Friday, May 17, 2019

Branislav Kljajić: Susret sa bivšim košarkašem Borca Mićom Jelićem

Ponavljam da ne volim fejzbuk. Mnogo je razloga za to. Ali  ponekad se, kao sto je to danas bilo, pojavi obicna zivotna prica o nekome koga poznajes iz onog zivota i koga nisi vidio decenijama. Danas je Branislav Kljajic - Kljaja objavio kratku pricu o svojoj posjeti nasem starijem drugu, bivsem kosarkasu Borca, Mici Jelicu. Meni su se Kljajin gest i prica veoma svidjeli, pa je, uz njegovu dozvolu, nudim i vama.

**********************************************




Beograd   16. maj. 2019. 

Danas sam, onako spontano, bez plana, a po opisu kuce od strane Dokic Branka Doke, potrazio Milana Micu Jelica.
Za divno cudo, iz cuga sam pronasao objekat, ali stanari mi rekose da Mico nije tu, u blizini je... U kafani.A, gde bi? 
Vidim ga, sedi sam za stolom. Nije me odmah prepoznao, ali mu i nije trebalo mnogo.
Preplavise me emocije... Mico "glava", Mico, "pamuk ruka"... Jos je bilo nadimaka.
Poslednja druzenja su bila iz Sava centra, on direktor predstavnistva "Djure Djakovica" iz Slavonskog Broda, ja u "Aviogenexu"...
Godine... 1985-1992!
Bio je beskrajno sarmantan, omiljen u drustvu, kavaljer...
Kafanski racun se nije mogao platiti od njega.
A duhovit, do bola.
Stariji brat Slobodana Bate Jelica, legende KK Borac, KK Partizan, reprezentativca ex YU, mog kosarkaskog uzora.
Prica, ma monolog, ali beskrajno zanimljiv i duhovit tece... Bez nekog narocitog redosleda, onako..
Svasta se pomenulo...
Bato je igrao stoni tenis, uspesno, ali kad je video da Mico trenira kosarku i on poceo.
Obojica su bili sjajni ucenici.
Od divnih roditelja, majke, prosvetnog radnika, oca, carinika. Mico je diplomirao na Pravnom i Ekonomskom fakultetu, Bato na Elektro- tehnickom. Obojica, u Beogradu.


Ali, najvise je pricao o Banjaluci. O gimnaziji.
O tome kako je trebalo da bude izbacen zbog sukoba sa prof.biologije, Ajsom. Spasio ga legendarni prof. Ivo Nakic. Kako je imao sve petice, sem cetvorke iz istorije kod prof. Mujcin(a)ovica. Iz inata je uzeo maturski rad iz istorije (bogumilski pokret).
Obisao citaonice u Sarajevu i Zagrebu i rezultat je bio...
Nikad takav maturski rad nisam procitao, rekao je prof. Mujcin.


Izvesna koleginica iz gimnazije u koju je bio zaljubljen bila je i ljubav tada poznatog fudbalera Partizana, Sombolca. Nudjene su i pare da odustane, da se "odljubi". Nije hteo.


Obe kcerke su uspesne i zive na Manhattan-u.
Ja sam po inerciji, onako tiho, dodao... "u Njujorku?! "...
Ne, nego u Ljubljani, seretski je potvrdio Mico.


Zna da se krajem maja meseca okupljamo, mi kosarkasi, iz celog sveta.
"Da te povezem, da ides...? Bilo bi lepo da vidis drugare?!
Ili, dobar deo njih. Idemo, a? "
"Neka... Prejake bi bile emocije. Bolje ovako."


Eto, pozeleo sam nasem dragom Mici mnogo dobrog zdravlja. I srece! Ziv bio!




1 comment:

  1. Poznavao sam dobro bracu Jelice . Znali su oni navratiti i na tenis. Micu smo zvali "Smit". Bili su svima dragi, prava raja.Nadam se da me se jos sjeca.( Onda je razlika u godinama bila malo veca ; sad sam ga sustigao ).
    Mnogo pozdrava od brace Bahtijarevica , Seje i Fahre

    ReplyDelete