Zanimljiva tema. Nekada je pristup odijevanju zena bio dijametralno suprotan. Nekada se smatralo da je lijevoj zeni sa ove slike nametnuto oblacenje koje ona sama ne zeli, da su ugrozena njena prava da se oblaci kako zeli a, bez pitanja za njeno misljenje, se smatralo da ona zeli da se oblaci kao njena drugarica s desna. Za desnu se smatralo da se oslobodila stega i krenula put slobode, zenske ravnopravnosti, demokratije.... Danas se postavlja pitanje da li je post desne zene validan. Evo kakav je odgovor IZ BiH. Tekst je izravno prenesen sa portala Slobodne Bosne. Naravno, i danas kao i nekada, o tome odlucuju i svoje misljenje kazu muskarci!?
***********************
Na web stranici Rijaseta Islamske zajednice u BiH, fetva-i emin Vijeća muftija Islamske zajednice, muftija prof. dr. Enes Ljevaković odgovorio je na jedno aktuelno pitanje - da li je post žene koja se ne oblači po šerijatskim propisima validan? Pitanje i odgovor prenosimo u cjelosti.
Esselamu alejkum!
Zanima me, kakav je post ženske osobe koja nije pokrivena? Tačnije, zanima me da li je on validan, iako znamo da je hidžab farz? Da li žena može postiti, i hodati otkrivena po gradu i među masom ljudi u kojoj ima muškaraca, koji joj nisu mahrem?
Odgovor:
Esselamu alejkum!
Žena koja se ne oblači po islamskim propisima dužna je postiti. Grijeh zbog nepropisnog odijevanja ne znači neispravnost posta, namaza i ostalih ibadeta. Bog nagrađuje za dobra djela, oprašta, ili kažnjava za grijehe; to je u Njegovoj ingerenciji. Čije će djelo biti kabul kod Njega, samo On zna. Ne možemo onom ko griješi u nečemu (a svako u nečemu griješi) osporiti pravo i obavezu da izvršava bilo koji ibadet i da se nada Božijoj milosti. Bog nikoga nije isključio iz svoje milosti osim šejtana i onih koji napuste ovaj svijet kao mušrici/idolopoklonici. On neće oprostiti, kako kaže u Kur'anu, da mu se širk čini, a oprostit će kome hoće mimo toga grijeha.
(Slobodna Bosna)
No comments:
Post a Comment