Wednesday, August 01, 2018

Vratio se kuci!


Konacno, poslije cetiri prelijepa mjeseca provedena u Banjaluci, Istri, Vojvodini, ponovo Banjaluci, ponovo Istri, Toskani, opet u Banjaluci, Londonu ... vratio sam se kuci u Toronto. Koliko god da osjecam pripadanje Balkanu, jer tu zivim zivot koji sam nekada zelio i sanjao,  sretan sam sto zivim i u Torontu.

Objasnicu i zasto...

Hajde da se malo podsjetimo ili naucimo...

Grad Toronto je sa svojih 2,8 miliona stanovnika najveci grad u Kanadi i cetvrti najveci grad u Sjevernoj Americi. 2013. godine je sa cetvrtog mjesta po broju stanovnika u Sjevernoj Americi pretekao Cikago. Metropoliten Toronto (grad Toronto sa okolinom) ima 5,5 miliona stanovnika. Na slici koju vidite i koju ja gledam sa svog balkon  je zapravo Misisaga, susjedni grad naseljen sa preko 7 stotina hiljada stanovnika. Ja zivim s druge strane granice izmedju Torontu i Misisage, u Torontu, na samoj granici, i uzivam, s jedne strane predivan pogled na Misisagu a sa druge pogled mi dopite do centa Toronta.

Sto se tice rasa, Toronto naseljava 50% bijelih, 12% Indijaca, 11% Kineza, 8,5% Crnaca, 1,4% Koreanaca, 1,1% Indijanaca, 0,5% Japanaca...

Ili 13% Engleza, 12% Kineza, 10% Iraca, 9,5% Skota, 11% Kanadjana, 7,6% Indijaca, 7% Italijana (od njih me zet zapao), 5,5% Filipinaca, 4,6% Njemaca, 4,5% Franuza,, 3,8% Poljaka...Medju ostalima smo (Portugalci, Jevreji, Ukrainci, Rusi...) i mi . Zadnja firma u kojoj sam radio do penzije imala je oko 130 zaposlenih dosli u Kanadu iz 26 zemalja svijeta. Vecina se ovdje osjeca kao kod svoje kuce, jer vecina stanovnika Toronta (kao, uostalom, i Kanade)  je dosla odnekud ili su njihovi predci dosli odnekud. I svi razumiju jedni druge jer znaju sta znaci zivot u novoj zemlji.

U Torontu postoje cetvrti kao sto su: Mala Italija, Grcka cetvrt, Kineska cetvrt, Mala Jamajka...
Skoro polovina stanovnika Toronta je rodjena u inostranstvu! Nakon Majamija, drugi grad u svijetu po broju stanovnika rodjenih u drugoj zemlji.

Sto se tice religije, 54% stanovnika Toronta su Hriscani (28% Katolici, 4,3% hriscanski Ortodoksi,  12% Protestanti...),  8% Islamke religije, 5,6% Hindu, 4% Jerejske vjere, 3% Budista...Medju skoro 25% onih kojima vjera nije bitna smo i ja i moja porodica.... I niko nas ne okrivljuje zbog toga.

52% zena - 48% muskaraca zivi u Torontu.. Ne pitajte me za one izmedju, jer te podatke jos uvijek ne mogu naci.

Zbog svega ovoga, kao i zbog toga sto moj zet Toni, po nacionalnosti Kanadjanin a po etnickoj pripadnosti Italijan, svim srcem navija za Italiju, kada se njena reprezentacija kvalifikuje na svetsko fudbalsko ili kosarkasko prvenstvo. I sto je najljepse, nikome to nije cudno niti ga iko zbog toga osudjuje.

Zbog svega toga, kao i zbog mnogih drugih stvari ovdje se osjecam lijepo i volim Kanadu.

Znam, znam... na ovo "volim Kanadu" se smjeskate jer ste citali ono o kanadskim zimama i ciscenju snijega. Naravno, i to je dio zivota u Kanadi i u tom dijelu nikada nisam uzivao,  pa sam zbog toga, ali i slobode putovanja prodao kucu i preselio u stan sa cijeg balkona vam saljem sliku. 

1 comment:

  1. Lijepo Canak. Dobro došao kući. Pa na proljeće ponovo. Želim ti lijepa putovanja i sretne dolaske.
    Goran Trkulja

    ReplyDelete