Tuesday, June 27, 2017

Ratko Varda: Džordan je bio baš “praćkica”


Tokom boravka u Banjaluci, gdje je promovisao međunarodni košarkaški kamp “Three Points” na Jahorini, nekadašnji član Detroit Pistonsa i Vašington Vizardsa prisjetio se boravka na NBA parketima.
“Kakva god da je bila karijera, meni je bilo super. Zato sam sada tu da neka svoja iskustva prenesem na mlađe, savjetujem ih i naučim ih da ne rade sve ono što sam ja radio”, kaže Varda.
Prisjetio se odlaska “preko bare” 2001. godine.
“Iz Partizana sam u NBA otišao samo zbog jedne stvari – jer u dresu ‘crno-bijelih’ nikada nisam dobio pravu šansu. U prvi tim ušao sam sa 16 godina kao najveći talenat, a onda sam šest godina sjedio na klupi. Jedina opcija u tom trenutku bila je da odem u NBA, što je bila nemoguća misija s obzirom da tada nisam ni igrao i da mi je statistika bila izuzetno loša, tako da me niko ne bi ni uzeo na draftu. Ipak, na osnovu dobrog rada na treninzima, Detroit me je ‘pikirao’ i dobio sam ugovor na dvije godine”, kaže visoki centar rođen u Gradišci.
Poseban period u Vardinom životu bili su treninzi i utakmice sa velikim Majklom Džordanom u Vašingtonu.
“I sa 40 godina, Majkl je na svaki trening i utakmicu dolazio prvi. Bio je baš ‘praćkica’. Ali, o njemu je sve rečeno u brojnim filmovima. I sve je zaista tako. Imao je svoje rituale koji su uvijek bili isti. Svaki put pred utakmicu kada je Dag Kolins, trener Vašingtona, pričao, Majkl bi se izgubio. Nigdje ga nije bilo, važniji su mu bili rituali”, priča Varda i prisjeća se jednog veoma upečatljivog detalja:
“Svaki trening odradio bi u novim patikama, zatim bi ih skinuo, potpisao i stavio u kutiju. I tako, svaki dan – druge patike. Zamislite samo kolike su bile cijene tih potpisanih patika. Zato danas i zarađuje toliko”, kroz smijeh priča Varda.

(banjaluka.com)

No comments:

Post a Comment