Dnevnik VII haha
Danas smo na satu hrvatskog radili Isusovo rođenje. Prvo smo pročitali da je Biblija najčitanija i najviše prevođena knjiga koju je dao stvaralački genij čovječanstva.
Onda smo pročitali ulomak u kojem se opisuje kako su Josip i Marija zbog popisa stanovništva prešli iz Nazareta u Betlehem, gdje im se u štali rodilo dijete, koje su pastiri prepoznali u jaslicama kao spasitelja. Ulomak se završava rečenicom: „Kad prođe osam dana, i kada je Dijete trebalo obrezati, nadjenuše mu ime Isus, kako ga je nazvao anđeo još prije nego se zače." Tuta se javio da njemu nije jasno koje je dijete trebalo obrezati. Ivica je objasnio da dijete piše velikim slovom D, i da je iz toga jasno da je trebalo obrezati Isusa. Tuta se začudio da takve gluposti pišu u čitankama. Nastavnik se nakašljao i kazao da tekst iz Biblije nije glupost. Tuta je odgovorio da onda mora biti više biblija, jer u njegovoj nigdje ne piše da je Isus obrezivan. Jerica je kazala da nema više biblija, ali ima više jevanđelja, i da Tuta možda nije pročitao sva četiri. Mia je na to rekla da bi netko tko ima pet iz vjeronauka morao pročitati sva. Pips je pitao imao li itko tko nema pet iz vjeronauka? Tuta je kazao da bi se svatko tko ima pet iz vjeronauka morao zapitati koja budala piše da se katolici obrezuju. Nastavnik se nakašljao i kazao da se Isus rodio u jevrejskoj porodici, što se vidi iz pitanja u čitanki:„Što znači da je Josip iz 'Davidove kuće i porodice'? Zašto je David poveo Mariju u Betlehem?"
Javila se Mia i odgovorila da je Spasitelj, prema proročanstvu, trebalo da bude potomak Davidov i da se rodi u Betlehemu, i da se zbog popisa pučanstva ovo drugo ispunilo. Ivica je pitao zašto bi se ljudi uopće selili za vrijeme popisa? Zašto bi ljudi zatvarali svoje radnje i prekidali poslove samo zato da bi ih neko popisao u nekom drugom mjestu? I kome treba popis koji nije realan, jer ne pokazuje točno tko gdje živi? Onda je zaključio da to nema logike, i da je pisac Biblije izmislio popis da bi se Isus rodio u Betlehemu a ne u Nazaretu, i da bi se tako ispunilo ono što je zapisano. Jerica se iznervirala da pisac Biblije ništa nije izmišljao jer da se sve dogodilo onako kako je opisano. Ivica je pitao koji točno pisac, jer ih ima četvorica. Jerica je odgovorila da svi. Ivica je onda pitao što je istina: da je Isusa krstio Jovan, kako vele Marko, Matej i Jovan, ili da nije, kako veli Luka? Jerica je samo zinula. Nastavnik je kazao da za tu iznimku zasigurno postoji objašnjenje, i da pitamo vjeroučitelja. Ivica je kazao da to nije iznimka, i da, na primjer, Matej i Marko vele da su Isusove zadnje riječi bile Bože moj, zašto si me ostavio, Luka veli da su mu zadnje riječi bile Oče, u tvoje ruke predajem duh svoj, a Jovan svršeno je.
I da Luka kaže da se anđeo javio Mariji, a Matej da se javio samo Mariji. Nastavnik je onda isto zinuo.
Tuta je pitao Ivicu odakle on to sve zna kad ne ide na vjeronauku. Ivica je odgovorio daje čitao jednu super knjigu o tome, koja se zove Priče jevanđelista od Zenona Kosidovskog.
Nastavnik je kazao da ta knjiga nije u programu i da se vratimo na ulomak iz Biblije.
Priča se javila da njoj nije jasno zašto je važno da je Josip iz kuće Davidove. Jerica je odgovorila zato što je prema proročanstvu Spasitelj bio Davidov potomak.
Pips je onda pitao kakve veze ima Isus s tim, jer ako je Marija bezgrešno začela Josip nije Isusov pravi otac, pa ni Isus ne može biti potomak Davidov. Tuta je zamolio nastavnika da učenicima koji ne idu na vjeronauk ne daje riječ, jer da oni ne razumiju Bibliju i da postavljaju glupa pitanja. Prica je odgovorila da je on prvi postavio glupo pitanje kad je pitao koje je dijete trebalo obrezati. Tuta je pitao nastavnika je li to točno da je Isus bio obrezan. Nastavnik je klimnuo glavom da jeste, jer se svi Židovi obrezuju, a Isus je rođen u židovskoj porodici, i bio je Židov sve dok se nije krstio i tako postao Kršćanin.
Pips je pitao da li je ostao obrezan i kad je promijenio vjeru. Jerica je kazala da ona ne može više sjediti tu i slušati kako neki bezobraznici vrijeđaju nas kršćane. Pips se okrenuo oko sebe i pitao tko su Bezobraznici. Priča se okrenula oko sebe i pitala tko su Kršćani? Onda je nastala prepirka i nastavnik nas je jedva smirio. Zamolio je Pipsa da ubuduće ne ometa čas hrvatskog drskim upadicama. Pips je kazao da je on samo želio znati je li se onima koji su obrezani pa se krste zašije ono što im je odrezano ili ostanu obrezani do kraja života. Javila se Mirna i kazala da se u Americi veliki broj Kršćana obrezuje iz higijenskih razloga. Ivica je dodao da je taj podatak točan, ali da medicina ne stoji iza toga. Nastavnik je pitao iza čega. Ivica je odgovorio iza uvjerenja da higijena ima veze s obrezivanjem, jer da je takvo nešto logično, ljudi bi onda bi još pri¬je morali brijati glave. Tuta je kazao da se on slaže s Ivicom, i da njega vrijeđa ako netko misli da je on prljaviji zato što nije obrezan. Onda se javila Prica i kazala da se ona slaže s Tutom, i da je obrezivanje uopće protivno konvenciji o pravima djeteta, i da nitko nikome nema pravo nanositi fizičke ozljede i rezati komade tijela bez da ga pita i da mu objasni zašto je to u njegovom interesu.
Pips je pitao zašto mi svake godine u čitanci imamo nešto iz Biblije, a nikad ništa iz Konvencije o pravima djeteta. Žuža je odgovorila da je to stoga, što Biblija ima puno veze sa životom, a Konvencija nema nikakve. Prica je kazala da što se nje tiče Biblija nema veze ni sa životom ni sa pameću, i da bi sto puta pametnije bilo da djeca u školi uče o pravima nego o čudima. Jerica je na to odgovorila da samo netko tko ne ide vjeronauk može govoriti bedastoće o najčitanijoj i najviše prevođenoj knjizi koju je dao stvaralački genij čovječanstva. Žuža je dodala još i to da se dijete u Bibliji piše velikim slovom a u Konvenciji malim, i da se iz toga jasno razvidi gdje ima više ljubavi i poštovanja za djecu. Mia je kazala da svi ljudi na svijetu znaju za jaslice i vola i pastire, a za tu Konvenciju ne zna skoro nitko.
Jerica je dodala i da je Biblija puna poučnih priča iz kojih djeca mogu naučiti puno više o svojim pravima nego iz tamo nekakvih konvencija.
Prica je pitala šta djeca mogu naučiti o svojim pravima iz toga što se u Bibliji znaju imena sve četvorice Isusove braće, a ne zna ime niti jedne njegove sestre, i iz toga što među apostolima nije bilo niti jedne žene, i iz toga što djevojčica i kad je genijalna ne može postati papa, a dječak ako je i debilan može. Jerica je odgovorila da mogu naučiti opraštati jer pravda nije u zakonima nego u ljubavi. Prica je onda pitala je li inkvizicija primjer za ljubav i praštanje. Jerica je odgovorila da nije nego Isus, koji je oprostio i onima koji su ga kamenovali.
Pips je dobacio da kad neko pomene kamenovanje njemu više ne padne na pamet Biblija nego Split.
Prica je pitala šta se o ljubavi i praštanju može naučiti iz gej prajda u Splitu. Tuta je odgovorio kao iz topa: da bismo trebali oprostiti pederima.
No comments:
Post a Comment