Pojavom Ivice
Percla rađa se domaća protestna pjesma. Nekadašnji ritam-gitarista Robota
prvi lansira protestnu pjesmu u Jugoslaviji i doprinosi njenom širenju.
Počeo je interpretacijom hitova Boba Dylana i
Donovana, ali ubrzo prelazi na sopstvene kompozicije.
Ivica
Percl
U protestnim pjesmama Percl uvijek osuđuje rat i
one koji stoje iza toga. Njegova muzika je pomalo uspavljivala slušaoce, ali
srećom, zbog teksta pažnja nije popuštala.
Sve njegove pjesme nisu se pjevušile kao Novkovićeva
„Stari Pjer“, već su neke od njih tjerale na razmišljanje, što je i bio cilj
autora. Njegove šansone su bile prihvaćene, jer je zahvaljujući tekstovima brzo
ostvario komunikaciju sa publikom.
Percla je teško svrstati u jednu kategoriju,
šezdesetih je bio buntovnik i šansonjer.
Druga
polovina šezdesetih donosi trojicu značajnih autora protestne pjeme: Dragu
Mlinareca i Ivicu Kiša iz Zagreba, dok se u Sloveniji pojavljuje Tomaž Domicelj.
-Prva afirmisana pjesma „Osmjeh“ Drage Mlinareca svrstava ga u prvu
garnituru jugoslovenskog rocka. Pored izrazitih hit-pjesama, počinje se,
uporedo sa šansonom, baviti i protestnom pjesmom, tako da stvara novi izraz
„protestnu šansonu“.
Drago
Mlinarec
-Ivica Kiš,
pisac tekstova za Grupu 220, osniva sopstveni sastav Legija strasti i pravi protestne pjesme sa satiričnom žaokom.
-Tomaž
Domicelj se pojavljuje 1967. godine kao protestni pjevač pod uticajem
flower power pokreta, a moto mu je „Vodite ljubav a ne rat“. To je i osnovna
poruka njegovih tekstova iz tog perioda.
(Little Sule)
No comments:
Post a Comment