Sunday, June 09, 2013

Da je barem devedest treća – Marko Vešović

Na prijedlog Ese Salkanovia:


U prepunoj dvorani Centra za kulturu u Konjicu održana je promocija antologije suvremene bosanskohercegovačke poezije autora Marka Vešovića pod nazivom „Da je barem devedest treća“ u izdanju Dobre Knjige iz Sarajeva.
Književnik Hadžem Hajdarević je govorio o vrijednosti ove knjige ističući da je ona obuhvatila skoro sve što domaća poezija nudi. Posebna vrijednost ove antologije je njen autor, Marko Vešović koji je, po mišljenju Hajdarevića, najveći živući pjesnik na ovim prostorima. Hajdarević smatra da poezija koju pišu bh pisci spada u sami vrh evropske poezije.
Ističući kako je i sam bio iznenađen koliko dobrih pjesnika ima BiH, Vešović je posebno izdvojio prerano preminulu pjesnikinju Jozofinu Dautbegović za koju je rekao, da predstavlja sami vrh poezije u BiH, potom, Milu Stojića, Muniba Delalića, Abdulaha Sidrana, Izeta Sarajlića, Asmira Kujevića, do mladih pjesnika Adise Bašić, Alme Lazarevske…. Vešović je naglasio da ova antologija nema ni jednu lošu pjesmu.
Jedini kriterij za ulazak u antologiju bio književna vrijednost a ne nacionalna, politička ili bilo koja druga pripadnost.
Pjesmu Jozefine Dautbegović koju je govorio Marko Vešović

PJESMA PERAČA GRADSKIH IZLOGA

Moj poznanik perač gradskih izloga
tvrdi kako ničega pod kapom nebeskom
nije željan
Kad prije doručka perem izlog prodavaonice Kraš bombona
priča on
u ustima stalno imam sladak okus
pa ne mogu ni jesti toliko sam iznutra bljutav

Od pogleda na izlog pun voća zbog brda naranči i jabuka
čitav me dan muči žgaravica
Kad perem izloge s muškim odijelima ja se namjerno namjestim
na ljestvama
pa mjerkam nogavice duljinu rukava zagledam kakvo je kopčanje
i dok operem izlog ja se odijela nanosao

Prodavačice me uglavnom uvijek vide sprijeda
pa i one mene mjerkaju da oprostiš malo niže od pojasa
Nije da ne bi imao što pokazati
ali mi više nije do toga

Moram priznati ponekad i uživam kad se jato mladih cura
zbokori oko dobro opranog izloga
za novu kolekciju proljeće-ljeto
a oko mene odjednom sve zamiriše kao da sam u cvijetnjaku
Znam ja što nije za moje godine
nemaj brige
Pravo da ti kažem perem te izloge katkad i s gađenjem
kao prljavo posuđe ujutro poslije velikog slavlja
Radim čestito valja čuvati posao tko bi mene ovako starog

Nekad se i nasmijem kad šetači udare glavom u staklo kao ptice
pa se uvjerim da sam dobro oprao
Ali sve i da imam novaca ne bih ništa kupio
toliko sam se nagledao da mi se ogadilo

No ima jedan mali izlog na broju 42
koji perem s posebnom pažnjom
ali mi uvijek ostane mutan
Unutra je kao u lutkinoj kući izložena šarena dječja odjeća
pa dok perem sve gledam bi li odgovaralo mome unučetu
da mi se sin oženio prije nego je otišao

A lijepo sam mu rekao kad je odlazio
Jebena budalo znaš li da u svim ratovima gine
jedino sirotinja
I svaki puta kad na to pomislim
izlog se zamagli.

No comments:

Post a Comment