Saturday, March 19, 2022

Leonard Koen: ZABAVA JE VEĆ TADA BILA ZAVRŠENA


                                                                              Foto: Jelena Bakić

Imah oko 15 leta

kada sam s jednom lepoticom

otišao u Komunističku partiju Kanade.

Tamo su se održavali tajni sastanci
i vikali bi na tebe
ako si samo minut kasnio.

Proučavali smo Mekaranov zakon
koji su donele marionete u Vašingtonu
i Padlokov zakon
njihovih slugu u kolonizovanom Kvebeku;
i rekli su neka gadna sranja
o mojoj porodici
i kako smo došli do para.

Hteli su da unište
zemlju koju sam voleo
(i služio, kao izviđač na moru).

Čak i dobre ljude
koji su hteli promene
mrzeli su
i nazivali socijalnim fašistima.

Znali su šta će s kriminalcima
kao što su moji ujaci i strine
znali šta će
s mojom jadnom majkom
koja je pobegla iz Litvanije
s dve zamrznute jabuke
i punom maramom nevažećeg novca.

Nikad mi nisu dali da se približim curi
niti je cura dala da se približim devojci.

Postajala je sve lepša
dok se nije udala za advokata
i sama postala socijalni fašista
a verovatno i kriminalac.

Ali divio sam se komunistima
zbog njihove tvrdoglave privrženosti
potpuno pogrešnim idejama.

Mnogo godina kasnije
našao sam se u sličnoj situaciji:
pridružio sam se grupici žilavih fanatika
koji su se smatrali
Marincima duhovnog sveta.

Samo je pitanje vremena:
uskoro ćemo pristati ovim splavom
na Drugu obalu.

Uskoro ćemo odneti ovu plažu
na Drugu obalu.

Leonard Koen

Prevela s engleskog: Milena Grujičić

(Fenomeni)

No comments:

Post a Comment