Monday, August 28, 2017

Tramp - nije sve za odbacivati

Jesam se napalio na tog covjeka. Ali nisam sam. Cijela Amerika, Kanada, bar pola svijeta prica o njemu i prati njegove poteze. Jer od njih zavisi kako ce se u narednih godina odvijati politika i ekonomija u vecem dijelu svijeta.



Vec nekoliko puta sam zestoko kritikovao. Smatram da on te kritike potpuno zasluzuje i naravo znam da njega zabole uvo i za moje, ali i za bilo cije kritike. On se kritikama hrani. Motivisu ga da svojim izjavama i klovnovskim nastupima sokira i izaziva nove.

Medutim, moram reci da ima nekoliko stvari koje je Tramp donio u danasnju politiku a sa kojima se slazem. Neke od ideja koje su osnova njegovog programa su odlicne i to ne treba negirati. Da li je i koliko on do sada ucinio da se te ideje ostvare - drugo je pitanje, ali je cinjenica da on insistira na njihovom ostvarenju i da su one dio njegovog programa, koji mu je i donio pobjedu na izborima.

Sa cim se ja to slazem?

Prvo, vratiti poslove u Ameriku! Zaposliti Amerikance je ogromna pozitivna stvar. Ako bi mu ovaj plan uspio - ne gine mu drugi mandat! On to i dalje ponavlja u svim svojim javnim nastupima. Pitanje je samo kako ce to ostvariti, jer borba sa medjunarodnim korporacijama je teza nego politicka borba sa drzavama. Ali ako iko ima sansu da tu nesto uradi, morao bi to biti on, jer on je vlasnik jedne od medjunarodnih korporacija i zna kako taj biznis dise. U svakom slucaju treba mu dati sansu i naravno pratiti.

Drugo, cvrsca kontrola imigracione politike. Da li zbog toga sto sam ja imigrant trebam bezuslovno podrzavati imigracionu politiku bez kriterija, politiku u kojoj svaki koji se prijavi ili ilegalno predje granicu treba da dobije benefite i drzavljanstvo? Ne! Bas zato sto sam imigrant (istina, ne u Americi vec u Kanadi, na moju srecu) i sto sam prosao sve faze zivota prve generacije imigranata, onih koji su svojim radom stali na svoje noge i veoma brzo poceli drzavi vracati kroz placanje poreza imam pravo i na svoje misljenje. Ja znam sta sve znaci biti imigrant i kolika je razlika od jednog do drugog imigranta. Znam za imigrante koji se svim silama nastoje uklopiti u drustvo koje ih je prihvatilo i dalo im sansu, a u svojoj kuci nastoje sacuvati kulturu i tradiciju do koje drze. Ali, znam isto tako, da postoje imigranti koji su planski dosli u tudju zemlju da koriste sve prednosti te zemlje, zive na raznim drzavnim pomocima, ne rade ni dana do penzije, ne prijavljuju porez ako i nesto na crno i zarade - grebu se od zemlje koja im je dala sansu i podsmijevaju ovim prvima... A neki od njih se uz to bave se, u dokolici, bave kriminalom bilo koje vrste, vec od prvog dana traze od drzave koja ih je primila da im gradi njihove crkve i dzamije, kulturne centre gdje se okupljaju i dogovaraju kako se sto bolje organizovati u iskoristavanju zemlje koja ih je primila i omogucila uslove za rad i zivot. E, ako Tramp misli da ovim drugima zabrani ulazak u Ameriku - onda smo na isti talasnim duzinama.

Trece, unio je u politiku nesto novo: jasan rijecnik bez kamufliranja i filozofiranja. Politicki rijecnik koji vec godinama egzistira na svim politickim nivoima svuda u svijetu se vremenom potpuno udaljio od zivota, od slusalaca. Postalo je nebitno ko od politicara govori, jer sve sto kaze moglo se unaprijed predvidjeti, sve je uvijeno u celofan, svi politicari svijeta kao da su se vjezbali i takmicili kako da sto vise govore a da sto manje kazu. Vec poznate fraze izgovorene na svim meridijanima svijeta izazivaju mucninu u stomaku.  Sta god da ti politicari kazu zvuci kao bijeli sum. I svi isti - k'o jaje jajetu. Jasno i jednostavno izrazavanje je bilo dio Trampovog strateskog izbornog plana kojim je dobio mnoge glasove. On zapravo i nije mogao drugacije, jer je takav kakav jeste i ne zeli da bude drugaciji. Sada, sto to njegovo jasno izrazavanje otkriva na licu mjesta sve njegove izgovorene gluposti i lazi - to je drugi par rukava  koji mu se povremeno odbija o glavu.

Cetvrto, smanjenje poreza i stimulacija poslovanja  malih privrednika. Odlicna ideja! Treba vidjeti kako i kad ce to biti ostvareno.

Da ne ispadne da se ja slazem sa Trumpom. Gluvo bilo. Pu-pu...
Ali od prvog dana svjestan sam da taj covjek, uz mnogo losih, o kojima sam nedavno pisao, nudi i dobra rjesenja koja se ne smiju a priori odbaciti.
Prateci Trampove protivnike uocio sam da oni prave veliku gresku sto o njemu i njegovoj politici govore samo negativno. Time sami sebe kvalifikuju kao subjektivne i uske, dajuci Trampu i njegovima opravdane razloge da ih diskvalifikuju.
Ja i dalje mislim da je Tramp narcisoidni bolesnik koji je samom sebi na prvom mjestu. Amerika i svijet mu sluze da nahrani svoj ego klovnovski ponizavajuci  sve one koji mu se suprotstave.

Ali ove cetiri ideje same za sebe su sigurno pozitivne i svakako zasluzuju da se to kaze.



Sto vise razmisljam o Americi i njihovom predsjedniku, sve mi je zalije sto Berni Sanders nije imao sansu da pobijedi!
Prerano se pojavio u trci za predsjednika Amerike, jer Amerika jos uvijek nije spremna za socijalistu, sto je on u biti.

No comments:

Post a Comment