Wednesday, January 20, 2016

NEOČEKIVANE VIJESTI SA BALKANA


Vladar Egipta faraon Keops pao je u depresiju kada je saznao da su Bosanci kod mesta Visokog na Balkanskom poluostrvu davno pre njega izgradili piramide. Iako je do završetka njegove velelepne piramide ostalo još svega nekoliko nedelja, odnosno samo da se izgletuje cementna glazura koju su postavili majstori, Keops je bio van sebe kada mu je glasnik koji se vraćao iz Bosne saopštio lošu vest.
„Bio sam ubeđen da smo mi u Egiptu otkrili piramide, ali ispostavilo se da su Bosanci nekoliko hiljada godina pre nas kod Visokog podigli piramide Sunca, Meseca i Zmaja. Sreća pa Zoser, koji je navodno prvi osmislio piramide, nije živ, inače bi momentalno dobio infarkt", rekao je Keops.
„Glasnik mi je preneo da tamo u Bosni pominju nekog faraona Osmanagisa, koji je mnogo pre nas zidao svetska čuda, ali pravo da vam kažem, nikad nisam čuo za njega" potvrdio je veliki Keops.
Faraon Keops je u besu naložio da se sruši cela njegova piramida, ali su ga savetnici u poslednjem trenutku sprečili u tome, ubeđujući ga da, ako ništa drugo, makar ostaje činjenica da su Egipćani najstariji narod na svetu, što treba da potvrdi glasnik koji se ovih dana vraća iz Vinče.



*****
Arhitekta piramida: Kako smo dovukli ove kamenčine?
Glavni arhitekta četvrte faraonske dinastije Salitis još uvek ne može da dokuči na koji način su piramide izgrađene, iako se sve činilo „savršeno logičnim i izvodljivim za vreme same izgradnje".
„Svaki kamen u piramidi ima po nekoliko tona. Znate li vi koliko je jedna tona, to je hiljadu kilograma! Ja ne mogu da podignem ni dvadeset kilograma, a kamoli hiljadu. A kamen ima više hiljada! I još ima na hiljade takvih kamenčina. O čemu li smo razmišljali kad smo počinjali ovo da gradimo, ne znam ni sam. Srećom pa smo završili, inače da me sad pitate, nikad ne bih znao kako ovo da izvedemo. Nemoguće je!" tvrdi arhitekta Salitis.
Preživeli robovi tvrde da, iako izgradnja piramide deluje kao komplikovan zadatak, ‘’ništa nije nemoguće ako imate dovoljno dobru motivaciju u svom kratkom i beznačajnom životu"
„I meni se u početku činilo daje nemoguće pomeriti tu kamenčinu, a iskreno, nisam video ni poentu u svemu tome, ali već nakon nekoliko udaraca bičem shvatio sam na koji način se to može izvesti’’, izjavio je u svom samrtnom ropcu rob broj 3221. „Verujem da kada to kažem govorim i u ime miliona kolega, bilo da su i dalje među živima ili ne."
preuzeto iz ‘’Večernjeg papirusa’’, 1570. g. p.n.e.

(iz knjige ‘’PRAVA ISTORIJA SVETA’’, NJUZ.net, Bgd 2015. Za koju je Baron Minhauzen rekao: ‘Super knjiga!’)

2 comments:

  1. Bravo, ovo je prilog na tvom nivou

    ReplyDelete
  2. Hvala. Ali da se ne bih kitio tudjim perjem: tekst je odabrao Mario iz knjige "Prava istorija sveta"(grupa autora). I meni je veoma dobar.

    ReplyDelete