Friday, February 23, 2018

Dragan Nikolić: Sumnjivi patriote


Imam običaj da kažem kako mi to što sam Srbin nije pod A. Ni gluma mi nije pod A. Meni je pod A uvek bio život. Ja sam čovek iz naroda, da me ne razumete pogrešno. Ja sam tako vaspitan i u kući i na ulici, i u svim miljeima gde sam se kretao. Treba prvo biti normalan, i živeti pristojno, a tek posle mogu biti nešto što se podrazumeva: Srbin, patriota...
Ja bih te reči, patriotizam, rodoljublje i slične, ustavom zabranio. One su pleonazam. Šta ja kao čovek, ili Srbin, mogu da budem drugo nego to: patriota, rodoljub? Ali, ljudi koji udaraju na tu žicu, uvek su mi izgledali kao oni koji se iza nečega kriju, kao da ih zbog nečega grize savest. Jer, zašto bi oni takve reči toliko upotrebljavali, sve dok ih ne bi devalvirali? Naravno, najviše su to radili oni koji su na tu istu Srbiju bacili anatemu nekim svojim rodoljubivim ili patriotskim izjavama, pa su nas doveli u situaciju da se svi osećamo bedno.
Ne bih ni da se prisećam onih, koji su uveli na javnu scenu taj manir prebrojavanja ljudi i podele na dobre i loše Srbe. Oni sebe drže za dobre Srbe, a loši su ljudi. Uvek sam govorio da se ne može biti loš čovek, a dobar Srbin.

No comments:

Post a Comment