglanje. Vidim da je svako dugme druge boje. Kada obuče bluzu, moja žena izgleda kao beli oblak iza šarene duge.

(iz knjige kratkih priča ‘Krava je usamljena životinja)

***
Pisac i prevodilac David Albahari (1948.) do sada je objavio četrnaest romana, četrnaest knjiga priča i pet knjiga eseja.

No comments:

Post a Comment