Saturday, July 16, 2016

Kosarkaske price: Kljajina sjecanja na Boru Raicevica - Kikija

Bivsi banjalucki kosarkasi se vec nekoliko godina,  krajem maja, sastaju u Banjaluci. Organizatoru susreta, bivsem kapitenu Borca AngeluTrajkovskom, su se pridruzili i drugi i ove godine su uz njihovu pomoc na susret dosli i bivsi kosarkasi koji danas zive u Beogradu, Zagrebu, Svedskoj, Puli, Americi... ko zna gdje jos... Angel redovno salje izvjestaje i slike sa tih susreta i mi ih redovno citamo. 
Kako vidim, dogovorili su se da svako, sukladno funkcionalnosti svoje memorije, napise nesto cega se sjeca iz onog bivseg, kosarkaskog, zivota i druzenja... i posalje to kapitenu Geletu.

Evo, prvi se, skoro po obicaju, javio Branislav Kljajic. To je inace jedan od najtalentovanijih kosarkasa poniklih u Prletovom Borcu. Sa osamnaest godina preselio u Beograd i tamo ostao. Tih godina, ili nesto ranije, u Beograd su otisli Bato Jelic, Boro Raicevic, Blaz Kotarac, Boro Djurisic... Vecina njih su u Beogradu napravili velike sportske, a kasnije i poslovne karijere. Kljaju su samo povrede i bolest sprijecili da dogura do reprezentacije Jugoslavije. 
Uz ogriman kosarkaski talenat, Kljaja je, ne samo u nasim kosarkaskim krugovima, poznat i po izuzetnoj "skromnosti". Najljepsi, najpametniji, najbolji... sta jos!? Ali drustvo oko njega to prihvata sa simpatijama jer on to radi uz neophodu dozu samo-ironije.  
Poslao je svoja sjecanja na pok. Boru Raicevica - Kikija, kosarkasa, velikog covjeka - ljudinu...

********************
Dragi Gele,
evo tri crtice za Boru a vezane za mene i moje bar dve lose odluke.
1) Dodje kod mene u kanc. i kaze:
Hajde da napravimo kucu i resimo porodicno stam.pitanje.
Mozemo se izdeliti po vertikali/ horizontali,kako meni odgovara.
Sredice stambene kredite za obojicu, povoljne...naci arhitektu i platiti ga.
Godina je recimo oko 1980.
I njegova Ljilja,ako je zajednicka kuca,hoce samo sa mnom i Aidom.
Pitam ja:dobro,bre,Boki...a gde bi ti da mi to gradimo?
Mostanica...blizu Lipovicke sume, nadomak Beograda?!
Jesi li ti normalan,kazem ja?
Hajde,molim te,samo da ti pokazem,
da vidis...
Hajde...nevoljno kazem.
Odemo...super priroda,ali me to ne zanima...ima struje,nema vode...
Lep je plac,pogled...ali daleko brate mili...
Da skratim,rastuzi ga moja reakcija.
Napravi on kako je i planirao!
Cela kucerda.
Inflacija pojela kredit,ispalo sve skupa skoro dzabe...
Napravise kuce tu mnogi piloti, doktori,profesori...Cudo jedno.
Danas je to prestizno naselje.


2) Sava centar u punom sjaju.
Ja kom.direktor u Aviogenexu.
Ko mi je god dosao ne moze da veruje kakva je i kolika kanc., ma kabinet...Imam sopstvenu terasu sa pogledom na hotel Intercontinental.
Sekretarica.Kola na upotrebu 24h.
Otvoreni racuni u svakoj kafani ali to stvarno nisam zloupotrebljavao. Cesta putovanja po Evropi. Prestizni hoteli,restorani,garderoba...
Ma,Tito da zavidi.
I...dolazi Boki.
Osnivam kompaniju,Montavia,kaze.
Samo ti mozes biti drugi covek,sem Ljilje,samo tebi verujem.
U najavi je da budes 2-3 god. u Moskvi,tamo da vodis poslove a ja ti garantujem lovu koju ni sanjati ne mozes.
Kazem...sad sam ovde u zenitu,ovo ce potrajati...kako opet da nesto zapocinjem.Bez obzira na mogucu veliku lovu,jer me to nikada nije posebno interesovalo.Vazan mi je bio status,pristojna lova i najvaznije,
da mogu samostalno da funkcionisem...A tada sam sve to imao..Samostalno sam mogao da odem kod Mikija Savicevica,gen. direktora Genexa...najmocnijeg coveka privrede bivse Juge.
I tako...ostadoh ja u Genexu.
3)Boki: imam sjajnu ideju,ali ne mogu sam da je realizujem.
Treba da se zuji po C.Gori, da se usaglasi puno papirologije, puno kontakata sa Vladom, pismenosti, stava,nastupa... itd.
OK,o cemu se radi,pitam?
Nemoj da se smejes,kaze.
Znas li sta je posao buducnosti?
Znas li koji resurs ce za 15-20 god. biti skuplji od zlata?
Znas li da sam od Arapa dobio zeleno svetlo za aktivnosti, obezbedio investiciju i vec imao razgovore sa relevantnim ljudima iz Vlade CG.
V O D A !!!
Voda?! - pitam?
Da,voda!
Trziste je Bliski istok!
Posao buducnosti !
Vec su radjene analize potencijala, kvaliteta...itd. vode na Durmitoru.
Tri meseca radim u najvecoj tajnosti-kaze.
Boki,kazem...postujem tvoja sanjarenja...drago mi je da sam uvek u tvojim planovima,da sam od tvog poverenja...kao mladji brat...
Znam da te moje odluke razocaraju, pa ce tako,eto,biti i sada...
...I dobri moj Gele,znas li koji je epilog?
Sve to sto je Boki inicirao,u sta je duboko verovao...ostvario je neku godinu kasnije,tajkun, Djordje Nicovic.
To se zna i nije nikakva tajna.
Eto...pominjacemo mi i dalje dobrog Kikija...dobrog coveka...
Mog starijeg brata !


No comments:

Post a Comment