Thursday, April 21, 2016

Most Radija Slobodna Evropa: Mladi Balkanci




O saradnji na ex-yu prostoru Omer Karabeg razgovara sa Lejlom Ibrulj, studentkinjom iz Sarajeva, i Nemanjom Cvetkovićem, studentom iz Beograda, članovima udruženja Balkanac, koje okuplja mlade ljude iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske.

Nemanja Cvetković: Na ovim prostorima svako istoriju tumači drugačije. To je naš problem. Novine i internet su prepuni nacionalizma i šovinizma, a televizije su prepune rijaliti programa u kojima dominiraju šund i kič.


Lejla Ibrulj: Bosna i Hercegovina je danas cirkus od države. Ovdje se uče povijest, istorija, historija. Jedni uče o Hrvatskoj, drugi o Srbiji, a treći o Bosni i Hercegovini. Želimo da uđemo u Evropsku uniju, a pravimo kič od države.

Cvetković: Mi ne poznajemo svoje komšije, mladi ne poznaju svoje vršnjake iz susednih država.

Ibrulj: Zadnjih godina bilo je mnogo studentskih pohoda u Beograd i Zagreb. Jako je dobro da se ovdašnji studenti upoznaju sa kolegama i kolegicama iz Beograda i Zagreba, da se barem dva-tri dana druže.

Cvetković: Ljudi su mržnju unovčili, ali ja sam pozitivac i želim da Srbiju i ceo region vidim kao srećnije, veselije i radosnije društvo. Da ovde nema potencijala, sigurno se ne bih vratio iz Pariza.

Ibrulj: Ja vidim nacionalizam kao bankarstvo, način da se stekne novac. Svi mi znamo da naši političari, kada se ratovalo, nisu branili svoju državu već su gledali da na sve moguće načine sebe osiguraju. Tako je i danas.

Karabeg: Poneki vas optužuju da oživljavate ideju Jugoslavije.

Ibrulj: Besmisleno mi je da stalno ponavljam da mi ne pravimo nikakvu novu Jugoslaviju već samo želimo da se povezujemo.

Cvetković: Mi nećemo nikakvu novu Jugoslaviju. Mi samo hoćemo da normalno živimo u našim državama, da se povezujemo i da imamo bolji život. Nećemo da se hranimo nacionalizmom.

Karabeg: Snimate dokumentarni film pod nazivom "Zar nije bolje ovako". Kako će izgledati taj film?

Cvetković: Snimaćemo ga u Sarajevu, Tuzli, Zagrebu, Splitu, Mostaru, Jagodini i Beogradu. To će biti jedna mini-turneja. Imamo scenario u grubim crtama. Pokazaćemo kako danas mladi ljudi žive, šta ih muči, kako se zabavljaju. Kroz film će proći preko sto mladih ljudi.


(Radio Slobodna Evropa)

No comments:

Post a Comment