Wednesday, December 04, 2019

Angel Trajkovski: Drugaciji odgoj


Dragi nasi,


ovih dana ponovo mi se javlja moj prijasnji "sukob" sa misljenjem  u odgoju djece(pa i odraslih),kod nas i ovdje...Naime,prije par dana otisao sam da pokupim iz skole mog unuka Jacka i po ne znam koji put sam se "trznuo" kada sam vidio  na ulazu u skolu djecu od 6-7 godina,koji su zavrsili cas i cekali sa svojim nastavnicima da cuju skolsko zvono zavrsetka nastave... 


1. Djeca sjede na hladnom betonu,tempetarura je bila -6 stepeni Celz. nastavnici ne reaguju,a na djeci vidim da im nije hladno,roditelji koji su cekali da pokupe djecu ne reaguju,razgovaraju,smiju se...


2.Za "Halloween" (Dan maskara,31.Okt.) smo otisli u ranim popodnevnim casovima da prosetamo Bulevarom, da bi izbjegli vecernju guzvu,koji je centralno mjesto defilea maskara. Bilo je hladno 4 stepena Celz.,ali to nije smetalo mnoge da polugoli hodaju bez ikakvih reakcija na hladnocu. Posebno sam bio iznenadjen kada sam vidio majku (obucenu kao usred ljeta) sa djevojcicom koja je hodala bosa...Prosli su pored mene,gledao sam djevojcicu ne bi li primijetio neku njenu reakciju na hladno vrijeme, hladni asfalt..Ne,ama bas nista...Kao prilog saljem i fotku mojih u setnji Bulevarom.



3.Moj prvi "sukob" sa ovim razlicitim odnosom prema hladnoci kod nas i ovdje (citao sam da je isto tako u Skadinavskim zemljama) dogodio se davne 1995 g.(kada sam dosao u USA) i moji prvi zimski dani ovdje...Bilo je veoma hladno,isao sam prema svom teniskom Klubu i na stepenicama ulaznih vrata Kluba vidim djecu koja su zarsila trening sjede na betonskim stepenicama i cekaju roditelje...U majicama,polugoli...Smiju se,vicu,zezaju se...Gledam u njih i mislim:"Pa oni ce se svi isprehladjivati..." Nisam nista rekao,a onda udjem u Klub i na prijemnom salteru Kluba kazem dezurnom:"Nadjite trenera i neka djecu uvedu u Klub,pozmzavace se !" On gleda u mene,nije mu jasno,gleda u svog kolegu...samo sam cuo jednu rijec izmedju ostalih sto su oni razmijeni... "Evropljanin..." i nisu reagovali...


Eto, dragi moji, morao sam se navici na ovu ne malu promjenu odnosa prema hladnoci,ne reagujem,ali se uvijek trznem,kada vidim svoj unuka kada hoda bos po hladnom betonu.Ne kaze se slucajno:

"Treba da ucis sve dogod postoji nesto sto ne znas".

Pozdrav Vasim porodicama,pozdrav Vama. Vas Angel  

No comments:

Post a Comment