Wednesday, September 09, 2020

Vladislav Bodnaruk - Toba: 13. dio Pismo Pappiniu, Micun se zeni

Ispuc'o Stari cijeli film na Komsije. Poziralo se sa svih strana i svako ko je htio.

Ma Ingrid i Mala bile su na svim slikama tako da ni ona jadna nije mogla posumljati ni na sta. Jednostavno...desi ti se...svi te vole!

"Vidi sto je dobro ova slika ispala." presretna govori Ingrid.

"Pa vidi ovu, kako je lijepa...samo kad bi mogli izbaciti ove Cajkane?" puse razocarano.

"Barem da su stali na kraj slike pa da ih izrezemo." komentarise i Majka, tuzno.

To popodne uz kafu, lagano su pregledali sve slike i izabrali bas onu na kojoj se Ingrid i Mirjam najbolje vide.

"Bil' napis'o iza slike ono sto smo se prije dogovorili?"...upita Stari Majku.

"Naravno, necemo mijenjati plan svaki cas...ono napisi ali nemoj pritiskati da ne pokvaris sliku!" saglasi se Majka.

"Znaci pisem : ... Ima li koga poznatog na slici?"...tako je, dodade Majka.

"To pisi!"

Stari napisa, zacas!

Gledaju, okrecu sliku, opet gledaju.

Onda se Majka kaziprstom pocesa iza uha, nakrivila glavu. "A da se mi nismo ipak malo zajebali danas?!"

Stari otvorenih usta, ko da bi nesto rek'o a ne zna sta ...samo malo rasirio ruke i podig'o ramena te izusti: "A sta?"

"Pa Papini ne zna srpski, nece moci procitati!" rece Mati.

"Sto ne bi mog'o procitati, zna valjda laitnicu, znaci procitat ce i kad vidi da ne razumije potrazit ce nekog Srbina tamo, a Srba u Americi, svuda gdje god se okrenes." zakljuci, vazno Stari.

"Mislisss?" ko u nevjerici pita Majka. "Otkud toliki Srbi u Americi?"

"Kako sad, pa otkud... pola nagulilo od Kralja i Otadzbine a pola nagulilo od Tita !

"Pa sto onda ne napisa poruku na cirilici ako ce mu Srbi prevoditi?" zlobna je Majka.

"Ma pusti sad to, mozda naleti na nekog pametnijeg Srbina sto zna i latinicu, pa ce ovaj to onda procitati i prevesti!"

"Sta ako ne naleti, ko ce mu onda procitati? Mora da leti u hrvatski zavicajni klub Dr Ante Pavelic" da mu tamo neki prevode...i sta kad tamo... i kod Srba i kod Hrvata vide sliku sa dvojicom Cajkana sa Zvijezdama petokrakama, k'o fildzani a na glavama? Ima da nam ubiju Kuma Papinija!... to je prva i bolja varijanta a druga i losija varijanta je da UDBA ima svoje agente i u jednom i u drugom zavicajnom klubu, dakle i medju Cetnicima i medju Ustasama!" Majka isnese svoja razmisljanja poslednjom snagom te skoro bez daha...samo se strese i slozi na stolicu!

"Uh, na to nisam mislio, Stara...nego da ja varekinom izbrisem one zvijezde Cajkanima sa kapa...bil' ta valjala?"

"Joj, konja...mislis onda valjda da tintoplavkom nacrtas neki neutralni znak...po to ce biti onda ne provokacija na kvadrat nego provokacija na sto kvadrata. Cim UDBA to skonta slijedece jutro ce u "Banjaluckim Novinama" osvanuti naslov "Zrtve modernizacije"...Porodica nesretno stradala od udara struje zbog prekomjerne upotrebe modernih elektricnih kucanskih aparata. U bijesnom plesu, albanska Ves masina Labud razvukla strujne kablove svuda po kuci a onda izlila sto litara prljave vode i prolila na nezasticene instalacije spetljane ukucanima oko nogu. Zamimljiv detalj naseg dopisnika...ves nije nu upola bio opran kao kod nekih drugih marki ves masina!", onda Majka pobjedonosno pljesnu rukama, Starom tacno pred nosom, a prezadovoljna cinjenicom sto joj Bog dade tako zdrav razum!

Satri, sav zapanjen, logikom do koje nije mogao doci ni u ludilu, htjede se prekrstiti ali mu nesto pade na pamet da to ne ide u korak sa Komunizmom, nego samo podize polako ruke u znak predaje.

A nekako mu nije bilo ni svejedno sto se sam nije svega toga sjetio, nego jos gore...zamalo gurnuo svoju Porodicu u nestajanje!

Pogleda neprijateljski u Labud ves masinu, koja je mirno stajala u kuhinji,htjede je spucati nogom ali ne spuca, pogleda u elekrticne kablove koji su bili relativno pristojno zakucani ekserima po kuhinjskom zidu a onda zakljuci da problem nije u "Modernizaciji domacinstva" vec u tekstu na poledjini fotografije.

Cuteci ode do kupatila, vracajuci se sa flasom varekine. Posu varekinom poledjinu slike ali osim smrada varekine nista se nije vise promijenilo.

"Imas li ti aceton za skidanje laka sa noktiju?" upita Staru.

"Nemam, otkud mi?"

"Pa s cim ti skidas lak sa noktiju ,zeno draga!?"

"Ko je rek'o da skidam, sam spadne kad perem sudove domacim Vim-om! Eto!" rece Mati.

"Daj onda taj Vim!"

Vim nije pomogao!

"Mora se onda ova slika unistiti!" zakljuci Stari.

Majka uzla sliku, gleda je, zao joj i ona ispala dobro no rece :"Mora se unistiti, vidi se tekst i sa druge strane, rekla sam ti ne pritisci a ti...izgleda lego na Penkalo k'o konj!"

Izvadi iz ladice kuhinjskog stola makaze pa kao da se neceg dosjetila, ukrene sliku naolacke i izreze samo tekst na komadice.

"Vidi, jebote...skoro svi na slici, falimo samo dopola, a...a...sta sad kazez?! Kakav mozak a ti bi unistav'o! Treba samo malo poravnati i super je!"

"Svaka cast, Stara!" poljubi je Stari.

"Zapali tekst u pepeljari, odmah...moze neka budala prepoznati moj rukopis!"

"Joj, tebe blente...ovdje smo sigurni, tvoj tekst predstavlja samo provokaciju kad je u Americi ovdje nista ne znaci...mozes ga slobodno ponovo napisati na ovome sto je ostalo od slike i nikom nista!" nadmocna je Majka u svojoj logici.

"OK, sad da se dobro razumijemo, Stara, sve sam ovo napravio da provjerim tvoju inteligenciju...znas da sve kontam bolje od tebe!? Mogli smo samo uzeti drugu sliku bez teksta pozadi a ovu , sad ostecenu zadrzati za nas, ha, ha, ha...samo sam te provjerav'o!" prezadovaoljan Stari trci u spaiz, po hladnu pivu, plese koraka ca-ca-ca i jos se okrene u hodu i pljesne rukama...pobjednicki i opet Staroj ispred nosa!

Majka je gledala pred sebe, prilicno namrgodjena, nije voljela poraze, narocito ove vrste...recimo...politicke. Sjela je za stol na svoje mjesto, tamo gdje je i ona ladica u kojoj je stajao escajg, slozila makaze na mjesto, polako zatvorila ladicu, a onda se nalaktila na stol.

"Imam samo jedno pitanje za gospodina Papka...a to je...ko ono potrca prvi u kupatilo po varekinu, pa daj aceton da unistavamo slova...kad si znao sto si isao u destrukciju? Usr'o si se od UDBE, izgubio razum i sad bi jos da slavis pobjedu nad pametnijim od sebe!" to rece, zgrabi mu onu flasu pive iz ruke, kako je iscupa tako zali Starog po prsima pivom.

Stari bez teksta, cuti ... samo i dalje rukom trlja mjesto gdje ga je piva zasula! Ne smije ni da zucne a kamo li skoci po flasu i za sebe!

Poslije , nekoliko, Majka rece : "Ajmo sada pisati pismo Kumu Papiniju.

Stari jedva doceka, odleti i sebi po pivu.

Adresu Kuma Papinija je Majka izrezala sa omota velikog UNRI-nog paketa

koji smo primili takodjer preko Medjunarodnog Crvenog Krsta prije dvije godine. Ja se toga nisam sjecao ali sam cesto slusao Staroga kako mu je bilo jebeno objasniti u Muriji kako smo mi kumovi sa fasistickim vodnikom Giuseppe Pappini-em.

Sreca neki Mirko Marjanovic, kome je Stari kao drugi svjedok potvrdio da je taj Mirko bio u partizanima, ono ne samo zato da bi slag'o, nego da i taj Mirko dobije nekakvu penziju...k'o svi ostali "borci"...jedva doceka da pismeno potvrdi kako mu se licno vodnik Giuseppe Pappini, jos 1943 godine, kada je kapitulirala Italija, dosao na Grmec, i licno predao sa kompletnim Vodom do zuba naoruzanih Italijana a pod komandu cika Mirka. Jos je naveo da tri Talijana nisu htjeli preci kod cika Mirka u partizane a on ih licno nije htjeo streljati posto su slabo stali sa municijom, a i ocekivalo se da ce vec naredne godine negdje u Maju izbiti Desant na Drvar, pa se municija cuvala, nego ih sa pratnjom poslao na sudjenje u Kakanj.

Posto tada ni u Kaknju nisu znali tacno gdje je Kakanj...nema sigurnih dokaza da li su stigli na to sudjenje ili nisu!

Istorije ce o tome dati svoju rijec!

Ali cika Mirko je nekim cudom povodom toga dobio neki orden i stan u novim zgradama preko Vrbasa i tu zivio sve dok ga nisu pokupili na Goli...ponovo!

Dragi Kume Papini, tako je pocinjalo pismo ali i prvi problem.

"Kako se pise Stara Papini?"

"Pa normalno se pise, kakvo ti je sad to pitanje, opet iskaces sa suvisnim idejama!"

"Ma mislim jel' sa dva P?"

"A to, oprosti, nesto sam odletila, jeste sa dva P...dobro si pitao?" smirena je Majka.

Stari zapoce pismo ponovo, "Dragi Kume PPapini..."

Majka se malo nagnula nad njim i cita u sebi a naglas, PPapini...

"O , jebote, budale... otkud tako, dva P na pocetku imena, PPapini, stavi dva P na mjesto uz drugo P, ovako ce jos neko misliti da mucamo!"

"Ne kontam, kako uz drugo P? Kako mucamo?"

"Ajde izgovori sto si napisao...vidis...mucas PP, brisi PPapini pa pisi kako ti govorim!" rece.

"Ne mogu obrisati penkalu, da probamo varekinom?" zbunjen je Stari...opet.

"Ne, varekinu ne pominji, prekrizi, precrtaj, presaraj, ajde ...gore - dole hemijskom...e tako...skoro i da se ne vidi sta si prvo napis'o, a sad slusaj i pisi...veliko slovo P pa onda nastavi slovo po slovo do slijedeceg P, e sad idu dva P, da vidim... e tako, vidis pise se Pappini. Svaka cast!" bi zadovoljna Mati.

U dvije tri rijeci, sa lakocom objasnise o cemu se radi, te da Papini preda pismo na prevod i odnese u Medjunarodni Crveni Krst. Jos su mu napomenuli da misle da AAron radi negdje u Americi, bas za Crveni Krst.

Objasnili su da Stari nije na slici jer je on slikao, a to znaci kao da jeste ali se ne vidi, posto je vjerovatno iza slike!

Stavili su i pristojnu fotografiju u pismo. Majka dobro liznula ljeljive ivice koverte, zaljepila i jos sakom spucala pismo po sredini.

Ujutro, prva stvar...pismo predajem Generalnom Kalodzeri... neka nam je sa srecom!

Kucnuse se pivama!

Prezadovoljni!

Sutradan u vrijeme popodnevne kafe bahnuse Hadzihafizbegovicka i Micun, zajedno.

Rijec po rijec, malo o vremenu, malo kako na Vrbasu nema vise prave Raje, malo o tome kako je preko puta kafane kod Murata otvorena Auto-skola...i svasta jos.

A onda Hadzihafizbegovicka zakopca ono jebeno , intrigantno digme na grudima...Stari i Stara su znali, bit ce to nesto ozbiljno!

Ne krije ni jedna tako dobra Treba svoje sise samo zato da ne navuce nesto na pluca...narocito u augustu mjesecu...vec sto ima veci interes!

A on je...

"Slusajte, raja, mi se uzimamo, mislim Micun i Ja!"...pa kao i njoj da spade kamen sa srca.

Moji nisu reagovali, jer nista nisu ni skontali! Bar u tom momentu!

Starom se ucini zgodna prilika da nazdravi i cugne, te tako rece: "Zivjeli!"

Svi se uz "zivjeli", kucnuse sa onim sto su imali i cugali taj cas!

Razdragana Hadzihafizbegovicka, 'dje preplivala najdublji vir, ohrabrena skoci na Staroga i poljubi ga nekoliko puta a na sve strane. On se samo opustio, ko ne konta! Razvuko usta od uha do uha! Mlatara rukama oko guzica, komsinice ali se ne usudjuje da darne! Sto ne bi bilo ni pravilno u tom momentu...mozda kasnije, niko ne zna?!

Na Majku skocio Micun isto tako...i poceo da je ljubi na sve strane! Ne bi se ni ona bas puno branila da je neko drugi ljubi ali bas Micun ...ljak...

JNA...grebator!

Neko otvori prozore i izleti sav suvisan adrenalin!

Moji dodjose sebi!

"Mi smo odlucili : Vi cete biti nasi Kum i Kuma!", rekose u glas.

Micun skoci i izvadi iz svoje vojnicke vrece flasu americkog viskija, jednu...pa onda jos jednu...ako prva plane, onda izvadi steku Camela, pa stavi pred Majku, steku pred Oca, steku pred Hadzihzfizbegovicku i steku gdje on namjeri da sjedne!

"Ja znam da Armija ima i da se ne stedi na osoblju, ali ovo je ipak previse!" zakljuci Stari.

"Imam ja nesto Micune da te pitam prvo, prije nego se upustimo u neke porodicne veze. Ti znas kako smo mi medjunarodni, eto nam Kuma Papinija u Americi a i Ujak mi je u Baccaratu u Francuskoj...bogattt, ali se nesto ne javlja...pa sad dodje ti a ja se pitam, onako na glas da cuje ova moja kona o cemu se tu radi.

Kakav si ti oficir u JNA kad nemas stan?

Stanujes k'o podstanar kod Halvadzija!

Da si tenkista, ne bi bio tako debeo i imao bi stan , i to dvosoban na Bulevaru...garant

Da si artiljerac, bio bi mrsaviji i imao bi namjesten dvosoban stan u Borik...garant!

Da si pjesadija, bio bi kost i koza i imao bi jednosoban stan oreko Vrbasa...garant!

Da si pilot, bio bi mrsaviji...i imao bi trosoban stan u Bihacu...garant!

Da si tajna sluzba, bio bi jos deblji i imao bi neku od onih vila na Titovoj...garant!

Ma da nisi Kuvar...taman taki i izgledas, Kuvar u godinama, ni maceta ni kuceta a navro na najljepsu "slobodnu" zenu u Banjaluci.

Ti si , moj Micune...Kuvar!

Aj, Hadzihafizbegovicka, bas ti je zaprzio corbu!

Mozemo tako do u besvijest ali idemo prvo od toga sta si po cinu, kako si uhapsio na banjaluckom polju sam , albansku mafiju pa cemo onda Stari i Ja da procijenimo moze li ova postena zena da ti bude supruga!

Koliko si ti, mila moja, imala brakova do sada ? Dva , tri...neka te...neka te , ti k'o Elzabeta Tejlor...8, a ona jos i ponavljala neke...zajebala se ili...zaboravila!?

Da te cujemo, Micune!?"

"Zoro, Kumo ja sam vodnik prve klase, Oficir Armije, po zanimanju ...Trubac...rodom iz Surdulice, romske prijestolnice,...sta Prijestolnice, Glavnog Grada svih Roma. Dos'o sam u posjetu ovdje a na sahranu svom Ujaku na Veseli Brijeg, i to je to!

Na jednoj drugoj sahrani, zamjenjiv'o ja trubaca koji se napio, Armija me zapazila i to je kraj price. Sef Vojnog Orkestra me isprob'o, dao trubu i to je kraj price!"

"U, uuu...a albanci!?" radoznala je Majka.

"Eh, gledaj Zoro kad god neki od Komandira straze ima neki kont ili slicno meni plati da ga zamjenim a ja to mogu po svom cinu...jebe se meni...lova dobra a ja ionako nista ne radim...samo zujim okolo...iako mi muzicari ne radimo te poslove, ali ko to gleda?

Tako me zapala i ta noc. Cujem nesto puce zestoko kod kapije Kasarne Mladen Stojanovic. Vojska, strazari spavaju, niko da mrdne!

Hapim svoj smajser, iako bez metaka, jer to nema jos od Rata, izletim i vidim kamion se ...naherio, up'o u jarak a iz gume mu ide dim.

Naredim onoj dvojici koji su blehali u tu gumu da podigni ruke u vazduh pa da legnu na livadu, da ja ne bi' trosio metke na njih.

Eto to je sva prica, skoro sva! Probudio se jos jedan strazar, pa jos jedan, ja im naredim da ih svezu za feluge kamiona spagom a onda sam odem u pretres kamiona. Vidim puno robe, svakakve a oni nemaju nikakvih papira...samo placu...nemoj ubiti nas , zemljak!

Posto nam radio veza nije radila, naredim prvom strazaru da upali Kampanjolu i dovede patrolu UDBE, a ovaj supak mi saopsti da u Kampanjoli nema benzina, neko izmuzao, benzin bio strateska sirovina, svako ga krao, onda mu ja kazem...jasi moj bicikl, ali leti...sekunde su u pitanju!

U UDBI i Muriji ista prica, neko izgubio kljuceve od njihove Kampanjole a novog Ficu niko nije smio da drka dok Komandir prvi ne provoza. A posto je bila noc, Komandir je spavao kod kuce.

Eto, tako izbi i onaj skandal da je Murija "zakazala". Reagovali kasno, dosli kasno!

Ja napravim ponovo pregled zapljenoga i vidim , to su opasne stvari!

Alkohol, duvan, kafa , neki pekmez kao kavijar...svasta.

Strah je bio uzasan...razmisljao sam groznicavo...treba spasiti od svega po nesto da se, mozda vec sutra, dokazi ne izgube.

Brzo, dok jos nikog nije bilo, neovisno do cijelog kamiona sklonim ja u svoj licni magazin, tamo gdje sam drzao svoju Trubu, par kutija , ovoga par kutija, onoga, kafu nisam dir'o...jebajiga...a kafa i nije neko pice.

Vratio se moj strazar iz Murije, sav zadihan, i vrati meni moje biciklo, iza njega vidim pedalaju dva bicikla , ni jedan nema "dinamu da svijetli" pedalaju po mraku, a Murija, bas u daljini...dvojica pedalaju, dvojica sjede na rami bicikla. Guzice im se prevalile i ljuljaju trazeci balans. Legle im i gume...pice na felugama!

Zaspali albanski mafijasi na livadi... straza se nije ni budila...ja im prstom pokazem sta da bude i sta da hapse...repetiram praznu masinku, njemacki smajser ili sta li...a oni nabace na bicikl na one stange, albanske mafijase i dok dvojica pedalaju, dvojica trce sa strane dok albanska mafija zulja svoju guzicu na stangi muskog bicikla!

Ostatak price je istorija, posto Kampanjola nije imala benzina, naredim prvom slobodnom vozilu da se upali i ugura kamion u nasa skladista. To sto smo mi tenkovska jedinica, nije nimalo cudno sto sam tenkom ugurao kamion u jedno skladiste...a skladista ogromna...Titanik bi se tu izgubio...a ne kamioncic sa par tona alkohola, duvana i kafe, ah da i onoga sto mazu na lebac...kavijars, e to...da, da , da!

Jebo ih kavijars! Bas tukne...nekako...poznato na ribu ili onu zensku stvar, da sad ne lajem, znate sta mislim?!

Ne bi ja to jeo, ni mrtav, fuj!" Zavrsi Micun svoju zivotnu pricu i svoje izlaganje.

"Dobro je da si sacuvo, cugu i cigare, spasio od supaka...ako zafali skladiste, aman ti moj podrum...cijeli." rece Stari.

"Ma jebo vas sverc, obadvojicu!" izleti Majci.

"Nego, imam ja pitanje za tebe Micun i to zadnje, a da ucvrstimo kumstvo, bil' ti u subotu uvece a na mom balkonu meni na uho, licno, tom svojom trubom odsvirao nesto?"

"Ne bi Kumo mog'o na uho...prolupat ces...garant! A koju to pjesmu...da malo uvjezbam?"

"Onu vasu omiljenu sa Veselog Brijega...banjaluckog Beverly Hillsa..."

"O, joj , Kumo...dje me nadje? Tu i ja najvise volim!"

No comments:

Post a Comment