Saturday, May 28, 2022

Vladislav Bodnaruk-Toba:U Kabareu banjaluckog Pozorista(3)

 Tomo je bio nasa generacija ali nekako odrasliji, a bio manji (nizi) rastom od svih nas! Radio kao Pumpas u Jugopetrolu! Pump'o gorivo. Benzin uglavnom, mislim a i sta bi drugo!? Nece valjda Radensku?

Uvijek besprijekorno odjeven, okupan i mirisljav za razliku od nas i tako besprjekorno cist, onako plavokos i zajebanih plavih ociju, kad bi me vidio u toj gluhoj prostorijici, dao bi mi je ocima neki znak, nista rukovanje ... i tako ... nista osmijeh ... nesto onako ... sad jebajiga, ne da se opisati!

"Ehej, Tomo, Tomo ... sta ima!?" obicno mu kazem.

"Ehej, Toba, Toba ... sta kod tebe ima!?"

"Eh, ima!" a i sta bi vise srao ... svako zna da nesto ima ... sto nema!

"Nego, zapeo sam ... imas li ti cenera do ponedeljka ... sigurno vracam?"

Tomo, bez ikakog pokreta na licu, vadi debeli novcanik i pruza mi cenera.

"Treba li jos?" pita.

"Ko mu ga to moze znati Tomo ... al' ja mogu samo toliko a se zaduzim."

Zovem svoju Raju, koja se u medjuvremenu muvala po Kabareu ne bi li nabacili koju kintu.

Zamola na sank stavlja pivske flase klipace! Ja mislim da su onolike flase, danas zakonom zabranjene, ili samo zdravi i jaki seljaci piju ispred kakvog Granapa! Svi pusimo, neko svoje, neko da ne vadi svoje a i sta ce ... grebe se za tudje  cigare. Sleti tako prva flasa piva.

Razgovor je sve glasniji!

Tomo, Zamoli kaze da je njegova prva tura i da je to na njegov racun!

Povede se i neka tiha pjesma, sad jel' bila Sejdefa il' u Stambolu na Konstanti ...  ovaj Bosforu ... tacno se ne sjecam!

Imela vodi a mi ga pratimo!

Onda je pricam kako je onaj jedan nas jaran znani kao Minhauzen "H" sad da ne idemo do kraja, pric'o da je skak'o sa Gradskog mosta u Vrbas, ne bi li se malo osvjezio, a u sred Januara i da se nije milimetar pokvasio!

"Kako to more biti ... dragi Toba?" podig'o ruke u cudu Zamola.

"Mozda je skak'o ... pljoske!? ... neko rece. 

"Ma nije skak'o pljoske, Vrbas se zaledio, jebogati Slavko, a on je u padu to vidio i naglo se preokren'o u zraku da glavusom ne trehne o led!" rekoh to sto mi je taj nas cuveni Minhauzen H ispric'o.

"Svaka mu cast, da se preokrenu onako na brzinu!" rece neko.

"Kurac, cast!" Presjece pricu Zamola!

 "Kad se ikad, to Vrbas zaledio ...a, a, a?" pa s malo ljutnje u glasu dodade: "Ljudi, "Minhauzen H" je definitivno najveci banjalucki lazov! Cuj konja ... Vrbas se zaledio!?"

"Jest', jest' ... dobro kazez ... nema takvog lazova, na svijetu!" u glas svi vicu. Zamola se, onako debeo, zakocen'o, rukom se hvata za srce i jos mi kaze ... "i dalje, i dalje sta je "H" srao?" Ja i to ispricam! 

Dodje nova tura! Malo se svi smirise! Treba se i popiti koji gutljaj! Na miru! Valjda se po nesto i dehidriralo ... izmedju dvije pive!? A 'oce to od cuge! 

A i otvorila se vrata prema glavnoj sali! Nisu sama od sebe! Otvorili svaleri, culi da se radi o nekakvoj jebi! Pravoj Raji je uvijek do jebe!

"Raja, jeste li gledali onaj Film kad onaj jedan supak pije sanmpanjac iz njene cipele!?"

"Gledali, gledali!" i udri u smijeh.

Zamola poleg'o po sanku: "Ljudi opra li noge ona kurvaja!?" vristi od smijeha.

Imela se naglo uozbilji, posto je imao inace, suplje cipele, skinu moju skoro novu Borovo zutu cipelu (u to vrijeme - krik mode, onako malo kabasta) i rece Zamoli da mu donese onaj sanmpanjac, ako se ima!

"Ima, ima, Imela ... letim! Niko ti to ne pije! Isti k'o Radenska!"

Odvali nozem cep, prosu se vise od pola sa(n)mpanjca a ostatak nasu u moju zutu cipelu. Imela odglumi scenu iz filma, a isplazio poganu jezicinu prema meni ... ko' da se mi zvalavimo kao u filmu! Fuj!

Sad ... jebajiga, mozda to i nije smijesno danas ... al' je trebalo biti tamo ... drugaciji ugodjaj.

Ljudi rekoh: "Sto mi ne organizujemo nasu Olimpijadu" za najveceg banjaluckog gradskog lazova i za sva vremena ne zeznemo baseg H, zvanog Minhauzen?"

Ideja se svima svidjela!

Pravilo jednostavno! Treba lagati a da laz nikoga ne povrijedi i naravno da ima nekog smisla! A onaj kji prica, mora biti, ozbiljan ... uvjerljiv!

Sejo Frljo zapoce svoju pricu, da je citao u Politici da se u Tucepima gradi najveci Hotel na Jadranu i da ce imati preko 70.000 soba.

Nikome se to ne ucini nestvarnim ... pa u eri smo turizma ... mozda je podatak i tacan!? A i petogodisnji plan SFRJ se lagano ostvaruje!

Isprsi se Imala!

"Svaku preko usta sto prevalim ... je ziva istina! Slusajte! Ima hefta i malo jace, u Seheru , Hajro, onaj  Saidov tj. Sacin, mali buraz i ja se zapili u onom Bircuzu taman ... velik k'o i ovaj tvoj Zamola sankic. Udarila neka sparina a mi pivu po pivu, udri! U neka doba konobar popizdi hodajuci gore-dole po te pive ... pa nam donese svekome po jednu pivu - metaripo visoku a tako i debelu ! Evo 'voliku!" i pokaza rukom. "Da ne hoda dzba, vazdan, k'o nekakav hajvan ... valjda!" rece Imela.

(Nastavice se - valjda!)

No comments:

Post a Comment