Wednesday, May 03, 2017

Viktor Ivančić, Bilježnica Robija K.: Pada li vlada?


Mi smo za Prvi maja bili kod mog dida na Šolti. Veliki muški su sidili u dvoru od didine kuće. Plus je sa didom i tatom bijo unaj didin frend barba Tonino. Dida je sipnijo ekipi po bićerin travarice za nazdravit se i pitao je: ‘Onda, Tonino, jel ova vlada pala ili nije?’ Samo tu je barba Tonino skoro se zagrcnijo sa travaricom od smijade. Didi je uletilo čudilo: ‘Šta se smiješ, jebate patak? Ka da san te pita neznanšta!’ Barba Tonijo je obrisao se sa šudarom po bradi i rekao je: ‘Ma ništa! Sitija san se kako san jednom svoju pokojnu Jakicu usrid seksa pita jel mi pa ili nije!’ Dida je rekao: ‘Nemoj me jebat?’ Barba Tonino je rekao: ‘Časna rič!’ Tata je zakolutačijo sa očima. Dida je barba Tonina pitao: ‘I šta ti je Jakica rekla?’ Barba Tonino je rekao: ‘Rekla mi je: Kako ću ja, Tonino, znat jel ti pa ili nije, kad san ja u kužini, a ti si u sobi?’

Tu je moj dida uvatijo se za drob od teške smijačine. Barba Tonino je isto rikavela od kesa. Tata je uz kolutačenje sa očima još i vrtijo sa glavom. Onda je on pitao: ‘A koja je poanta ove priče, jebate?’ Dida je raširijo ruke i rekao je: ‘Nema ti tu puno mudrosti, zete! Poanta je da je Toninovoj pokojnoj Jakici bilo svejedno jel Toninu pa il mu nije pa dok je imala kvalitetan seks sa mužem!’ Tata je rekao: ‘Ona u kužini, a Tonino u sobi?’ Barba Tonino je rekao: ‘Tačno! E tako je i nama svejedno jel vlada pala il nije pala dok smo mi na Šolti, a vlada u NDH!’ Dida je rekao: ‘Mi na Šolti ionako saznajemo šta se događa u NDH samo priko televizije! A televizija uvik laže!’ Barba Tonino je rekao: ‘To je bez greške! Ja pratin vjesti tako da čujen šta kažu na televiziji, pa znan da je sve obratno!’ Dida je rekao: ‘To je dobra taktika! Jedino još nisan ubra kako da se informiran kad mi je televizija ugašena!’ Tata je rekao: ‘A da je upališ?’ Dida je rekao: ‘Kurac ću je upalit! Ako je laživa, znači da je pokvarena!’ Tu je barba Tonino ligenzi na pod od smijade. Dida je isto varijo od kesa i lupao je sa rukom po stolu. Tata je rekao: ‘Okej, ekipa, sad bez zajebancije! Tehnički gledano, vlada se ponaša ka da nije pala! A zna se da ima manje od pola glasova u parlamentu! Šta se tu događa? Koji klinac čekaju?’ Onda je dida dignijo kažimprst i rekao je: ‘Možda vlada čeka Deveti maja, da padne kad i sve ostale nacističke sile zla?’ Barba Tonino je podviknijo: ‘Tako je! Možda vlada oće da svojom predajom obilježi Dan antifašističke pobjede!’ Dida je rekao: ‘To bi bija mudar državnički potez!’ Barba Tonino je rekao: ‘Slažen se! Vlada bi najbolje odala počast tekovinama antifašističke borbe tako da baš na Deveti maja svrgne fašistički režim!’ Tata je opet kolutačijo sa očima. Moj dida je počeškao se po glavi i rekao: ‘Bude li tako, Tonino, još koji dan pašmo se morat počet pakovat za putovanje!’ Barba Tonino je rekao: ‘Nema nan druge! Tribaće spremit pohanu piletinu, koji žmul vina, čiste bičve i duple mudante!’ Tati je uletila zbunjoza: ‘Koje putovanje?’ Dida je rekao: ‘Kako koje, zete? Pa neću valjda pad vlade NDH čekat na Šolti!’ Tata je pitao: ‘Nego di, jebate?’ Dida i barba Tonino su rekli: ‘U Blajburgu, razumi se!’
Onda su dida i barba Tonino opet blokavali od smijade. Plus su fljaskali sa rukama po stolu. Plus su kucnili se sa bićerinima. Tu je taman u dvor ugibala moja mama. Mama je nosila pijat sa narezanim sirom i pancetom. Mama je rekla: ‘Bojin se dašte vi dva malo sačekat sa svojin Blajburgom! Plenković bogami kaže da će skupit većinu u Saboru!’ Barba Tonino je obrisao suze sa šudarom i rekao je: ‘Moja pokojna Jakica je uvik govorila da joj, šta se seksa tiče, većina uopće nije važna!’ Mama je rekla: ‘Valjda veličina?’ Barba Tonino je dignijo livu ombrvu prema mami i rekao je: ‘Previše san ja star, draga moja, da bi me ti učila gramatiku!’ Onda je tata nagnijo se prema njemu i pitao je: ‘A kako ste majketi ti i pokojna Jakica, uz tako opičen odnos prema spolnon životu, uspili napravit sina i dvi ćere?’ Barba Tonino je rekao: ‘Moran napomenit da smo ih napravili prije nego je Jakica bila pokojna!’ Tata je pitao: ‘Tako šta je ona bila u kužini, a ti u sobi?’ Barba Tonino je raširijo ruke i rekao je: ‘A šta da kažen? Moga san se daleko dobacit!’
Onda sam ja ugibao u dvor sa fetom kruva i marmelade. Moj dida je mignijo prema meni i rekao je: ‘Šta ti kažeš, malac, na ovu situaciju oko vlade u NDH?’ Ja sam rekao: ‘Pičke štite Todorića!’ Mama je cijuknila: ‘Robi! Sram te bilo!’ Tata je podviknijo: ‘Sto puti san ti reka da ne govoriš šporke riči!’ Ja sam rekao: ‘Ispričavan se! Pičke štite Agrokor!’ Veliki su najprvo zamukli. Onda je dida rekao: ‘N bava kua? I kakve su procjene našeg političkog analitičara?’ Ja sam rekao: ‘Iako zasad nema većinu u parlamentu, vlada će nastavit konzumirat vlast!’ Dida je pitao: ‘Ma nemoj? A kako će je konzumirat?’ Ja sam rekao: ‘Konzumiraće je tako šta će premijer uć u Sabor ka u Konzumovu poslugu i kupit si par kila zastupnika! Neki su baš na akciji i mogu se dobit za samo 29,99 kuna!’ Dida je pitao: ‘Ako je u điru takva trgovina, jel to znači da demokraciju možemo zaboravit?’ Ja sam rekao: ‘Pošto je cili pičvajz nasta oko Agrokora, odlučeno je da se demokracija zamini sa agrokracijom! Vlada u NDH, drugin ričima, neće bit demokratska, ali oće agrokratska!’

Veliki su sidili za stolom sa zinutim ustima i piljili su u mene. Onda je barba Tonino rekao: ‘Bogte jeba, ovi mali nije normalan! Priča ka da je sad doša iz Kembridža!’ Dida se keserijo: ‘He-he, moj unukić… Stoposto je gleda televiziju i sad govori sve obratno!’ Barba Tonino je okrenijo se prema mami i tati i pitao je: ‘Kako ste majketi vi dva tupadžije uspili napravit ovakvog genija?’ Tata je raširijo ruke i rekao je: ‘A šta da kažen? Moga san se daleko dobacit!’

Robi K. (IIIa)
(‘Peščanik’)

No comments:

Post a Comment