Wednesday, July 08, 2020

Vladislav Bodnaruk - Toba: 6. dio Malteska tajna


"Reci mi, boga ti sta ste ono pricale kad ste mi pocugale sav Martel ?", radoznao je Stari.

"Ma nista bolan, zenske stvari a i rekla mi je u povjerenju, pa mi nekako nezgodno da dalje prenosim a tebi bi to moglo negdje izletiti!"- rece Stara.

"Pobogu, zeno za koga ti mene drzis, kad sam ja nesto izdao?" zacudjeno upita Stari.
"Kad sam izdao? A? Reci!"

"Ne znam kako, ali svaki puta kada ti nesto ispricam u povjerenju kroz tri-cetiri dana dolaze mi komsinice po dodatne informacije. Sve hocu da vjerujem da si laprdao po "Cajavecu", ne d'o Bog da si isao zenama po kucama! Da jesi...danas bi bio mrtav...garant!
A "Cajavec" mala firma, jedva pet hiljada radnika pa mi nikako ne ide u glavu kako se to prosiri po cijelom Gradu? Sta ti mislis, a?
Gdje je tu logika!?
Sto ja tebi danas ispricam za pet dana i na pijaci me seljaci pitaju jel' to istina sto se prica?"- pronicljivim pogledom ga Stara promatra.

"Znas sta cu ti ja jos reci, zato ja tebi nikad nisam smjela ispricati nesto protiv Drzave ili ne daj boze nesto protiv Politicara! Sigurna sam da bi me onda umjesto seljaka i piljara za dodatne informacije ispitivali na Golom Otoku i to vec treci dan po plasiranju informacije."

"Ode ti Stara bas daleko, cuj na Golom bi te ispitivali, sta fali nasoj "Crnoj Kuci"...elitni zatvor, pola Bosne boravi u njemu."- valja se Stari od smijeha!

"Bas bi volio da te pritvore dva - tri dana, to bi nam osvjezilo brak...garant... a i ti bi poslije manje laprdala!"

"Eto budale, sta covjeku padne na pamet, vlastitu zenu slati na robiju u "Crnu Kucu. I jos me onda pitas sta mi je Ingrida pricala u povjerenju. Nista od informacija za tebe!"
rece Stara.

"Dobro, ali onda sigurno ima nesto manje povjerljivo sto mi mozes reci?" uporan je Stari.

"A to, to ima. Neces vjerovati rekla mi je da je malu Merimu ubijedila da ju je samo ona rodila pa zato nema Oca, eto to!"- konspirativna je Majka.

"Lazesss, budale zene, gdje to moze? Otac je u tom poslu...najvazniji a ko ti je ta Merima?"- pita Stari.

"Pa ona njena Mala, kako ne znas?!" cudi se Majka.

"Mislis na Mejremu?" - pita Stari.
Potpuno iznerviran tolikim nepoznavanjem stvari, ja samo viknem: "Mirjam!"

Gledaju u mene u cudu, k'o kad gluhonjemi odjednom proprica!

"Pa to ti je to...isto!"- utjesno ce mi Majka, "samo oni ne znaju izgovoriti pravilno!"

"Tako je!" potvrdi Stari i na brzinu dodade, "dalje, dalje...sta je bilo dalje?"

"Vidi, ona je Malu slagala, nije ona Majka Bozija pa da  zanese dijete bezgresno, niko od nas nije toliko lud. Bila je nekakva Momcina u toj njihovoj Valeti , to ti je k'o njihov Beograd, i oni su se upoznali dok su studirali medicinu. Zavrsili te visoke skole i trebali se uzeti ali on je pravio neka sranja pa zglajzo politicki. Jednu noc bane murija i odvede ga.
 Od tada ga vise nikada nije vidjela. Nakon nekih par mjeseci vidi ona stomak raste, raste. raste, a taman tako nekako cula da su trojica robijasa nagulila iz zatvora. Murija, ubila dvojicu a za trecim se jos traga.  Zato je odlucila da naguli sa Malte, kako bi zastitila dijete jer bi vlast vremenom shvatila cije je to dijete. Misli da bi joj ga oduzeli!  Eto!" - puna brige rastereti se Majka, teskog bremena tajni!

"Uh, jest zajebana prica! Samo ne kontam kako zna da je onaj treci robijas njen Momak? To mi je nekako mutno!?" - Stari sve to razmotri sa filozofskog stanovista.

"Gledaj, cula je kako murija prica da su dvojicu roknuli a da je Doktor pobjegao! Kontas sada?!" - podigla Majka obrve.

"Ne kontam, de malo pojasni!"- Stari nestrpljiv kao da sjedi na iglama.

"Pa rekla sam, zajedno studirali medicinu! Tebe, blente! Sta bude covjek kad zavrsi medicinu? Automehanicar ili sta?"

"Pa Doktor, normalnooo, odmah sam skont'o ali ti pricas zagonetno! Doktor je nagulio i negdje je znaci, ziv!"- Stari napuci usta i u sebe zviznu!

"Au, ovo nam ne valja, nikako!" - zabrinuto rece.

"Sto to pa sad nama ne valja?" sumnjicavo ce Majka.

"Pa bojim se da ne najebemo nekako zbog tog robijasa! Eto, to nam ne valja. Ako se ovo probuba po Gradu ne gine nam Goli! Idemo u paru!"

"Bas me zanima kako ce se to probubati po Gradu? Ako ti sutra i prekosutra i naksutra ne budes srao po "Cajevcu", mi smo bez brige, to je prva stvar a druga stvar ona je dobila politicki azil od Juge a to znaci da UDBA vec sve zna! I to odobrava, kao neku politicku borbu protiv Kapitalizma! Zato su joj i dali posao u manjem Gradu, da je malo sklone, da ne kazem zastite od njihove Tajne sluzbe!" sapuce Majka.
"Cije Tajne sluzbe, kakve Tajne sluzbe!?" skoro vrisnu Stari.
"Pa njihove Tajne sluzbe, valjda i Malta ima svoju tajnu sluzbu. Kad imaju albanci i bugari...rumuni...CIA, KGB...sto ni oni sa Malte da nemaju?"
"Eto, to mi je sve rekla! Hoces li da cujes dalje?" nadmocno upita Majka.

"Necu, necu nista vise ovako povjerljivo. Zar ima i dalje? Nemoj vise, bogati!
Sto da ja mirno ne spavam nocu?
 Cijeli rat sam prosao gotovo mirno a sad treba da najebem zbog svoje lude zene! Ma koju ti moc imas da ispitas ljude i sve saznas! I to sve u sat vremena i flasu Martela!
Ma ja sam budala, gdje kupih taj Martel!

Ti bi trebala "aplicirati" za posao glavnog ispitivaca za
CIA-u." - iznerviran Stari zavrsi svoje izlaganje.

"Ma najebali smo totalno!" - rece kao za sebe,  pljesnu se rukom po celu.

"Ima jos da ti pricam, ali ovo nije tako opasno pa mozes malo da se opustis! Ma opusti se, bolan... i slusaj!

Ona ti nije obicna Doktorica nego vise kao Dr Dizdar!"- rece.

"Mislis, Meho Dizdar, Stara...pa on ti je fabricki zubar! Jel' i ona , znaci zubar?"

"Ma nije, zubar i ne mislim na Mehu nego njegovog brata doktora za zenske stvari sto su mu zene izbacile prvo slovo D iz prezimena pa ubacile P na njegovo mjesto. Kontas?"

"Sad bas nista ne kontam, o kakvim slovima pricas i kako se to ubacuje i izbacuje?"

"Dobro, ajmo polako, kako se Meho preziva?" takticna je Majka.

"Pa, glupa ti pitanja, svako zna... Dizdar."

"Dobro, sad izbaci slovo D iz prezimena i stavi P. Mozes li to?" gladi bradu Majka.

"Mogu, eto izbacio sam slovo D i sta sad?" vazan je Stari.

A onda vrisnu ko ofuren , " A joj tebe prostacine ...Pizdar, Pizdar, mislis Dr. Pizdar? Kontam, odmah sam skontao, samo foliram!"

"Vidim, vidim, ovaj si put bas nesto dugo folir'o." smije se Majka.

"OK, mozda nisam skont'o u prvo vrijeme, ali sad ...kontam...i sta Ingridka ima sa Dizdarima, reci!" zabrinut je Stari.

"Joj tebe, bas si pravi hablek, i ona ti je Picin Doktor kao i Dizdar. Eto to smo samo pricale...a ostalo su bile zenske stvari...ti to ionako ne bi razumio."- smireno zavrsi Majka.
"Znaci , ako sam dobro shvatio, ona nije oca od male Mejrene vidjela skoro sedam godina a on sam ni ne zna da ima kcerku, malu Merimu. A rece li ti Ingridka kako jej se zvao taj Momak?"

"Ma, rece ali sam odmah zaboravila posto mi je bilo malo neobicno, pa nikako da mi udje u uho. Dva puta je ponovila to ime a ja opet prazna, nista me ne vuce na njega.

Napomenula je da misli da je nagulio negdje u Ameriku, tako je cula od ljudi.
Drugi put cu zapisati ime pa cu ti reci.

Hoce i da je ucim nas jezik, posto ima velikih problema na poslu sa radnicima posebno sa muskarcima. Nikako da shvate da je ona zenski doktor. Kaze da im je rekla da je zenski doktor a oni joj rekli da to i sami vide...da je zenski doktor a ne muski!

 Cula ona u cekaonici kako oni stalno govore kako ih boli k.... za ovo pa za ono. Jedan tako  ponovio naglas "boli me k...." vise puta pa kad je dosao na red za pregled ona mu rekla, pokazi da vidim gdje te boli k...., a ova prostacina izvadila pred njom onu stvar."

"Koju stvar, Cunu ...mislis?!" razrogacio oci Stari.

"Pa, Cunu, koja bi to druga stvar bila vazna kod muskaraca?
 Zena zamalo nije umrla od stida, ali ga je dobro i profesionalno pregledala i rekla mu da ga tu nista opasno ne boli a on onda zin'o i rek'o i da ga grlo boli. Proculo se poslije po Celulozi kako Doktorica pregleda Cunu, pa svi navalili.

Pokusala sam joj objasniti sta u nasem narodu znaci to"boli me k....!" ali mi se cini da me bas nije u potpunosti razumjela."- zavrsi svoj referat Majka.

"Ha, ha, da nije po malo tuzno, sada bi se zavalj'o od smijeha. Picin doktor, pregleda radnicke napacene Cune! Svejedno, uljepsala si mi dan, narocito mi se svidjelo ono za Doktora Dizdara! Ma jeba su ti nasi ljudi...ko bi se samo toga sjetio, da veze zanimanje sa profesijom. Dr. Pizdar! I kad kaze neka zena kome ide na pregled svima je odmah jasno kakav je pregled i ko je doktor , a sve u jednoj rijeci!
Ha, ha ha...!"- pljesce rukama Stari.

"Dobro je sad si bas pretjerao, ajde...prestani se kliberiti...i nemoj da bi ovo nekome slucajno sutra ispricao, inace si mrtav covjek, to da ti je jasno!" -vrlo ostro mu zaprijeti Majka.

"Ma ne brini nisam idiot...a mogu li ispricati ovo za Dr. Dizdara nekome a da ne navodim izvor informacija?"- molecivo upita Stari.

"Dobro, to moze za Dizdara...ali bez moga imena!
"Dogovoreno?"- posmatra ga ispitivacki.

"Dogovoreno!"- konspirativno zakljuci Stari.

"I umalo zaboravih da ti kazem, sutra nam stize iz Slovenije Bijela tehnika, budi kod kuce da kocijasi ne istovare to u dvoristu. Neka oni unesu...dadni im po pivu ali neka vrate flase...kaucirane su!"

2 comments:

  1. Gdje ti je Kerber. Odlutao negdje, prodao ga ili je kod razrednice. Nije valjda da si ga drzao samo zbog mene.:):):)

    ReplyDelete
  2. Znam sta i zasto pitas, Vjeko moj! I Kerber ostario, zube polomio... naucio ponesto, prilagodio se trendovima, a mozda je i to... Da pustim Kerbera na Tobu - ne bi bilo autenticno. A pored toga, kompromis su psovke maskirane tackicama. Drago mi je da i dalje pazljivo pratis!

    ReplyDelete