Tuesday, May 28, 2019

Ljubitelji pasa, kupite iza svojih ljubimaca!


Predivno je imati kucnog ljubimca! Još uvijek se sjecam djetinjstva i moje srece kada sam uspio ubijediti roditelje da u nas stan u Strosmajerovoj donesu  kuce-Mikija, ali, na moju veliku zalost, pokazalo se da on nije kuce za stan i cim je malo poodrastao, dat rodjacima koji su imali veliko dvoriste. 
Stoga potpuno razumijem ogromnu ljubav vlasnika pasa koji ih danas drze u stanovima ali znam i da je, drzati psa u stanu isto tako ogromna obaveza i odricanje. 

E, tu, kod tih obaveza i odricanja zapazam u Banjaluci nesto sto mi je nepojmljivo. Vecina vlasnika pasa u nasem gradu ne kupe ono sto ostane nakon sto njihovi ljubimci izvrse svoju fiziolosku potrebu na javnoj povrsini. Jednostavno, bez stida i osjecaja odgovornosti, okrenu glavu i povedu svog ljubimca nazad u stan a njegovo govno ostave tamo gdje ga je pas polozio.  Tako oni, ljubimci zivotinja i humani ljudi, bez grize savjesti prave javne klozete od javnih povrsina koje dijele sa svojim sugradjanima, vjerovatno svjesni i da se na tim istim povrsinama igraju i mala djeca. 
O cemu se tu radi i zasto vecina nasih sugradjana ne ciste iza svojih ljubimaca - tesko je reci. Posmatram te ljude i svaki put mi dodje da ih opomenem, ali mislim da to ne bi imalo nekog pozitivnog efekta osim sto bih time dobijao neprijatelje.

Medjutim, ne da mi djavo mira, i i prije oko mjesec dana, nakon sto sam istu scenu posmatrao danima, opomenem "brku", vlasnika lijepog buldoga sa slike. Nakon sto njegov ljubimac svakodnevno istrese pogolemo govno na travnjak, na kome se igraju i malisani, vlasnik hladno ostavlja na travi fizioloski proizvod svoga ljubimca. Prije, otprilike mjesec dana, ne izdrzim i pristojno ga sa balkona podsjetim da bi on trebao da pokupi iza svoga psa. On polagano podigne pogled, zastane, trenutak me posmatra, ironicno rece: "Dobro jutro" i hladno nastavi prema svojoj osmokatnici. Posmatrao sam ga i slijedecih dana, posmatrao sam i druge nesavjesne vlasnike kucnih ljubimaca koji cine isto i u Boriku, ali i u drugim dijelovima grada.  

Shvativsi da opominjanje moze izazvati samo negativne posljedice, odlucim da ubuduce ovakve nesavjesne vlasnike kucnih ljubimaca fotografisem zajedno sa njihovim ljubimcima i sa govnima koje oni zajedno ostaju... 

Evo, pocinjem sa "ironicnim brkom"  iz Borika.  

Moj cilj nije da ikoga ponizim, niti da sticem neprijatelje, vec da vlasnicima kucnih ljubimaca, koje cijenim kao humane ljude, kazem da je njihova zakonska obaveza da sklanjaju iza svojih ljubimaca.  Izbjegavanje te svoje obaveze je ruzno, nesavjesno, neprihvatljivo i nedopustivo u urbanoj sredini kakva je Banja Luka. 



Posto je Banja luka urbana sredina, ona je uredila ponasanje i obavezu vlasnika kucnih i drugih ljubimaca ОДЛУКOM О ЗАШТИТИ И ДРЖАЊА ЖИВОТИЊА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БАЊА ЛУКА 

... ciji....Члан 18. glasi:
Уколико пас при извођењу из стана запрља или загади степениште, стазу, пут, зелену површину или други простор, држалац пса је дужан да загађену површину очисти и опере, а по потреби и дезинфикује.
a Члан 19.
Пси се могу изводити само на кратком поводнику дужине до 1,5 м.....
kao i Члан 27.
Држаоцу пса који се не придржава одредби ове одлуке, комунална полиција и ветеринарска инспекција забраниће даље држање пса и мачке, и наредиће да се пас или мачка смјесте у Централно градско прихватилиште.
*****************
Draga saveta, da li ja pretjerujem kao svaki dokoni penzioner ili je ovo problem koji jos nekoga muci?

No comments:

Post a Comment