Friday, January 21, 2011

SAIMA: BEZISTAN (2)


Odavno me neka slika nije obradovala kao slika banjaluckog Bezistana. Bila sam dijete kad je cerka od nasih komsija nasla neki novac, crvene boje , slican tadasnjim 20 dinara nove Jugoslavije. Nas pet sest smo isli od radnjice do radnjice i probavali za to kupiti nesto, misleci da trgovci nece primjetiti, jer o novcu nista nismo znali. Sad pretpostavljam da su mozda bile NDH kune. Poceli smo od bombona a zavrsili u prodavnici konjske opreme (kaisevi, uzde amovi , (uvijek u krizaljkama).)

Ja sam ovde u Sarajevu slusala pricu da je TITO spasio sarajevsku Basarsiju, ali nisam znala kako.

Nedavno je u Sarajevu bio Braco Dimitrijevic sin genijalnog covjeka i slikara Voje Dimitrijevica.
Drug Vojo je bio antifasista, ucesnik NOR-a od prvih dana i za sve zasluge i intelektualne i ljudske bio je nagradjen stanom na Dedinju i ostankom u Beogradu. Umjetnickoj dusi trebalo je njegovo rodno Sarajevo i taj zahtjev mu je odobren.

Kad se Bascarsija pocela rusiti (sigurno u neko isto vrijeme kad je srusen Bezistan, ne znam po cijoj naredbi)) Vojo je poceo dizati uzbunu i pokusati sprijeciti taj cin. Vidjevsi da nece uspjeti pozvao je TITA i objasnio mu problem. On je odmah pozvao "komitetlije" i naredio prekid rusenja. Danas ta carsija dovodi hiljade turista i svake godine sve vise i svi uzivaju u turistickim raznolikostima koje ona pruza.

Bila sam presretna sto sam se nasla ispred TA-a kad je Braco pricao o tome, a zelim da se preko ovog bloga ljudi upoznaju sa ovim djelom nase istorije i da opet neko dalje pamti da se nikad ne zaborave veliciki ljudi u svim vremenima.

Braco je dodao , da je rusenje naredio ortodoksni komunista iz ugledne begovske porodice. Nije rekao prezime.

Uvijek je bilo kukavica i ulizica i bit ce.

Saima

2 comments:

  1. Javi se Anonimus i rece da , koliko on zna da je naredbu za rusenje Bezistana dao Dedo Gazic, narodni heroj. Ja, jos uvijek bunovan, pustim komentar a onda shvatim da nije fer pustiti anonimusa da nagadja i pominje necija imena. Mozda je anonimus i u pravu. Ja to ne znam. Ustvari, znam nesto, ali sve su to nepotvrdjene price. Odlucim da izbrisem komentar, jer neki novi anonimus moze sada reci da je on cuo da je naredbu o rusenju Besistana dao Predrag Canak. Naravoucenije: Ako pominjete imena, molim vas predstavite se.

    ReplyDelete
  2. Dragi Canak

    Ja sam prije desetak dana bila na jednom rucku gdje je bilo desetak starih uglednih Sarajki.Ja sam postavila pitanje znaju li ko je dao nalog za rusenje carsije.U glas su odgovorile Fikret Cengic zvani Fico.To znaju stare Sarajlije.Tako da se ne sikiras.Gdje ima dima ima i vatre.Moj otac je bio komunista i sa Dedom dobar.Oni su tada mozda mislili da to vodi napretku.Oba su bila iz bogatijih porodica a ne fukara.Znaci to im je bila ideologija.Pravda i pravednost i bolji zivot za sirotinju.Tako je i bilo.Po Sa se pricalo da je naredba o rusenju Bascarsije dosla od Djure Pucara.Najd znaj.Kad vidim ovo danas kako se neka fukara obogatila politikom za samo svoju korist, jer je takva ideologija nista me vise ne moze iznenaditi.
    Pozdrav Saima

    ReplyDelete