Wednesday, July 27, 2022

Vladislav Bodnaruk - Toba: Jedna pomalo zaboravljena prica iz '72 god. a bogami i ...vrijeme (5)

 

edino su pravi prijatelji, uvijek tu! Zauvijek! Ono sto je ostalo i sto se skupilo.

Jel' ja ono dobro vidim, mali Djani cuci!? 

Jest', bogami, onaj mali Djani cuci, jest' mali Djani ... garant ... a pravo mu Alinih pola godina ... al' Raja je Raja ... i onaj jos jedan ... al' se ne vidi iza onih suncanih naocala ... a mog'o bi biti i ja tu iza tih naocala sakriven ... i svaki drugi a ... al' nismo ... nema nas ... i Dama u crnom ... ni ona se ne vidi! Kazu dosla iz Banja Luke. Ko to moze reci sa sigurnoscu!?

Ja! Ja mogu reci sa sigurnoscu! Iako ne poznajem Gospodju!

Banjalucanka je ... garant! Druga ni jedna ne bi povukla toliki put,  u taj neki Amsterdam ... a i ko zna dje je to ...pa na to groblje!  Supruga!? Kazu? To ja nikad nisam saznao! A nije ni do mene da hrljam! 

Brak je svetinja! U njega se niko ne smije petljati! 

I opet svanu, bas k'o i jucer ujutro ... jebajiga! Boze moj mili, hocu li ja ikada pobjeci od snova?

Eh, da mi se barem jednom, ljudski ... naspavati? 

A na radiju, Maria Callas ... Casta Diva ... nju su stavili u bolju kutiju da trune i raspada se ... i sa imenom ... i to njenim, jebote! ... A sad ima li neke tu razlike, nesto ne znam!

Njoj svejedno, Alidinu svejedno! Dal' Amsterdam, dal' Pariz! Svaka je Zemlja crnica, jebena ... kad nije Tvoja! A ni tvoja, nije laka! Ne da disati ... ni jedna!

Obadvoje, ustvari ... svi Mi, ime nam je ... Le Meteque (oni koji su izgubili svoju Domovinu i sa njom ljudska prava - to su Meteci! MI!) 

Le Meteque 

With my face of a bloody wog

Wandering Jew or Greek shepherd

And my hair to the four winds

With my eyes all washed-out

That give me the look of a dreamer

I who don’t often dream any longer 

With my hands of a petty thief


Of a musician and of a prowler

Which have pilfered from so many gardens

With my mouth which has drunk

Which has kissed and which has bitten

Without ever satisfying its hunger

 

With my face of a bloody wog

Wandering Jew or Greek shepherd

Of a petty thief and a vagrant

With my skin which has taken on

The sun of all the summers

And every petticoat within reach

 

With my heart which has known how to

Make suffer as much as it has suffered

Without making a fuss for all that

With my soul which no longer has

The least chance of salvation

To avoid the purgatory

 

With my face of a bloody wog

Wandering Jew or Greek shepherd

And my hair to the four winds

I’ll come, my sweet captive

My soul mate, my living spring

I’ll come and drink of your youth

 

And I’ll become a prince of blood

A dreamer or else a teenager

However you like to choose

And we will make of every day

The whole of an eternity of love

Which we will live to the utmost

 

And we will make of every day

The whole of an eternity of love

Which we will live to the utmost 

Tekst je, kako se vidi na novom banjaluckom jeziku. Nisam htio pisati na banjaluckom-banjaluckom, jer nesto kontam ... mozda se nesto i zaboravilo!? Da vas ne zbunjujem! Za nasu djecu sam siguran da ovako bolje razumiju! 

Vrijedi poslusati, Le Meteque Georges Moustakija, covjeka koji je 1959 god. sa


 25  godina napisao za Edit Piaf, cuvenog Milorda. A 1969 godine, napisao


 Himnu raseljenih!

 

Mi smo se u taj tekst uklopili ... naknadno!

 

Po raspustanju, ovaj po raseljenju! Naravno!


Ja nekako volim najvise ovu verziju:

https://youtu.be/O51zyf83mfk

 

Eto, to sam mislio ... i nema  vise!

 

Ah, da ima ... jebajiga!

 

Uv'jek mi na kraju na pamet pa'ne jos jedna ... mislim na ona vrata  crkve Svetog Vlahe, ofarbalise li ih, podmazase li im one  baglame ... svaki put skripnu, taman kad ne treba! 

Jebote, trebaju li Turisti o tome da misle!?

Nose na ljetovanja od kuce svoju farbu i kolomast ... samo da Gosparima ne skripi!? 

A pravo je nesto stalno ... skripalo te 1972 godine!

Al' ... nisu svi culi!

Cuce kasnije, pa se ni ja vise ne brinem!

2 comments:

  1. Da li je na fotosu zvanom 'poljubac' Lola Z. V. B.?

    ReplyDelete
  2. Je, ja sam Lola, ma ko pita?

    ReplyDelete