Tuesday, November 16, 2021

In memoriam: Miso Vidovic


                                                                 1964. - 2021.

Prekjuce je u Banjaluci, nakon duge borbe sa rakom pankreasa, umro novinar Miso Vidovic. 

Miso Vidovic je bio odlican novinar, ali jos vaznije i veliki covjek,  jedan od preostalih antifasista, onih rijetkih, onih koji svoj antifasizam ne izgovaraju u pola glasa, jedan od onih koji su ponosni sto su to sto jesu!

Bio je jedan od, za moju generaciju, mladje banjalucke raje. Jedan od onih koji nikada ne prodju a da se ne jave i da ne pokazu da se raduju susretu, razgovoru, vidjenju... iskreni novinar koji nije ustuknuo pred nacionalizmom. Ljude je cijenio po istim kriterijima kako su cijenili njega. Prije desetak godina, prilikom jednog od slucajnih susreta dobacio mi je preko ulice: "Citam Parkic! Citiram te ponekad!" Cast je ako te citira takav novinar - a jos veca  sto te citira takav covjek!

Novinarsku karijeru je zapoceo u sarajevskoj reviji "Valter", radio i u drugim medijima bivse nam domovine. Pisao za Prelom, prije i u toku rata. Krajem devedesetih bio je i novinar Nezavisnih novina, a od 2006. pa do svog poslednjeg dana bio je zaposlen u banjaluckom dopisnistvu Federalne televizije. 

Zbog istine koju je govorio, bio na listi "izdajnika", "stranih placenika",  kome je "Baja" Republike Srpske jednom prilikom u mikrofon i pred kamerama pozelio da mu srce otkaze!  Da li si sretan crni Milorade?!

Supruzi Oliveri, kcerci Isidori, rodbini i prijateljima iskreno saucesce!

Pocivaj u miru, druze moj!

3 comments:

  1. Canak, ne znam sta te tjera da u sve uvlacis politiku. Inace lijep tekst o mom bratu Misi si uprljao uvlacenjem Dodika. Malo slifa, molim. Nebojsa Gvozden.

    ReplyDelete
  2. Cudi me, Nebojsa, da tebi nije zasmetala bahata i neljudska Dodikova prijetnja tvome, kazes - bratu, Misi. Zasmetalo ti je to sto sam to uvrstio u moj oprostaj sa Misom. Uradio sam to svjesno, jer je Misin zivot i rad do njegovog poslednjeg dana, bio obiljezen omalovazavanjem, pritiscima, prijetnjama, politickim epitetima "prodana dusa, izdajnik..." upucenih mu od kabadahija na vlasti. Na zalost, tebi kao da to ne smeta, a nasao si bitnim da meni zamjeris nedostatak slifa a o toj neljudskoj prijetnji tvom bratu i teskim uslovima u kojima je on radio i zivio - ne nalazis potrebnim da bilo sta kazes! Govori li to nesto o tebi?!

    ReplyDelete
  3. Nebojsa je, iako kaze na nece jer je u zalosti, nastavio sa sarkasticnim komentarima uperenim meni licno. Zakljucujem da je dalja konverzacija s njim u ovom momentu bespredmetna. Prekidam je da ne opterecujem druge, a ni sebe. Degutantno i tuzno...

    ReplyDelete