Friday, September 11, 2020

Kosmosov rokovnik i recepti

Moj otac Veljko je volio rokovnike. 

Radio je u prodavnicama Jugoplastika, Pliva (Zagreb), Jadranka... i vjerovatno od trgovackih putnika dobijao je lijepe rokovnike. Oni su znali za tu njegovu strast, pa i oni od kojih nije kupovao robu za prodavnicu su navracali i ostavljali mu rokovnike. Vise od rokovnika, moj Veljko je volio poklanjati. I sada pamtim njegov izraz lica koji ga je otkrivao i prije nego bi poklon urucio. Da bi sakrio osmijeh zbog srece sto nekome nesto poklanja pokusavao je preko tog osmijeha navuci ozbiljan izraz lica To je uvijek zavrsavalo tako sto su mu se usne uspicile i te takve usne su ga uvijek otkrivale. Cim bi mi prilazio sa uspicenim usnama koje sakrivaju siroki osmijeh, znao sam da cu nesto dobiti ili ima vijest koja ce me usreciti...

Od njega sam valjda naslijedio ljubav prema rokovnicima u koje sam zapisivao vazne i nevazne stvari, planove, misli, izreke, pjesme, ponekad, a mozda i pocesto, gluposti...

Jedan od njegovih rokovnika stoji na stolu ispred mene. Kosmosov rokovnik. Moj Veljko je u penziju otisao iz Kosmosa gdje je radio 10-15 godina. Kao da ga gledam kako s posla donosi rokovnik sakriva osmijeh i daje ga mojoj mami Zori uz komentar:" Evo ti da zapisujes recepte, da ih ne trazis po svuda!" 

A tek ti recepti majke mi Zore! Ona je bila poznata kao dobra domacica kojoj su mnoge komsinice i  prijateljice dolazile da provjere svoje sjecanje na neki recept ili da jednostavno pitaju kako ona nesto kuha, pece, pravi... Ona je recepte zapisivala, cuvala i svi su znali kome se obratiti za pomoc kad memorija zataji! Kosmosov rokovnik je samo jedan ok rokovnika, teka-kupusara... u kome su recepti zapisani.

Listajuci ga i fotografisuci zapazam da su recepti zapisani od 1975. pa do 2013. Kod vecine je zapisan naziv kolaca ili samo ime prijateljice od koje je dobijen...datum. Nasao sam tako, i podsjetio se dragih imena i osoba: teta Stefice Abramovic iz Prijedora, teta Stojanke Jocic, teta Sofije Majkic, teta Janje Zoric, tetke Rade, teta Mire Milakovic, teta Smiljke, gdja Danice - kako je mama zvala teta Danicu sestru Pere Perovica, Rade i Savana mamu, teta Mire Petrovacki, teta Renate Jakovljevic, komsinica Duska Gavrilovic, prija Nada ... Nasle su se tu i dobre domacice iz nase generacije: Mira nasa, kako je upisana - Mira moga bratica Drage, Biba Bucina, moja sestra Bobana... Smjenjuju se tu i rukopisi mamini, tetkini, Bobini, Biljanini, Nesin... Nasao sam cak i moj rukopis. Poneke od recepata su u rokovnik zapisivale mamine prijateljice - da ne bude greske! 

Nekoliko recepata sam fotografisao, pa ako ste radoznali i vrijedni... koristite ih. Ako imate nekih pitanja , zelja... mozda cu biti  stanju da pomognem jer sam u pravljenje vecine, posebno, kolaca pomagao vjestinama kojima sam obdaren: tucanjem oraha, mjesanjem, a narocito probavanjem... 





1 comment:

  1. Jedna od najljepsih zivotnih prica, dokumentovana fotografijama. Zivot, kratak, sazet u knjizi recepata rokovnika Kosmos-a i jos potpisan ljudima koji su odavno , odavno...
    Bravo, Autoru sto posjeduje taj dnevnik (rokovnik)!
    Bravo za divnu pricu!

    ReplyDelete