Tuesday, April 28, 2020

Nastavlja se dopisivanje Čajevčana - Mile Zrnić


Dragi moji Čajevčani,

Prije nego što vam napišem koju ozbiljnu, želio bih da se zahvalim našem domaćinu Bori što nam je podijelio bonove za topli obrok. Meni je taj bon dobro došao da "dignem" jaja i tako proslavim Uskrs ili Vaskrs, kako se kome sviđa. Ima jedna anegdota o tom dizanju jaja i .... i vezana je baš za našeg druga Boru Vulina, ali vi je vjerovatno znate i ne bih sada...
Dakle, vjerujem da me većina od vas zna, pošto i ja većinu od vas znam. Malo sam proširio spisak učesnika u ovom kružoku adresama Čajevčana koje sam ja imao, a koji nisu bili na ovom početnom Borinom spisku. A ako se nastavi ovo druženje, dodajte i vi ostali koga imate.

A sada da kažem, neki od vas to znaju, ja sam svojevremeno, prije 7-8 godina imao ideju da bi trebalo napraviti nekakav muzej sjećanja na Čajavec. Na pozitivan odziv sam naišao na ETF-u, Banja Luka (dekan bio B.Dokić), ali ne i u Muzeju i Arhivu, nešto eksponata sam prikupio u SU i TU (Šajić), otkrio gdje je smještena arhiva lista Čajavec i uključio Mladena Štefanovića i sve to prebacio na ETF. Ostalo je bilo skromno - dosta toga je bilo, a možda je još uvijek, sklonjeno u "Kosmos", iz Pogona 3 sam uspio da dobijem samo jednu (čuvenu) crnu mačku, kod jednog mog rođaka sam pronašao jedan stari televizor,... Računao sam, da se stvar pokrene, pa će se prikupiti, polako... Čak smo održali jedan širi skup na fakultetu, išao je jedan prilog na televiziji, međutim, na dopis ETF-a kojim je tražena skromna finansijska pomoć za nabavku vitrina za ovu namjenu, a koji je bio upućen na 50-tak adresa - nije se odazvao niko! I tu je ta cijela stvar stala. Stao sam i ja.

E sada, da ne bi sav trud bio uzalud, nedavno je bljesnula jedna nada. Ponovo sam kontaktirao Arhiv RS, tamo su pristigle nove, mlade snage i sa oduševljenjem su prihvatili da preuzmu arhivu našeg lista. Rasplet vidite na dokumentu koji vam prilažem. Zbog čega je ovo važno? Zbog toga, što će prema mom saznanju, kada nestanu naša sjećanja, ovo biti jedini trag da je nekada u Banjoj Luci postojala fabrika koja se zvala "Rudi Čajavec"! Ta fabrika je bila simbol i ponos grada pola stoljeća, dala ogroman doprinos razvoju grada, a posebno srednjeg i visokog obrazovanja, bila poznata na svim kontinentima (izvozili smo čak i u Kinu!) i onda je voljom "demokratskih" vlasti - uništena! Ovom prilikom ne bih više o tome.


Sljedeći korak je trebao biti da dovedem "reprezentaciju" starih Čajevčana u Arhiv na prepoznavanje ljudi i događaja na fotografijama, zamjeniku direktora Arhiva se dopala ideja o muzeju i počeli smo razgovarati i o tome, ali iznenada se ispriječila ova Korona, nadam se privremeno.

Ali korona je stigla i kod vas, vjerujem da vas je većina kod kuće, da imate slobodnog vremena. Zbog toga sam zamolio kolege iz Arhiva da skeniraju naš fabrički list koji je bio objavljen u povodu jubileja, 50-te godišnjice "Čajaveca", u decembru 2000.godine. To je, vjerujem, posljednji objavljeni broj našeg fabričkog lista. Zbog veličine fajla nije ga moguće poslati elektronskom poštom pa je postavljen na Arhivov Google disk i odatle ga možete preuzeti:
https://drive.google.com/open?id=17omU-kzU5_bVHsq-KpDqHi3Hlg2j2XKv

Dakle, želim da vam pomognem da prekratite dane u izolaciji i da se malo prisjetite nekih ljepših vremena kojima je svako od nas dao po jedno zrnce pozitivnog doprinosa. Želim vam dobro zdravlje i ličnu i porodičnu sreću!

Želim vam sretne prvomajske praznike! I ostanite kod kuće!

Vaš drug
Mile Zrnić


No comments:

Post a Comment