Monday, April 17, 2017

Banjaluka 2017 (1)

Ljubav niko nikada nije objasnio- niti ce objasniti! I dobro je sto je tako. Bogat je onaj koji je dozivio mnogo ljubavi. Razne su ljubavi, od one prema drugom bicu, prema prirodi, sportu... do ljubavi prema gradu.
Ponekad preispitujem svoju ljubav prema Banjaluci. Zbog onoga sto sam u njoj dozivio devedesetih, zbog onoga zbog cega sam je napustio, zbog mnogih razloga danas Banjaluku osjecam kao preljubnicu koju i dalje volim.
Mi toga nismo bili svjesni, ali su se nasoj "krajiskoj ljepotici" kroz istoriju, iza nasih ledja, udvarali i oni koji su je zeljeli pokoriti samo sebi i upotrijebiti za svoje ciljeve, o kojima mi, njeni djecaci i djevojcice, nismo nista znali. Kako to u zivotu biva, ona, preljubnica se s nama zabavljala i igrala a na kraju priklanjala glasnijima, jacima, bogatijima. Danas nam potajno, pogledom u prolazu, salje signale da je jos uvijek nasa... Zbog tih skrivenih pogleda mi, njeni djecaci i djevojcice, se njoj - nevjernici i preljubnici i dalje vracamo i dalje je volimo, jer, zapravo, ne zelimo da izgubimo ostatke svoje mladosti.

Svake godine, pred polazak u Banjaluku, znam da cu u njoj traziti ono sto mi je lijepo, da cu nastojati da se ne osvrcem na ono sto ne volim. Jer znam, kad to prestane, kad se prestanem radovati susretima sa djecacima i djevojcicama koje je vole kao i ja, prestace i moji povratci.

Jos prosle godine smo culi za Ljubacevske doline, etno selo u Ljubacevu na pocetku uspona prema Skenderu. Lani smo ga pokusali pronaci i nije nam uspjelo. Ove godine, zajedno sa Ljiljom i Mariom, uocimo putokaz i skrenemo na desno negdje iza kamenoloma. Nakon 3-4 kilometra voznje krivudavim i uskim putem stignemo do parkinga - i cim smo zakoracili iza kapije dozivimo prijatno iznenadjenje. Tu nas doceka kuvar koji prije rucka prodaje ulaznice. Zatim nam osnivac i vlasnik sela objasni o cemu se radi: tridesetak autenticnih koliba namjenski namjestenih eksponatima vode nas kroz istoriju seoskog zivota u ovom kraju. Od ucionice, kuhinje, gostinjske sobe, kovacnice, radionica... do restorana koji nudi autenticna jela i pica... Trideset hiljada eksponata skupljenih s ljubavlju i entuzijazmom.
Prelijepa, pitoma priroda - lijep izlet...
I sve na manje od pola sata voznje od centra Banjaluke.












No comments:

Post a Comment