Wednesday, August 26, 2020

Vladislav Bodnaruk - Toba: 11. dio Idemo, protiv Svih

"Ma pita li ti nju za njegovo ime i prezime?"...ponovo ce Stari.

"Rekla sam ti da sam pitala i da nisam zapamtila a i kako cu kad je bilo zajebato i, ...i dugacko, gore nego nase!"

"Ha, ha...ali nase si ipak zapamtila!" rece Stari.

"Jesam, al' poslije deset godina!" turobno ce Majka.

" Dobro, vidim...polako ali sigurno nego znas sta, pitaj ti nju opet kad je vidis za ime pa zapisi pred njom, onako kako ti znas, cirilicom, a je onda pitaj, k'o fol, k'o jel' se ovako pise? Kontas, pokazes sto si napisala! Ona ce da pobudali i sta ?

Ona ne zna cirilicu pa ce ti napisati latinicom a to ce onda biti kako treba!"

"Svakaaa, e... svaka ti cast, Stari ne da si isti Bogart, nego si i pametan k'o on samo ne kontam sto ce nama njegovo ime?" gleda ga Majka u cudu te lupnu kuhinjskom krpom po stolu.

"Jesil' to muvu tresnula?"

"Ma, kakva, muva...samo hajlajtujem svoje pitanje!"

"Vidi, ja sam siguran da je On nagulio u Ameriku, kad saznamo ime, pisem pismo Kumu Papiniju preko Crvenog Krsta pa neka ga on potrazi tamo. A napravit cemo i neku sliku svi zajedno, da ona nesto ne posumlja." ...izgovori to Stari u dahu.

"Valja li mi ova, a?"

Ponesto zabrinuta, Majka zavrti glavom: "Nesto nisam bas sigurna... ovih dana vratili se neki nasi sa desetogodisnjeg besplatnog ljetovanja na Jadranu, pustilo s Gologa i Mirka Marjanovica i Simu Glistu i onog Zujana bez noge. Kontam, nesto...sada puno praznih mjesta na Golom Otoku, pa rekoh sebi, ne bi valjalo da nekom padne na pamet da nas sada tamo smjeste! To mislim!

A i ti znas dobro kako si dosao u Banjaluku."

"Ja sam Banja Luku dobio kao nagradu! Dosao sam po zadatku Partije, poslali me kao Kadar sa ostalim Socijalistickim Strucnjacima da osnujemo Fabriku Cajavec, eto! Pa,Tito mi je licno cestit'o!" rece Stari uzbudjeno.

"Jest', jest', gospodine BH Republicki Finansijski Ministre, bas tako, s konja na magarca.

Slusaj, po nagradu se ide iz manjeg mjesta u vece, sa nizeg mjesta na vise, znaci mi iz Sarajeva u Beograd, a ti postajes Savezni Ministar, clan Vlade, onda iz Beograda, ides u Pariz , Rim, Njujork, kao Ambasador...pa kuca na Azurnoj obali...ko svi oni tvoji bivsi drugovi, supci... jebla te vikendica u Slatini, ima je svaki seljak, a ne u Banjaluku da osnivas mali Cajevac, pa za Finansijskog Direktora. Okreni se oko sebe Stari, gdje zivis...vidis da nema ni jednog domaceg imena oko tebe, ukljucujuci i tvoje.

Smith, Shultz, Aksman, Winterhalter, Rejec, Heller, Lihtman, Beherani, Niderlander, Sholz...vi ste ovdje po kazni, da po kazni...lijepo sam ti govorila da se ne pandrcis sa Kidricem a ti uhvatio kritikovati njegov petogodisnji plan i to pred "Starim", koji si ti konj!

Dobro ti je i rekao Kidric, da ti je bolje da skocis sa treceg sprata nego da mu ikad ista vise protivurijecis!

A meni je lijepo , Pepica Kardelj, jos onda na Bledu , govorila da ti zabranim da laprdas! A ti gad cugnes, sa svojom socijalistickom pravdom, ispadas veci od Lenjina, kakvog Lenjina, jebo Lenjina...ispadas veci od Marxa i onog engleza, ma nije engleza , zajebala sam se, mislim od ...od Engelsa.

A sam znas kako "Stari" nije volio kad neko pametuje!?

E, zato smo mi moj "Bogarte" u Banjaluci a na na Azurnoj Obali, a ti zapocinjes nova sranja i to medjunarodnih razmjera ...ali sad idemo...interkontinentalno...pravac , Amerika!

Ne gine nam Goli i za ovo sto si pomislio a kamo li uradio! Ma znas sta, sreca je samo sto je Kidric umro!" raspuca i ispuca Majka sve svoje argumente, celo joj se orosilo, obrazi crveni. Zamahnu ponovo kuhinjskom krpom da opali po stolu...ali zastade...to je vec vidjeno!

A, nigdje ni muha!

Stari teatralno pogladi svoju kosu, naravno u smijeru Hemfri Bogarta, gladjenja dlaka na glavi a i kako, drugacije...:" Znas sta jebe vas Srbe,

Stara?" ...gleda u Majku kao ucitelj u majmuna ..."jebe vas sto odustajete onda kada dobivate, gubite onda i kada pobjedjujete jer vam pobjeda nije dovoljan dokaz vase nadmoci i pameti pa hrljate dok se ne strovalite!"...eto, rece Stari.

Stara popravi svoje naocale, ucinilo joj se da dobro ne vidi to sto cuje ili obrnuto.

"Cekaj, cekaj...podize prst ruke u visinu obrva, o ovome cemo na tenane , te-na-ne kasnije, ja bih da se vratimo na nasu pricu."...bila je vrlo ozbiljna.

Neobicno, cak! Misli se...ozbiljna!

"Samo da znas, to ti ja onako medju nama, ne diraj mi u Srbe jer ces letjeti u nepostojecu Galiciju a razbucat ce te kao poslednjeg Kozaka sve do poslednje...koze."

"Sto puta sam ti rek'o, Stara, Galcijani nemaju veze sa kozama i bla..."...prekinu mu pricu Majka sa kratkim: " 'ajd pusti sad to, sta ces dalje?"

"Dalje, foto Bosko napravi sliku, umetnemo sliku u pismo i posaljemo na adresu a ozad slike napisemo tekst "ima li koga poznatog na prednjoj strani?

A on zagleda, zagleda, konta, konta...prepozna Ingrid, vidi joj malu Mirelu u krilu, pa ako nije glup i ako nije slijep...samo ce mu se reci! Samo daj Boze da nije nas'o drugu Trebu, inace propao posao! Nece biti zainteresovan, ni za Ingridku a jos manje za malu Mirsadu, sto'no kazu!"

"Joj, jebote rasplaka ti mene! Na sve si mislio, svaka cast!

Ja mislim da sam zapamtila nesto, mala nema ni jedno nase ime, nije ni Mirela ni Merima, ni Mirsada... vec Mirjam! Mala se zove Mirjam! Bil' ti nekako to mogao zapamtiti...da ne lutas vise? Eto!

Izvini sto sam srala ono gore za Srbe i Galcijane! Bas si human! Samo se bojim za taj nas Crveni Krst. Oni nemaju ni gaca na guzici pa sumnjam da ce imati para i za marku za pismo do Amerike, a mogli bi te spontano i prijaviti u UDBU !" bilo je realno Majkino.

"Mislio sam i na to, pismo cu dati Generalnom Franji Kalodzeri kad krene za Zagreb, nasim fabrickim autom , Taunus M 17.

On tamo ima dva buraza pa nek' oni odnesu pismo u Medjunarodni Crveni Krst... i mirna Bosna. UDBA ne moze provjeravati Medjunarodni Crveni Krst a Zagreb je povjerljiv grad za te stvari...nesto mu komunizam nikad nije sjeo." mrda Stari obrvama, pilji u Majku, ko stas sad?

Majka pljesnu rukama!

"E bas si me uvjerio...sta ja cvikam i serem, ako je Momcina nagulila sa Malte, znaci, bio je Komunista! Jel' tako? A sta mi radimo? Vadimo Komuniste iz govana, tj. Kapitalizma, tj. Amerike.

Ali ako nas ikad uhapse zbog ovoga, ti se sjeti sta sam gore rekla...nek' nam izjave budu jedinstvene!

Borci protiv Kapitalizma!

Bas sam sad mirnija, nesto, ne moze nam niko nista!"

Odahnu, jadna Majka!

"Idemo sami protiv svih...pa sta bude!?

Ja stavila pive u "Himo" da probam kako radi, svejedno je prazan...idu dvije pive...ladneeee!"

Otvori frizider a zapuhnu je ustajali smrad kolomasti i plastike. Pive se uspjenusale, samo da ne eksplodiraju.

"Fuj, fuj!" vristi.

"Govna Slovenska i Albanska, lampa radi, svjetlo imamao a grijemo, fuj. fuj! Dje ladno, dje ladno?" i jos dodade nesto kao P vam M svima, i taman da "Hima" spuca oklagijom, oglasi se zvono. Zvrc, zvrc!

"Otvori Stari, eto je Ingridka!"

Ingrid zabrinuto pogleda Majku.

"Ti sva ljuta u lice...mora polako , Zova...sta se na tebi nabilo?"

Stara skinula naocale, pa koluta ocima jace nego inace :"Nabilo mi se da frizider grije ne hladi kao u filmovima, eto!"

Ingrid poleti da cucne ali joj visoke potpetice otezase pokusaj. Samo sutnu cipele sa sebe a one poletise prema kaucu, milimetar od Staroga.

Onda cucnu, a ona crna suknjica joj se zategla, samo da ne pukne rajfeslus na guzi, a ne puce! Stari se djaba ponad'o!

"Uj, uj, uj...ovo se pravo ne osjecava na dobro..." rece!

"Otkrila ti Ameriku! Mislis, draga moja ...smrdi na crkotinu?" prozbori Majka.

"Tako smrdi, kako na dva govneta!"

"Kako, moze nesto da smrdi kao dva govneta, draga Ingrids ?"

"Pa , znaci smrdu duplo jace...ne smrdu kao jedno govno, nego jace!

Zova sto ti ne navila termostite...vidi ga na nulu, ti navila termostite na nulu a oce led , na nulu nema ledovi, mora neka brojka pa bide za led u fridz, o Zova...pogresno, ti pogrijesio!"

"Ja pogrijesio... jebotebog, izmijeni mi spol!

Ingrida, necu ja led, jebo te on , ja led ne volim ni zimi, sta ce nam led ljeti...da se grudvamo, valjda...mi hocemo, mi hocemo...ma jebo nas frizider, mi od njega nista necemo i nista nam ne treba od njega i nista mi u njega nemamo da stavimo! Pipni pivu, majke ti Ingrids, k'o da se neko popis'o u flasu! A, kaucirano kod Bore! Fuj!"

"Ha, ha, ha ...vidi Zova ovaj velik puljak...uno, duo tre, kvatro...brojovi...okrenes i toliko Himo hladi. Vrati ti pivo u Himo, mi se svi popijemo rakija, po jedna , po dvije, sa tvoga kredenac, kafa sa novi sparhet a kad Himo napravi led i mi to led smecemo u rakiju, tis' i ovaj Tvoj covjek, vedjet cuda!"

"Bil' mi mogli, onda znaci, po jednu malu raki'cu prije kafe?" raspolozi se Majka ponovo.

"Sipaj!" viknuse preostalih dvoje.

Tako i naticise!

"Ja kupio fotoaparat Altix preko Sindikata. Pogledajte ga!"

"Jao sto je lijepa ta kozna torbica ali malena nesto." gleda Majka futrolu aparata i vrti glavom...bolje i to nego da isplazi jezik, kako je ponekad znala.

Ovo je sad folirala finocu pred Ingrid!

Stari okaci tanki dogacki kajis oko vrata a debela kozna torbica mu se smjesti na stomak. Okrece sa obe ruke u zraku, opet i on k'o da diriguje...i nista dalje!

Samo rece: "Taraaa!"

"Uh, jebote, mene si bas zapanjio...i sta sad?" nestrpljiva je Majka.

Prica je posla ozbiljnijim tokom u momentu kada je Stari otvorio aparat Altix iz debele kozne futrole, a on, malo Drezdensko cudo, sjajan, pun dugmica, optika mu ruska Laica, vrhunac tehnike...bljesnu!

"Vau, vau, zaprepasti se odusevljeno Ingrid, mi imalo slicno to tako na Malta" te zgrabi razdragano Altix jos na vratu Staroga i tako Staroga zategnu i pritegnu blize sebi...Stari se savio u struku i trpi, Majka poskoci da je sprijeci u tom napadu, ali se zaustavi kad Ingrid nasica na nju i opali.

Sjevnu nesto zestoko! Preko sto miliona svijeca, u luksverima prevedeno ...mozda pola miliona manje...ili vise! Al', uh ...bljesnu...zaslijepi sve!

Prepade se i Ingrid pa kako ispusti iz svoje ruke onaj Altix on slobodnim padom poleti ka zemlji... ali ga kais vezan za vrat moga Starog, preusmjeri gdje ne treba, no krivica je do njega...do Starog, da je ost'o sagnut, kakav je bio, aparat bi mu proletio kroz noge...ovako, Stari se uspravio, a Altix 300-350 grama tezak!

A mozda i pola kile, nismo vagali!

Zvek!

"UummHh!" prostenja Otac ali nekako...piskavo! Tako i pade, a glavom trehnu o patos!

"Gotova prva slika, best ever, moj prijateljica Zova!" i pljesnu rukama Ingrid i jos jednom dodade : "Vau, vau! Pa ponovo, Vau, vau!"

Zene, uostalom kad ne znaju sta da rade, samo pljescu rukama, a kada su radosne , onda ...svakako pljescu rukama ...i jos skacu!

A men' se cini jos i da laju vaov , vauv...al' to bas nisam jos 100% skont'o!

"Bas si me prepala Ingrids svojim nastupom, narocito onda kada si zalajala, nama je to neobicno kad laju na tebe...zbunimo se." pokusava da se snadje Majka.

"Ne ja lajala, Zova, ja ne Pas, ja ne zgrize vas!"

"A ko je rek'o Vau, vau i to cet'ri puta?"

"Ja reklo Wow, wow, i to cetre putis...to mislimo wow, dobra stvar, to wow, no lajanje na pse, to se mi tako cudimo kada nam je najljeplje!"

"Jesil' ti ovo razumio, matereti?" okrenu se Starom.

Stari, iako blijed u licu, nasmija se blagonaklono, razumio je sve sto je Ingrid zeljela reci, ma nesto mu nije dalo da se ispravi a i piva se hladila u Himi pa nije imao sta prisloniti hladno na bolna mjesta, a protiv bolova!

Ingrid izvadi dvije pivske flase iz HIMA, taman toliko, koliko stane u dvije zenske ruke i vrisnu :"Wow, mali snjeg popad'o po flasicima, evo vadim i trecu, wow!"

"Eto te Ingridka opet lajes, al' sada se razumijemo!

Wawuuu, wawuuu...eto i mene da se radujem!" zareza Majka kao Grmecki vuk... nasmija se, "ne daj boze da me neko cuje u Drvaru kako revem kao vuk...ode mi glava...garant!"

"A sto si ti tu svoju pivu turio medju noge Stari, da ti nije hladna pa je grijes?"

"Eh, Stara...dao Bog da je hladnija...i da si malo bolje obratila paznju, kada si pozirala kod prvog snimka, sada bi znala da ...ne grijem, nego ...hladim!"

"Ma, jebo to, Ingrid, Stara, mala Mejrema, daj da opucam jedan zenski snimak!" prislonio Stari Altix na oko!

"Mozes da opucas nas dve ali malenu ne moze ti da opucas posto ona Mirjam, nema to nekakvi Mejremas!" ovaj put ozbiljna je Ingrid.

"Dobro, to sam i mislio, skupite se, malu Mirelu stavite u sredinu i nemoj neko da se smije i kliberi dok opaljujem!"

"Sta's ti opaliti, stari krmak?" vrisnu Majka.

Ostade tako na filmu otvorenih usta!

"Altix opaljujem, zeno moja." Stari kresnu!

Klik!

"Jesi opalio Stari?"

"Jesam... opalio...sve tri!"

"Bas sve , tri!

Odjednom!?

Eeee, bas, dobro si opalio...i sjevnulo, masala!" vrti glavom Majka.

"Svaka ti dala...a na bosanskom ...masala!"

Foto Bosko je razvio film, napravio slike, i zacudjujuce , slike su bile perfektne i jasne, mislim kontrast i ekspozicija, boje nije bilo jer tada to nije postojalo, ali face, face...perfektno, istina...fuj, Ingrid je licila na zapustenu ispijenu kurvu, Majka je licila na Federica Felinija ali sa sisama, dobro povecim, plus ona njena velika dioptrija...kao Oliver Dragojevic, dok nije stavio lens... na tu dioptriju, i Mirjam, eh Mirjam...Mirjam je licila na Ingrid, kakvu smo je poznavali.

Mirjam i ja posadjeni pod stolom, nismo imali nista zajednickog. Hiljadu puta me, bez meni vidnog razloga pocupala za kosu ili jednostavno...spucala

nogom u cjevanicu, ravno, onom njenom smrdljivom crnom lakovanom cipelicom.

Mirjam je mrzila sve i svakog a nekako, u meni je imala najvise oduska, meni je davala najvise prostora!

Iz ko zna kojih razloga, zakacila se za mene kao ribarska udica pa i kad bih pozelio da je otkinem i otkacim, samo je mene bolilo!

Boze, kad bih tu svu njenu mrznju, jednom , nekako pretvorio u ljubav...ne bi mi bilo kraja! Tako , jednostavno niko ne moze biti voljen kao sto moze da bude mrzen!

Mrzljen? Kada te ne vole , do daske!

Kako se to ispravno kaze?

Mrzen!

Zamrznut? Ne to, to me vise asocira na Frizider!

No comments:

Post a Comment