Tuesday, November 22, 2011

Pathfinder

Sat Pathfinder pokazuje nadmorsku visinu: 5365m

Prije sedam, osam, a mozda i vise godina, kupim ja sebi sat Casio Pathfinder. Cim sam ga ugledao na garage sale -svidio mi se. Cak sam i platio trazenu cijenu, sto nikad ne cinim na ovakvim prodajama . Odmah sam uocio da covjek koji ga je prodavao voli takve satove i dobro ih cuva. Prije nego sam odlucio da ga kupim bivsi vlasnik mi je s ljubavlju pokazivao sve njegove funkcije, uporedjivao ga sa svojim noviim satom, zbog koga se ovoga i rjesava, raspitivao za sto cu ga ja koristiti...A sat, samo sto ne prica! Pokazuje sve sto ti treba i ne treba. Radi i kao kompas, mjeri temperaturu, vlaznost, pritisak, nadmosrsku visinu... uz to i vrijeme i datum pokazuje. Valjda ga zato i zovu sat.
Mozes s njim roniti i u isto vrijeme znati koliko je sati gore na povrsini! Pokusajte samo zamisliti koliko je to znacajno roniocu! A posebno ako roni do dubine od dva metra - u bazenu. I nadmorska visina je vazna, posebno ovdje u okolini Toronta, gdje je sve ravno kao u Vojvodini; i ravnije.
Odmah nakon kupovine poceo sam  nositi taj sat. Stari je otisao u ladicu. Medjutim, vrlo brzo sat se pokazao kao prilicno velik i nezgrapan. Brzo me je pocetno uzbudjenje za novom igrackom napustilo i sat je zavrsio u ladici, isitina u onoj u kojoj drzim znacajne stvari, pasos, jos dva-tri druga sata, kljuceve za koje vise ne znam koja vrata otkljucavaju, od nakita tu drzim vjencanu viticu, koja se od dugogodisnjeg nosenja izlizala pa mi pocela sjeci prst... Tako je i taj sat, u odabranom drustvu, proveo nekoliko godina u ladici. Ali, nikada ga nisam zaboravio. Redovno sam provjeravao radi li, da li je vrijeme tacno, da li je sjever jos uvijek tamo gdje je bio zadnji put. Redovno sam mu mijenjao baterije i citavo to vrijeme razmisljao kome bi on bio od koristi. Htio sam ga pokloniti nekome ko se nece zasititi kao sto sa se ja zasitio i ostaviti ga u neku ladicu kao sto sam ja uradio. Sto bih ga poklanjao ako ce zavrsiti u ladici?! Ni mojoj ladici nista ne fali. Ali kome ce taj sat koristiti? Dugo, vrlo dugo sam razmisljao. Dva puta ga cak nosio u Banjaluku. Imao sam ja i kandidate, kojima naravno nisam otkrivao svoju tajnu namjeru, jer kome god da sam otkrio, rekao bi mi da mu bas takav sat nedostaje citavog zivota! ( Za kupanje u kadi i popunjavanje jedne od ladica!)
Sat je cetiri puta preletio Atlantik. Cak sam ga jednom i zagubio i bio ubijedjen da mi je ostao u Banjaluci ili je nepovratno izgubljen. Ali on se iznenada pojavio u ladici za carape, onda kad sam bio uporan u trazenju para koji nema one ruzne izlizane zone, koje uvijek kasno otkrijes.

I bas nekako u to doba nasa Masa je posla u osvjajanje svijeta; i to bez sata koji mjeri sve sto moj Pathfinder mjeri. Da skratim i ne spominjem da sam nekoliko puta zaboravljao da ga ponesem i dam joj ga, lani, nakon njenog povratka iz Juzne Amerike, poklonim joj moj Pathfinder. Masa je naravno bila presretna, ali nije mogla biti sretnija od mene jer sam konacno, nakon godina istrazivanja i studioznog razmisljanja, nasao pravu osobu kojoj ce moj sat Pathfinder biti od koristi.
I evo ga. Danas mi stize slika sa Himalaja. Poslala Masa i jos kaze (original):
"...hvala......super radi najvise pomaze kad se penjem pa mogu da vidim progress....."

Hej, moj Pathfinder konacno nasao nekoga kome pomaze da vidi svoj progress!
Ni sada nisam siguran ko je sretniji od nas dvoje zbog ovog sata.

Maso moja, neka ti Pathfinder pokazuje bezbedan put i progress, ma gdje da ga nosis. I da znas da je u tom satu duh nas koji te pratimo i koji putuje s tobom i pazi na tebe.
Ovo je moja poruka koju svaki, pa i ovaj put, saljem Masi:
"Cuvaj se, Maso, i bog ce te cuvati (bilo da ga ima ili nema)!"

2 comments:

  1. Eh,dragi Pedja...
    bas si me silno obradovao ovim clankom.Nisi ga mogao dati u bolje ruke od Masinih...(Bravo,Maso).
    Imam prijedlog - iduci put kad krenem preko bare,vodim Masu sa sobom ...
    (zato,jer ima sat koji ce mi tacno reci koliko je sati na povrsini,hehehe!)

    Tvoj,Zeljo

    ReplyDelete
  2. Kažeš Pathfinder,
    a ja stalno mislio da je to ulica u Burlingtonu, ili Nissan, a ono sat i to Casio.
    Eto "utuši" Čanak sat koji je volio, al ga kasnije nije volio, pa ga stavio u ladicu i stalno ga gledo, zato što ga je volio. Poklonin on sat Maši koju voli, a svi mi iz Parkica volimo što je sve tako ispalo i što Čanak voli da baš Maša ima sat koji on voli, al mu je težak za nositi i još puno troši.
    Mašo, oćeš nećeš, moraš voliti taj sat, jer ti ga tetak dao zato što te cjeni i voli, a nisu baš svi tetkovi takvi.

    ReplyDelete