Friday, February 01, 2019

Mrsomudi i palamudjenje!


Ne znam da li su ovo bezobrazne rijeci, jer zapravo ni ne znam njihov korijen. Ne znam cak ni da li su one zvanicno priznate i da li se mogu naci u rijecniku, jer onda kad sam ih ja ucio na Banjaluckom Ulicnom Fakultetu njihova je upotreba bila tek u povoju i mnogi cak nisu ni znali ni njihovo znacenje niti gdje i kada da ih upotrijebe.
Kad za nekog kazes da je mrsomud onda znas da se on cesto bavi palamudjenjem. Dakle, imenica mrsomud nema svoju glagolsku imenicu mrsomudjenje,  vec joj u tu svrhu sluzi palamudjenje. Isto tako, ni glagolska imenica palamudjenje nema svoju imenicu - palamud! Njena imenica je mrsomud.
Dakle, to dvoje su nekako u praksi nasli jedno drugo. Do ovih saznanja sam, u dokolici hladne kanadske zime, dosao nakon studioznog istrazivanja koristeci dedukciju kao logicku metodu a polazeci od pretpostavke da je palamudjenje opste a da su mrsomudi pojedinacni! Mislim da cete se iskustveno sloziti sa ovom mojom polaznom pretpostavkom.

Znam da ce sada neki zavrtjeti glavom i reci da su i mrsomudi opsti, ali vjerujte mi na rijec, oni su po mnogim karakteristikama posebni cak bih rekao i jedinstveni . Znacajna osobina im je da se bezgresno razmnozavaju brzinom svjetlosti. Nove tehnologije su im dosle "k'o kec na banku"! Sirom su im se otvorila vrata prema slusalacima, citaocima. Nemilosrdno koriste mogucnost izrazavanja  svojih stajalista i misljenja o svemu i svacemu. Nekoliko zajednickih karakteristika su im veliki ego,  poluobrazovanost, polupismenost, poluobavjestenost, zatucanost, neduhovitost, bijeg od mizerne stvarnosti u kojoj ih izbjegavaju...Do skora njihova misljenja nikoga nisu zanimala, niko ih nije ni slusao -  a sada...internet, fejzbuk, komentari na on line izdanjima....!
Neogranicene mogucnosti!


Znate vi dobro o cemu ja pricam. Znate vi i cijelu hrpu imena koje biste mogli podvesti pod zajednicki pojam - mrsomud! Koliko li ste i vi puta bili utuseni necijim palamudjenjem!
Znate vi sve to sto i ja znam!

Mogao bih ja jos na ovu temu, ali necu da rizikujem da pomislite - evo ga jos jedan mrsomud palamudi!

No comments:

Post a Comment