Saturday, December 05, 2020

Sead Bahtijarević: Sjećanja na početke tenisa u B. Luci (2)

 Moram spomenuti da su klinci iz okoline kluba , godinu – dvije i vise mladji od mene , koji nisu ucestvovali u skolama Huse Arslanagica i Rize Pasica , vec oko 1960 poceli da dolaze u klub i „ kradu „ znanje od onih koji su prosli ove skole i postajali pravi igraci . Tu prije svega mislim na Slobodana – Bodu Vukovica ( doselio 1960 iz Prijedora gdje je vec igrao tenis) , Vehbiju Mujcinovica (ubijen pred rat u svom stanu iznad gostione „Borac „) , Peru Trikica ( umro prije dvije godine ) , Radu Topica ( poginuo od struje u svom dvoristu ), Gagula Franju , Lukic Duska , Siku Katanu , Mladena Zorica i jos neke koji nisu pripadali prvoj ekipi kluba ali su bili kandidati za juniorsku ekipu . 

Za ove momke kao i polaznike nase skole organizirali smo turnir na kom je Bodo Vukovic pobijedio u finalu Radu Topica . Nasa skola 1964 godine je dala novi zamah koji je , nazalost , kratko trajao jer je Ante Grubisic prekomandovan iz Banja Luke i nestala je neophodna veza sa vojnim vlastima. U blizini kluba se nalazio magacin goriva pa smo nakon izvjesnog vremena dobili strazara ispred igralista i jedno vrijeme nismo imsli pristup terenima. Tu je novi gazda na bazenu , Simovic Bozo , odigrao negativnu ulogu , sve dok nije dobio naredbu od pukovnika Kovacica , oca moje skolske kolegice.

pocetku tenisa u B. Luci smo bili najslabiji u BiH . Zahvaljujuci skolama tenisa Huse Arslanagica i Rize Pasica te knjizi Predraga Brixija , koju smo posjedovali i „bistrili“ , mi smo igrali lijepo i tehnicki dosta ispravno ali smo gubili od objektivno slabijih , koji su mogli duze drzati loptu u igri .Ispadali smo u prvom ili drugom kolu ali smo isli na turnire i ucili. Naravno, mi nismo mogli provoditi mnogo vremena na terenu jer smo imali samo 2 . 

 Nakon par godina , vjerovatno dobrim zrijebom i uz dosta srece , Ante Grubisic i ja smo igrali u polufinalu Republickog Prvenstva u parovima ,u Sarajevu . Ne mogu se sjetiti jos nekog slicnog uspjeha u to vrijeme. 

 Sjecam se da sam u 4. razredu gimnazije pobijedio na takmicenju juniora do 18 god. Bos. Krajine a poslije toga na sletu u Sisku protiv reprezentativca Jugoslavije za veterane doktora Hergesica i najboljeg igraca Karlovca , jednog od brace Mitic . 

 To su tada za nas bili veliki uspjesi . Prekomandom Ante Grubisica iz Banja Luke i odlaskom Fahre na studij u Zagreb 1965. godine , ja sam ostao sam i jedini imao kljuceve kluba (naravno i sef vojnog sportskog poligona) . 

 Arnautovic Husref – Talijan je prestao da igra , Mico Dragovic , zbog sukoba sa Antom oko klubskog reketa takodje . Tu su bili novi , prije svega Denis Galijas . Zoran – Zoka Obrovski se nakon par godina pravo aktivirao ali od 65. pa do potresa smo prakticno Denis i ja bili gotovo jedini koji su igrali i isli na turnire. Tu nam je pomogla cinjenica da se klub nalazio na podrucju MZ Borik a Denisov otac je bio predsjednik MZ-a. Takodjer , predsjednik SOFK-e Hamdija Kadenic je imao dosta simpatija i razumijevanja prema nama . 

Jednog dana , prije potresa , kada se gotovo vise nije igrao tenis u B.Luci , slucajno sam otkrio pokraj terena Todora – Tosu Papica i mog razrednika iz prvog razreda Gimnazije Milenka Jaksica, s kojim sam igrao i stoni tenis . Trava je bila izrasla na terenima . Od tada ih nisam ispustao. 

Fahro sa Ivanom Ljubicicem - Halle ATP turnir na travi- pred u Wimbledon

Nakon potresa osnovana je Direkcija za obnovu Banja Luke (kasnije Zavod za izgradnju). 

Todor – Toso Papic je postavljen na celo pravne sluzbe i bio jedan od glavnih ljudi u firmi . Svaki dan sam bio kod Tose u kancelariji i pisao pisma , razradjivao ideje i , umjesto da studiram elektrotehniku , studirao sam banjalucki tenis . 

Jedina satisfakcija je bila Zlatna plaketa Teniskog saveza Jugoslavije , za koju me je predlozio Toso Papic , zajedno sa tadasnjim predsjednistvom kluba. Naknadno je za isto odlikovanje predlozen i Ante Grubisic i ,takodjer , dobio ali nakon dodjele na proslavi 50 godina TSJ u Zagrebu 1972 godine. 

 Samo je Mima Jausovec , prvakinja Jugoslavije , bila mladji dobitnik plakete u cijeloj Jugoslaviji. 

Toso nije htjeo da se eksponira pa je bio podpredsjednik kluba , ja sam bio sekretar a za predsjednika kluba Toso je uvijek dovodio jednog od aktuelno najutjecajnijih ljudi u gradu , s kojim je on istovremeno bio dobar prijatelj. Tako su se na toj poziciji nalazili Tomislav Javor , Dr Milosevic , Munib Mulaomerovic , Mile Reljic , Josip Stader , mozda Ibro Tabakovic - nisam vise siguran . 

Povratkom Fahre sa fakulteta iz Zagreba , ja bivam rasterecen , da bi se posvetio studiranju i od tada Fahro sa Tosom biva glavni pokretac svih akcija . 

 Ja sam i dalje bio najbolje plasirani igrac iz B. Luke i glavni trener . Prvi sam dospio na Rang listu najboljih tenisera BiH ( prvo medju deset najboljih a onda i medju pet ) . Kad sam bio 5. na rang- listi ispred mene su bila 3 Tuzlaka i Josko Stern iz Sarajeva . Na Rang-listi Jugoslavije sam bio 35. Poslije je bilo mnogo lakse dostici bolje pozicije na rang-listama jer su najbolji igraci iz tog vremena mahom otisli u Njemacku da rade kao treneri ili igraju za neku ekipu. 

 Ekipa je od posljednje stigla na drugo mjesto u BiH i pocela da se bori sa Tuzlom za prvu poziciju. 

Odmah nakon potresa , kada su stigle prve pare , dogovorio sam se sa Tosom da se obratimo TSJ da nam posalje jednog trenera , koji bi preuzeo trening i time se profesionalno bavio. Obecali su nam jednog iskusnog , dobrog , starijeg trenera a stigao je mladi beogradski igrac iz „Partizana“, Mijo Petrov . Odigrali smo par probnih meceva i Talijan i ja smo ga pobijedili . 

 Medjutim , Mijo je radio odgovorno , pedantno i skola je bila uspjesna . Nazalost , Mijo je ostao samo oko godinu dana . Bio je malo mladji od mene ( cca 20 god .) i jako simpatican. Zbog privatnog problema je uskoro napustio B.Luku. 

 Na turniru u Osijeku igraci beogradskog „ Partizana“, na celu sa poznatim igracem Banetom Vuceticem , su se salili da je Mijo u B.Luci naucio igrati tenis . On je stvarno sa nama postao malo bolji igrac ali je kao trener bio jako solidan i imao je nasu podrsku. 

 Nakon Mijinog odlaska ja sam opet preuzeo trening . 

 !972 je organiziran Seminar za trenere TS BiH . Prakticni dio u Dubrovniku a opsti i specificni teoretski dio u Sarajevu. Nastavnik broj 1 u Jugoslaviji – profesor sa DIF-a u Zagrebu Nikica Nadali . 

Po povratku sa seminara, ja sam odlucivao da li cu sam dalje trenirati ili cu trening podijeliti sa Denisom Galijasem i Dulom Crnogorcem . Dogovorili smo se da jedan dio sezone podijelimo trening ali sam ja i dalje bio prvi trener. 

 Sa Milanom Tosicem – Prletom smo se dogovorili da tenis udje u Sportsku dvoranu „Borik“ i ja sam bio prvi i jedini koji je u hali , 2 puta nedeljno , cijelu zimu drzao trenig do proljeca 1975 . godine kada sam otisao na odsluzenje vojnog roka u Zadar . Prle mi je dozvolio da izvucem na parketu hale linije za tenis sto sam ja i ucinio 30 . i 31. decembra , uz pomoc Zorana Obrovskog . Iz hale sam otisao na proslavu Nove Godine. 

Te zime sam trenirao Papic Srdjana-Paparu , Voju Sukala , Igora Radjenovica, Darija Bitorajca , Naskov Vidana , Ranka Djurovica , Zorana Dimitrijevica , Gorana Pecanca , Sonju Knezevic , Sinisu i Zagu Simeunovic , bracu Prostran, Branu Babica i jos neke koji nisu bili redovni. Nazalost , vjerovatno sam zaboravio neke koji su tih godina bili clanovi nase teniske familije. 

 Te zime podpredsjednik naseg kluba Esad Hadzidedic – Pisca je izgubio zivot u saobracajnoj nesreci , zajedno sa Nedjom Hoticem i Pakizom Katana. Sve troje su radili u Zavodu za studije i projektovanje. 

Dolaskom Tose Papica , klub se preporodio . 

Aktivirali su se mnogi rekreativci , bivsi sportisi : Zlatan Ibrahimbegovic , fudbaleri Djulic Fuad-Djula ,Muhamed Ibrahimbegovic – Fiser ,Dzevad Kreso , Eso Hadziomerspahic, Milenko Jaksic , Karalic Milorad , Ibro Tabakovic , Josip Stader, Mario Sladoljev , Paja Patras, i mnogi drugi . 

 Vratili su se braca Arnautovici , Mico Dragovic , Pero Trikic – Trika . 

Vratili su se braca Arnautovici , Mico Dragovic , Pero Trikic – Trika . Teniskoj porodici pristupili su Sejdinovic Zeljo – Ceker ( jer se nakon povrede koljena vise nije mogao baviti kosarkom) , Vukovic Simo – Furak je letenje zmajem i druge svoje ljubavi zamjenio teniskim raketom, Angel Trajkovski je doveo svoju kcer u skolu tenisa a onda se i sam aktivirao (kako sam cuo , pred rat a i u vrijeme rata je preporodio bivsi „ Petar Drapsin „ i omladini stvorio odlicne uvjete trening). Poceli su da igraju vidjeniji momci iz grada : Armin Midzic , Zuco Kulenovic (poceo jos 1964 ), Mrnja Marovic , Faruk Bektas , Adnan Huseinbegovic i mnogi drugi.

 Mnogi bivsi stonoteniseri su se prebacili na tenis : braca Maglajlic , Jovicic , Stader , Tabakovic ,Komlenac Ranko i jos neki.

Mojim odlaskom u vojsku pa do povratka iz Njemacke ,prestaje moj angazman kao trenera u „Petru Drapsinu „ . 

 Tada trening preuzimaju Denis Galijas , Ante Friganovic-Sjor , Zoka Obraovski , Dule Crnogorac i Pero Trikic . 

 Objekti su poceli da se grade. Prvobitno je na terenima u Boriku bio drveni trenazni zid , kucica od salonita ( zidovi i krov ) i sudijska postolja kakva nigdje nisam vidio . To je bila platforma na 3 tocka na kojoj je moglo biti vise osoba ; vjerovatno vise namjenjena za odbojku. Nije bilo kupatila. 

 Dolaskom Tose Papica dobijamo klubsku kucu a povratkom sa fakulteta iz Zagreba ,Fahro zapocinje akciju za izgradnju novog klubskog objekta sa restoranom . Veliki dio svog vremena , na poslu i poslije , posvecuje tenisu. 

Graditelji TK "Mladost" Izmedju Fahre i Seje legendari banjalucki vulkanizer Mili Plavetic - Zuco

 Kada je „Petar Drapsin“ ( poslije „Borac“ ) postao tijesan za velik broj clanova i za nove ideje ,odlucili smo se za izgradnju novog kluba u Parku „M.Stojanovica“, nazalost uz mnogo otpora . Poslije su klubovi nicali kao pecurke , mahom privatnom inicijativom kao komercijalni objekti . 

 Tenis je procvjetao i dobio siroku bazu. 


3 comments:

  1. Dragi prijatelji, ovo je samo kratki prikaz pocetaka tenisa u B.Luci, kako je meni ostao u sjecanju. Period od 1958 do 1976. Mozda se javi jos neko i dopuni pricu.Bilo bi mi drago.
    Mala ispravka: Fotografija Ivana Ljubicica i Fahre je iz Halle-a u Njemackoj(turnir na travi), pred Wimbledon.Federer ima dozivotni ugovor-obavezu da igra na ovom turnir.
    Pozdrav od Bahtijarevica

    ReplyDelete
  2. Jedan od prvih predsjednika Teniskog Kluba “Petar Drapsin” je bio Besim Mulaomerovic. Greškom je napisano Munib Mulaomerovic.

    ReplyDelete
  3. Dragi prijatelji, omaskom sam napisao Munib umjesto Besim.Desi se tako u nasim poodmaklim godinama.
    Besim i njegov brat Mesud su bili cijenjeni drustveno-politicki radnici, aktivisti i mnogo su zaduzili banjalucki sport.
    Besim je teniskoj familiji pristupio u vec zrelijim godinama i nasao divnu rekreaciju za sebe i familiju.Posebno je "zagrizao" kada su mu se talentovani sinovi, Anis i Muris, razvili u dobre i uspjesne igrace.
    Izvinjavam se familiji i sinovima zbog zamjene imena.Naravno bez lose namjere .Pogotovo jer smo bili dobri prijatelji.Nazalost, zbog rata smo izgubili kontakt.
    Koliko se sjecam,sto sam takodje ispustio u tekstu, pred rat je predsjednik "P.Drapsina" bio Trivo Vujic , castan i dobar covjek, pravi Jugoslaven, koji je svoje moralno drzanje platio vlastitim zivotom.Nije se htjeo staviti na stranu nacionalista,razaraca nase domovine.Pomogao je mnogima,posebno iz teniskog kluba da bezbjedno napuste Banja Luku,
    pa je cak vlastitog sina Bojana Vujica,kasnijeg prvaka" krnje Jugoslavije", na pocetku rata povjerio Denisu Galijasu.
    Koliko znam, pocetak rata je docekao u cinu generala(?).
    Nisam od nikoga cuo da je ukaljao svoje ime.Nacionalisticka djubrad ga je likvidirala na samom pocetku rata jer im se suprotstavio .
    Pozdrav svim prijateljima,posebno posjetiocima "Parkica"

    ReplyDelete