Monday, January 14, 2019

Politika i laz!

Svi mi, koliko god posteni i iskreni bili, ponekad lazemo! Priznajmo to sami sebi. Ako ne priznate - onda lazete, vjerujte mi! Kod normalnih ljudi, u koje mi sami sebe svakako ubrajamo, te su lazi uglavnom sitne i bezazlene, i nemaju namjeru da povrijedjuju druge. Ponekad se posluzis sitnom lazi kad hoces da izbjegnes da povrijedis necija osjecanja, da se izvuces iz neke neprijatne situacije koja bi se mogla razviti u nesto nepredvidivo neprijatno, kad hoces da ne odgovoris na provokativno pitanje itd.... Te se lazi mogu oprostiti i smatraju se "pozitivnim lazima". Ali i one jesu lazi! Ne treba ih nazivati drugim imenom.


Poplava lazljivaca na politickoj sceni nasoj, balkanskoj ali i svjetksoj razlog zasto razmisljam i ponovo citam o ljudskim lazima i kako prepoznati kad te neko laze. Na tu temu upravo citam neke veoma zanimljive clanke i o tome sam imao namjeru pisati, ali mi se uvod u temu razvukao, pa cu o tome vjerovatno pisati nekom drugom prilikom.  Poznata je istina da je uobicajeno da politicari lazu i tako stvaraju svoju karijeru, jer, kako kazu, u politici ne mozes uspjeti ako govoris istinu. Laganje u politici je kao plivanje u vodi. Ako ne naucis lagati udavices se i nestati u tudjim lazima jer , i to kazu, u svojim lazima se ne mozes udaviti!

Od davnina se govori o lazima poiticara, ali ovo sto se danas na svjetskoj politickoj sceni desava je prava poplava politicara - lazljivaca.

Okrenite se oko sebe, pogledajte one koje svaki dan gledate na dnevnicima. Treba li pominjati imena i prezimena? Mislim da ne treba. Imate vi njih, i bez moje pomoci, spremne u glavi. Pomenucu ipak jednog, najveceg svjetskog politicara - lazljivca. Predsjednik najvece svjetske sile USA, Donald Tramp je rodjeni lazljivac. Neki novinari grade danas svoju karijeru objavljujuci samo njegove lazi.
Nakon hiljada primjera objavljenih i dokumentovanih od pocetka predizborne kampanje do danas, za mene vise nije pitanje da li je on lazov ili nije i treba li njemu vjerovati ili ne.
Za mene je pitanje ko su ljudi koji njemu i dalje vjeruju!
Kakvi su tek to ljudi? Covjek ponavlja lazi, jednu za drugom, a oni mu, kao hipnotisani,  i dalje vjeruju i  pljescu!

Isto to rade i ovi nasi lazljivci, ne da mi se da ih sada nabrajam. Ali domet i posljedice njihovih lazi je mnogo kraci - Balkan! Domet Trampovih lazi i njihove posljedice osjete se u cijelom svijetu. Zato je on danas neprikosnoven sampion svih lazljivaca i vjerovatno je zasluzio Nobelovu nagradu za mir!
Otkuda sada Nobelovu nagradu za mir?
Pa, pada mi na pamet ono sto je cijelom svijetu poznato, a to je da je tu istu nagradu dobio njegov prethodnik, Obama, devet mjeseci nakon sto je postao predsjednik USA - na osnovu obecanja koja je dao za vrijeme predizborne kampanje. Ispostavice se kasnije, da on vecinu tih obecanja nikada nece ispuniti, da li svojom krivicom ili zato sto nije bio u mogucnosti - vise nije ni bitno! Ali Nobelova nagrada za mir mu ostala!


 Po toj logici i Tramp bi vrlo lako, ako ga do kraja ovog mandata ne smijene, mogao dobiti Nobelovu nagradu za mir, ma sta mi mislili i o Trampu i o toj devalviranoj nagradi!


No comments:

Post a Comment