Wednesday, July 25, 2012

1. juli - Dan Kanade

Saljuci mi prijedlog za prilog, Zeljo me malo osramotio. Dan Kanade je 1. juli, i ja nisam tom danu posvetio ni jednu rijec. Sada kada mi je Zeljo sve ovo poslao, ali na engleskom morao sam potrositi malo svog vremena i sve to prevesti i otkucati. Prosle godine sam oznacio Dan Kanade, ove promasio.... Zato, uz izvinjenje, neke cinjenice i zanimljivosti o Kanadi....

***********************

Prvog jula 1867. godine Britanski Sjeverno Americki akt proglasava Dominion Kanade , kao federaciju cetiri provincije. Akt je poznat kao Konfederacija kanade ( kako je federacija postala konfederacija – niko ni ne pita) dan je slavljen kao Dominion dan do 1. jula 1982. g. od kada se slavi kao dan Kanade. ( zanimljivo ili ne: 1.juli je 182. dan u godini. Do kraja godine je 183 dana, sto ga cini polovinom godine).

Ime Kanada potice of rijeci znacenja selo, naselje, kanata, koju su francuski istrazivaci culi u blizini danasnjeg Quebec Citija.

Glavni grad Kanade nije ni jedan od vecih gradova kao sto su Toronto, Vankuver ili Montreal, vec Ottawa, grad u Ontariu koji granici sa Quebekom.

Kanada je sa 3,855,103 kvadratne milje druga po velicini zemlja u svijetu, odmah nakon Rusije.

Kraljica Elizabeta je zvanicno ( ali samo ceremonijalno) na celu kanadske drzave I kraljica Kanade.

Kanada je podijeljena u deset provincija I tri teritorije. Provincije: Alberta, British Columbia, Manitoba, New Brunswick, Newfoundland and Labrador, Nova Scotia, Ontario, Prince Edward Island, Quebec, i Saskatchewan I teriterije: Northwest Territories, Nunavut, and Yukon.

Istocna obala Kanade je bila naseljena Vikinzima oko 1000 g.p.n.e. Arheoloski dokazi su nadjeni u New Foundlandu.

Kanada ima najduzu obalu na svijetu, 151,600 milja.

Kanada posjeduje 9% svjetske vodene mase ( vrlo bitno za buducnost)

Najjaca vodene struja je nadjena u British Columbiji. Izmjerena je brzina vodene struje do 18.4 milja na sat.

Kanada ima vise donat shopova per capita nego USA.

Nacionalna zivotinja Kanade je beaver. ( o ovome postoje razlicita misljenja I sve je jaci pritisak da se medvjed proglasi zivotinjom Kanade)

Dva zvanicno kanadska sporta su lacrosse I hockey ( Ovaj prvi meni je prilicno nezanimljiv. Drugi – veoma zanimljiv sport)

Kanadski nacionalne boje su crvena I bijela. ( Nije bas originalno. Vjerovatno, uz kravatu preuzeto sa Balkana)

Kanadjani trose vise Kraft makarona sa sirom nego I jedna druga zemlja na svijetu.
Kanadska vlada ne racuna nedjelju kao Dan Kanade. Ako 1. juli pada na nedjelju 2. juli se slavi kao praznik.

1. jula 1923. g. Kanadska vlada donosi Kineski imgracioni act kojim zaustavlja imigraciju iz Kine. Kineski Kanadjani od tada smatraju 1. juli kao dan ponizenja I odbijaju da ucestvuju u njegovoj proslavi sve dok 1947. g. kada je akt ukinut.
Poznati kanadjani rodjeni na dan Kanade su Pamela Anderson, Dan Ackroyd, Jamie Farr I Estee Lauder.
( Za ovih zadnjih troje nikad cuo!)

6 comments:

  1. Ova vasa kraljica pljunuta, nasa. Kako samo voli da “ceremonijalno” vlada, kroz najace banke , nekretnine , financijsko trziste, demokrata, jedva je ubjedili da porez placa. A sto i da ga placa, pa nije ona gradjanin drzave. Ona je drzava, onako sa strane, a ne ‘diktator’ k’o Tito, sirotan.

    Cuj, nikad cuo za Dan Ackroyd-a pa cuj... http://youtu.be/mTRwRdf43Gc

    A za Estee Lauder sto nisi cuo zahvali se Biljinoj prirodnoj ljepoti (opet joj se slihtam) zahvali se i ti, a i novcanik ti.

    ReplyDelete
  2. Umalo zaboravih.
    Za Pamelu Anderson si cuo. Nek' si za nju cuo. Ocima!!!!

    ReplyDelete
  3. Ma Vjeko urednik nema pojma o kozmetici, sramota, ne zna nasu Estee Lauder, a zna Pamelu! Zahvaljujem se na komplimentu, ali u povjerenju oderem ja njega za Lancome da i ne zna, pa onda ispadnem prirodno lijepa!
    Pozdrav Australcima i eco ljubiteljima.

    ReplyDelete
  4. Vidi ti njih dvoje al' se lijepo udruzise protiv mene. Lako je slabijeg napadati. Cuo sam ja za sve te tamo "kako se zovu?!" jos u Osnovnoj skoli ali vam nisam htio reci. Doznacu ja na ovom parkicu sto-sta jos o trosenju kucnog budzeta ne samo u kojekave vodice i mazice.

    ReplyDelete
  5. Cuj mu ribarske! Iz osnovne skole, ma iz jaslica jos zna. Aha!

    Kont’o sam jos juce uletit’, da ga spasavam, da se ne upeca, al’ neka ga...zagriz’o k’o smudj. ON zna!

    Biljo, znas sta ti je radit’. Prvo nabacis ONU facu, znas vec koju, pa uz pitanje “Kako ON to zna a da TI ne znas?” razbijes onu kristalnu zdjelu, sto ti je poklonio, a ide ti (zdjela) odavno na zivce... kad god brises prasinu... a on u uvjerenju da ti je omiljena... i

    Urednice, Jean Paul Gaultier ‘Classique’ vec dvadeset godina je na trzistu, novi trendovi mu nista ne mogu cak i cijena mu je jako stabilna... pa probaj da se vadis.

    ReplyDelete
  6. Vjeko, rekao sam da Dan Ackroyd-a znam iz Osnovne. Sjedio covjek u trecoj klupi do prozora. Pjevali smo zajedno u skolskom horu (Braca Pavlic). On kasnije otisao u Muzicku (sa Cajom) i napravio Blues Brotherse i karijeru, a ja u Gimnaziju - pa nisam.
    Jean Paul Gaultier? Mirise ne kupujem vec dobijam za rodjendan. Jos uvijek znam pokoseno sijeno, Pino silvestre...
    Jesam li se dobro izvadio?
    Sta bih ja bez tebe!?

    ReplyDelete