Monday, May 25, 2020

Revolver za Osmi mart


Naletih na Internetu na ovu sliku. Igracka - revolver sa kapslama!

Koliko sjecanja moze pobuditi slike jedne igracke iz djetinjstva! Koliko sam nekada zelio ovu igracku, nenametljivo je pominjao roditeljima, nabrajajuci im imena mojih drugova koji je vec imaju... Nista nije pomagalo!
Tada je ta igracka, kao i sve novo sto nam je dolazilo sa zapada, bila "opasna" jer su, pricalo se tada, vec mnoga djeca ostala bez ociju, sprzene im ruke, samo zato sto su se igrali revolverima koji su , uz to, i stvarali strasnu buku svojim pucnjevima. Do tada smo se igrali samo drvenim pistoljima koji su bili nijemi pa smo svaki pucanj morali imitirati i sto je ponekad izazivalo promukao glas.
Druga igracka, u nasim svakodnevnim bitkama, bio je luk sa strijelom, koji j, isto tako vec "mnoge djecake oslijepio ili povrijedio" po rijecima nasih roditelja. Te su nas igracke i dijelile kauboje, koji su se sluzili pistoljima, i indijance, sa lukom i strijelom.
Imati revolver sa kapslama je odmah znacilo da si kauboj ravan Gari Kuperu. Jos ako stavis i kaubojski sesir - prvi red u bitkama ti je zagarntovan! Ali, na zalost, sva moja diskretna uvjeravanja da si niko i nista bez tog revolvera nisu pomagala.

Sve do jednog Osmog marta! Zaboravio sam koje godine ali vjerujem da je to bila jedna od ranih pedesetih. Te sam godine, uz hrpu cokolada,  dobio i nesto novaca, vjerovatno od nekih gostiju koji su zaboravili na moj rodjendan i dosli u posjetu "praznih ruku".
Za Osmi mart, takav je tada obicaj bio,  trebalo je obradovati mamu, cvijecem, malim poklonom... Mi, u nasem komsiluku, najcesce smo birali poljsko cvijece koga je u tom, kao i svakom drugom kosmiluku  u to doba, bilo u izobilju.
Te godine, potaknut ogromnom zeljom  za revolverom, kupim ja svojoj mami, kao poklon za Osmi mart, sjajni revolver sa kapslama! Mama je naravno bila iznenadjena i nakon prvog pitanja: "Otkud ti pare?", uz osmijeh mi je dala revolver ali uz ozbiljno upozorenje: "Ali da dobro cuvas oci!"

Prica o prakticnom Osmomartovskom poklonu me dugo pratila; sve dok, zbog nekog drugog razloga nije otisla skoro u zaborav. 

Nakon Osmog marta te godine ranih pedesetih, pa sve do slijedece godine, zahvaljujuci revolveru sa kapslama, bio sam u nasim ratovima hrabri i strasni kauboj - kao Gari Kuper!

No comments:

Post a Comment