Thursday, February 27, 2014

Kako znaš da si odrastao u Jugoslaviji?

29 stvari koje će ti pokrenuti lijepa sjećanja



1. Ako znaš da nastaviš rečenicu: Danas kada postajem pionir, dajem časnu pionirsku reč da ću...
 2. Ako si se osjećao kao kod kuće od Vardara pa do Triglava
 3. Ako su tvoji imali siguran posao i sasvim lijepo živjeli (iako nisu baš mnogo radili)
 4. I ako su kupili auto na kredit zbog koga se nisu previše sekirali

 5. Ako i dalje misliš da je ovo najbolja stvar za doručak ikad napravljena
6. Ako ti je bilo potpuno svejedno ko je koje nacije 
  7. Kada niko nije imao baš sve ali nam to nije mnogo smetalo
 i8. A odlazak u vojsku je bio najvažniji trenutak u životu muškarca
 9. Ako si imao crvenu maramu i bio ponosan zbog toga
 10. Ako znaš odakle je rečenica - "Osoba A predstavite se"
 11. Ako ti ovo i danas pokreće nostalgiju
 12. Ako si sa školom išao ovde
 13. Ili možda ovde...
 14. I kada su svi znali šta je loše
 15. A šta dobro
 16. Kada je tvoj pasoš stvarno bio vrijedan dokument i to širom sveta
 17. A kada si bio bolestan mama bi ti kupila Politikin zabavnik i naravno nije otišla na posao
 18. Ako tačno znaš šta je ovo?
 19. I ko je ovo
 20. ili šta se radilo sa ovim
 21.Ako se sećaš legendarnog šopinga u Trstu
 22. Ili možda svinjokolja kod rođaka na selu
 23. I kada su domaće firme bile cijenjene (i bar jednom si letio JAT-om sa starim znakom)
 24. A nismo zaobilazili knjige domaćih autora u širokom krugu
 25. I ako si na odmoru jeo viršle iz ovakvog kioska
  26. A imao si i ovo
 27. Zato što je dinar ipak vrijedio nešto
 28. A zbog ovakve stvari te nije bila sramota nego si bio ponosan

29. I naravno, ako si se bar jednom vozio Fićom

3 comments:

  1. Predraze,
    mislim da ova karta kojom je ilustrovan (2.) razlog pripadnistva jugoslovenstvu nije
    bas primjeren osnovnoj ideji. 'Geografski raspored Jugoslovena' je naslovljena ali
    predocava koncentraciju nacionalnog korpusa po opstinama (?), cini mi se. Bila bi
    prilicnija karta bez boja. Tako mi se cini, odnosno meni takva karta ne budi
    lijepa sjecanja.
    Tako ja mislim.
    Pozdrav,
    Mario

    ReplyDelete
  2. Mario,
    nisam obratio paznju na detalj na koji ukazujes. Cak i sada ne mogu povecati legendu dovoljno da bih procitao sta boje znace. Pretpostavljam... U bujici informacija i dezinformacija koje danas dobijamo svako moze podmetnuti svoje vidjenje. Meni je u ovom prilogu koji sam dobio od nekoga kao forward zasmetala svastika kao ilustracija fasizma. I sada mi bode oci ... A ko su zapravo bili Jugosloveni nekada u nekadasnjoj Jugoslaviji sada je tesko reci. Ja sam se osjecao i Jugoslovenom i Bosanceem s dna kace.Sjecam se kad sam ja zvanicno prestao da se izjasnjavam kao Jugosloven. Kad sam cuo i procitao misljenja da su Jugosloveni zapravo Srbi prikriveni tako da bi ostvarili svoju majorizaciju u zajednickoj nam zemlji. Znao sam da to nije tako, bar sa mnom i vecinom moje okoline, ali sam ipak tada odlucio da ne budem taj koji se "prikriva" ili nekoga majorizira. Slicno se danas desava sa Bosancima. Samo se uloga Srba pripisuje Muslimanima ili Bosnjacima.

    ReplyDelete
  3. Predraže,
    Sjećanje je čisto individualna kategorija, znamo. E, sada kada nema države u kojoj smo odrasli, mnogi o njoj govore ružno sa ili bez razloga (uostalom, njima na obraz). Shvatam da određen broj ljudi i istočno i zapadno nije rado dočekao formiranje FNRJ, poznate su mi i mnoge devijacije, ali i mnoge manipulacije. Nisam ništa novo smislio ali svjedok sam ogromnog poleta, skoro opšteg, u zemlji bez istaknutih nacionalnih i konfesionalnih podjela. Nisam bio indoktriniran, jednostavno živio sam neko zajedništvo, osjećao sam se kod kuće – od Vardara do Triglava. Kada se počelo trgovati sa kartama ovih i onih podjela osjetio sam da boje u svojim sličicama treba sačuvati. Taj moj memorabilijum me održava i zato sam uletio sa svojim komentarom. Ali to je već sfera moje intime.
    Pozdrav, Mario

    ReplyDelete