Wednesday, January 23, 2019

Koliko kosta grijanje Vlade?




Jednom, davno, davno, jos kada je bog hodao po zemlji, u Njemackoj, u Boblingenu, na nekoj specijalizaciji, kako mi to volimo reci, sretnem naseg covjeka koji radi u toj svjetski poznatoj americkoj kompaniji. Trebalo mi je bar nedjelju dana da nas posmatra, osluskuje iz blizine i napokon i da nam pridje i predstavi se. Fin neki covjek, prica polagano, tiho...I tako u nekom od kratkih razgovora kaze da je prekinuo pusenje kad je shvatio da na cigarete potrosi koliko i na grijanje kuce za godinu dana! Ja se zamislim, preracunam i stvarno: puseci jednu kutiju cigareta dnevno, popusis grijanje cijele kuce! Od tada mi to grijanje postalo nekako mjera za mnoge stvari. Ne znam zasto. Valjda zato sto prije toga tako nikada nisam razmisljao. Tada sam pusio i to poredjenje grijanja kuce sa pusenjem me nije odviklo od te lose navike.

I tako, kad sam po prvi put vidio velelepno zdanje zgrada Vlade Republike Srpske u Banjaluci, bio sam impresioniran njihovom velicinom. Ne moze se odbiti da sa zgradom Vlade i popratnih sluzbi Banjaluka izgleda velegradskije nego bez njih. Prvo sto tada pomislih je koliko li kosta grijanje (a bogami i hladjenje) ovih zgrada? Odmah sam na brzinu izracunao broj prozora, pa to pretvorio u broj kancelarija. Slijedece pitanje koje mi pade na pamet je koliko ljudi je tu zaposleno. Vjerovatno, hiljade! Sta li toliki ljudi rade? Mala je zemlja Bosna! Jos manji entitet RS. A toliki ljudi u Vladi entiteta. Sta li svaki dan rade ljudi u tolikim ministarstvima, sekretarijatiema, komisijama, podkomisijama...? Jedini logican odgovor koji mi je pao na pamet tog dana kada sam prvi put vidio zgrade Vlade RS je da je jedini stvarni posao svih ti ljudi sakrivenih iza prozora vladinih zgrada je glasanje za tu vlast koja ce ih ponovo zaposliti i grijati.

Kad ispune tu svoju "gradjansku duznost", oni ne moraju nista vise da rade! Cak je za mnoge i bolje da se ne petljaju u svoje poslove. Ima ko ce za njh raditi i odlucivati!

Vazno je da su kancelarije zimi zagrijane, ljeti ohladjene - pa sta kosta da kosta!
"Sve ce to narod platiti!"

No comments:

Post a Comment