Wednesday, July 29, 2020

Vladislav Bodnaruk - Toba: 9. dio U Grahu, istina

"Jesu li Latini rekli", In Vino, veritas!?...ili stari Grci, sta mislis o tome Stari, ko je rek'o?" onako, poluzainteresovano (k'o kad zna odgovor) , upita Majka.

"Nema sumnje...Latini!" rece Stari.

"A jesi li siguran, da nisu Grci, a?"

"Siguran, inace bi bilo Opa buzuki, Zorba, sirtaki i naravno...jasuuu!"

"Fakat, imas rezon, svaki put kad progovoris, vidim da sam bila u pravu u vezi tebe! Ma ti si meni najveca moralna podrska na svijetu!

Da sam mogla birati, ne bi' boljeg nasla!"

Okrenu se ka Ingrid : " Ti sigurno ne razumijes sta mi pricamo, to su ti razni jezici...mjesa se, a? Svi razumijemo i govorimo srpski, hrvatski, bosanski, slovenski i makedonski takodjer."

"Razumi, tebe ja dobro, ti rekla - u vino ti je istina ti njemu rekla, a dje vino ja ne vidim. A ne rezume kako vi znate tolike jezike za pricati, to ne razumi!"

"Jebajiga, ti bi samo cugala, a da nas razumijes to ti je lako...sve isti jezik, jedan kad naucis, drugi ti se sami otvaraju. Ali samo ga svako zove na svoj nacin, medjutim ima i malih razlika, samo mi evo ovaj cas ni jedna razlika ne pada na pamet. Kad mi padne...reci cu ti da i ti znas!
Mislim...tu razliku!
Nego, vidis li grah u tvom novom Papanovom loncu na mom novom modernom sporetu...kako se sve dobro uklopilo...jos da nesto od toga ispadne...dje ce nam kraj? Vidi ga kako kuha a nista se ne cuje! Nema ni vodene pare, nema ni dima.
Nadam se da si i zapamtila kako se sprema grah? Nista lakse od toga! Jelde?!
Zapamti, prvu vodu kad prokuha, baci...inace ne's moci koraka napraviti a da ne pr'nes!
Ovaj, mislim...prdnes!
A to "prdnes" ti se tako kaze na svim navedenim jezicima, osim sto je na hrvatskom kazu ...upuvati se ...a na makedonskom, ne znam ti ja tacno...nisam sigurna...ali osjetit ces vec po mirisu.

Zato mi i kazemo - prosto k'o pasulj! Ma ne zbog prdenja, vec zbog jednostavne pripreme"

"Bas bi' volela da budne moj pasulj k'o tvoj gra'!"

"Ima da...sto ti rece, budne!"

"I, samo da ti znades, ne Papan, on bijo Denis Papen sto radio u fiziku i smislilo taj lonac...kazi ti mene Papen...'ajde, kaze Zova, Papen." rasirila sretne oci Ingrid, ocekujuci da moja Mati izgovori to ime Papen, a jezikom se pucka po gurnjoj usni.

"Sta je sad ovo Ingridice, jel to vec poceo cas ingliskog jezika, ili sta?

Evo, slusaj...Papan...jel' dobro tako?

Zar se nismo dogovorili da ja tebe prvo naucim nas jezik, a poslije ces ti mene svoj...malteski i ingliski...paralelno, da ne gubimo vrijeme, a sada nemoj upadati preko reda. Pusti Papena."

"Bravo, ti dobro rekla Papen!" pljesce rukama Ingrid.

"Ma znam da sam dobro rekla Papen ali mi sve izgovaramo naopacke i onda je to nama dobro, zato treba Papan! Slicno kako ti moje ime uvijek uspijes izgovoriti kako ne treba... ja Zora, ti mene zoves... Zova, jebote k'o da sam kakva biljka, tj. drvo.!"

"To ta vase inversibijalno mene jako tesko, ti rekla mene da "jebi se meni", znaci aj dont ker a ja reklo pekaru na Hanistu kad me pitalo, oce okruglo lebac ili dugi lebac, ja reklo mogu ja dugi, "jebi se meni", on meni reklo da udjem u pekarov radnja i hoceo sex odma'! Poskocio na mene!
Ne razumi to ja Zova."

"Uh, Ingrids, ovo je bas komplikovano, objasnit cu ti ...idemo polako... po zapisniku iz murije sto mi je Stari donjeo, kad smo te izvlacili da ne odes u "Crnu Kucu", kaze se da si ti razbila glavu onom jadnom pekaru Albanacu zato sto je skocio na tebe a on kaze da si mu rekla : "ja bi se jebala" i zato te zaskocio i zaprasio te bijelim brasnom sa svih strana!
Zaprasio te bijelim, jer su prkari bijelo zapraseni!

Dobro je da to nisi rekla nekom rudaru, bila bi zapraseno u crno i danas!

Zapamti, na nasem jeziku, "jebe se meni" - znaci , "aj dont ker", jer kad bi nekom rekla naprimjer ,"bas me briga"...to bi zvucalo jako nepristojno, nekulturno i grubo...i taj bi mislio da ti "ju dont ker", konras?

"Ja Pekara nisam mislila ubijem, uzela njegova pregaca sto skin'o i mahnula mu po glavu a unutra od njegov dzep, bilo geviht sto on mjeri brasno na po jednu kilu. Tu njega zabolilo do krvi, eto kako bilo!" podigao se pritisak Doktorki.

"Dobro, dobro...tako su razumjeli i u Muriji nego slusaj pazljivo..."Jebe se meni"... dodje ti kao, svejedno mi je, ili... kako Vi hocete Gospodine ili Gospodji i sl. - zapamti, rodjena, ako ne znas lajati kao mi, ti samo mrdaj ramenima...ali suti!" rece poluiscrpljeno Majka.

"Pa to sam i ja mislilo samo sam scela u fjucer tens da budne pravilno...polajt, tako ja rekla...ljubazno na Albanac, ja bi se jabala, hvala...ako ponekad drugi put kupim lebac, nek' se zna , ja bi se jebala...da me stalno ne pita isto!
Aj dont ker... daj sta imas! To sam mislila!" rece Ingrid i otpuhnu sve u fazonu, glupi Bosanci, glupi Albanci.

"Uh, mila moja maltezanska sokolice, vidim ici ce ovo potesko, slabo primas instrukcije, a palis se na ove nase domace...seksualne. Lajav smo ti mi narod!
Ni sam Bog nas nikad nece razumjeti!
Nama ako nije lose, onda nam nije dobro, ako nam nije prosto...nije nam ni smijesno!

Potisnuli smo ljubav negdje daleko a niko tacno na zna - ni gdje ni kada - pa sad ni sami ne kontamo je li cijeli Svijet lud, ili je ipak do nas?" i izvadi, pa samim tim i kresnu i zapali sibicu...otpuhnu plavicasti gusti dim, glavu nagnula unazad...bas kao neko ko ne zeli nikoga da vidi i cuje vise!


Sjede dvije sjetne, srednjih godina zene i tiho jedna drugoj, ma sve povjerljivo...onda Ingrid stisne ruku Majci, pa pusti...pa onda Majka stisne rukice Ingrid, pa pusti. Oci sam iskolacio a nista nisam vidi'o.

Do ovih mojih kasnih godina...ostalo mi to zapamceno, da ne kazem, urezano u pamcenje, ne, ne to...to je vec neko rekao negdje, urezao u pamcenje... htjedoh reci kako se sve i o svemu moze njeznoscu !

Kako te srodna dusa moze obogatiti pa da vrijedis duplo! U tom fazonu,to sam htjeo reci, zene su carobnice...ne zato sto su pametnije...to nikako...one su iskrenije!

Ali tada, kont'o sam, mozda razmjenjuju slicice fudbalera iz secerne table od jedne banke, a kako je bilo sve tiho...opet pomislih...mozda mijenjaju slicice iz cokoladica "Zivotinjsko carstvo" od 2 banke ali nista im ne ispade iz ruku, pa ja nikad nisam ni saznao sta zene razmjenjuju, kada se dodiruju rukama!

I "ahcu", ah, ti , ah ja, i tako u besvijest...jebajiga!

A mi nikad nismo ni kupovali te cokoladice Zivotinjskog a i dje bi moji kupovali, nas troje djece, svakom po 2 banke, znaci preko nekol'ko banki...prevedeno na pivu...znaci pola gajbe, plus secer u Zivotinjskom carstvu a... secer - opasan za djecu, sta za djecu, opasan za Narod a kad je opasan za Narod onda je opasan i za Drzvu , Druga Tita, za Partiju a mozda i za Jovanku, secer je napast, nasi stari su cuvali svoju djecu...ili nisu imali love za Zivotinjsko!
A, Jovanka je jela ...secer...umjereno...samo bajandere i one okrugle sa visnjovacom al' meni se gadio alkohol...kad sam bio mali, pa ne bi' ni probao.

Secer je opasan za djecu, k'o religija za narod, govorio je Stari!

Pa onda je sve logicno...jebajiga!

Dobro smo se spasli i ostali zivi...inace ne bi nas preteklo puno da ratujemo devedesetih!
Ostali samo mi gladni! A gladni su najljuci borci!

Jeboteee, mozda rata ne bi ni bilo, eh da smo krkali vise ...slatkog!?

Oduvijek sam znao da sirotinja sve sjebe! Zato je moj Stari govorio...sirotinju niti j... niti kuci vodi!

Od slatkog, mi smo halisali, drac, dudove i ono bijelo cvijece sa bagrema.

To bagremasto, bilo najsladje! Al' daleko od toga da je licilo na ...bajaderu.

"Ti imas jos na djecu, Zova...meni ne rekla ti!" Ingrid izusti iznenadjeno.

"Imam jos dvije curice!"

"Mislis curice, kao dvije male zene, kao ja imam Mirjam...jel' to curice?!"

Stara zapljeska rukama, pljus, pljus , k'o kakav Sultan ili Drug Tito...kad se oslobodio Jovanke...a nekog poziva na odgovornost.

Besumno...iz mracnog hodnika, vrata skripnuse, i kao ruske balerine klizeci na ledu, besumno... pojavise se...prvo preslatko malo debeljuskasto bice duge crne kose, odrezana svaka dlaka na svoju stranu a gusta ubi boze crna kosa , rasula se i prekrila oba malena ramena, bijela bluzica , kratko odrezanih rukava kao kad se islo na Slet onom gore pomenutom, Drugu Titu u Belgrejd, za Dan Mladosti, i mala teget suknjica,...djevojcica prelijepa kao Ciganka, a samo mala prljava koljena , e, a i to kao kod Ciganki.

A dole bijele dokoljenice, prekrasno...samo se jedna srozala u soknicu!

Stala mirno pred Majku i Ingrid, spustila pogled kao Lady D (ona sto je u Parizu...i tako), ali njene oci su bile tamne, u njima se nije moglo kupati kao kod Lady D, ...pred njima stojis u stavu "mirno"! Ne obicno "mirno", nego velikim slovima...mirno!

Umjesto pozdrava, blagi naklon, rukice spojila na stomacicu, drzi se za dva kaziprsta a ostalim prsticima nesto plete, nakrivila glavicu na dole a okice gledaju u Ingrid.
U nju bubnu, kao u neku prepreku druga djevojcica, i tako se zalijepi za ovo debeljuskastu, manju...a i nije se dalje dalo proci. Slijepile se!
Spusi joj ruke na ramena!
Za vrat i glavu visa, tanka, plavokosa, svijetle puti, skoro prozirna, kao negativ na crno-bijelom filmu, ali sada ne bih objasnjavao kako izgleda negativ, ko ne zna...eto vam Google ... jebajiga, osmjehnu se skrto samo jednom stranom usana...kako je uvijek cinila!

Ipak, iskreno!

Ne moze se svakom srcu reci da isto cini! Da , da cini...samo da bi se nekom udovoljilo.

Osmjesi su prvi i najvredniji licni dokumenti svakog covjeka! Pa , onda pogled i polozaj tijela, kretnje! Maniri...sto neko rece!

Ljudi su toliko, jadno, prosti i prozaicni, treba ih samo citati!

"Sestre u glas rekose necemo nista jesti , mi smo jele, hvala!"

a ja bih dodao , jeste ali davno!

Stara nas je nekako navikla, kad gosti navale da krkaju, da mi samo to kazemo u glas, da nismo gladni i da smo vec jeli! Ona ce nama donijeti sve sto ima , ako ...ostane! Naravno , kad ovi odu!

Ingrid se ne moze oprhvati svom odusevljenju, Skocila je sa stolice, zagrlila i manju, deblju i visu tanju...sve stane u jedan zagrljaj, pa se onda sagnula i izvukla za nogu Mirjam ispod stola, i grlila sve tri djevojcice...i opet, ja sta ce jadna ...plakala.

Posto me niko nije povukao za nogu, ja sam sam izmilio ispod stola sam, ali posto nije bilo drugih djecaka da nas bude tri, tako se niko i ne okupi oko mene i a ne zagrli me, a i kako bi ...kad nije bilo ...nas!

"Ova visa i tanja djevojcica je Tanja, a ova manja i deblja je Marina." ponosno ce Mati, ruke stavila na pozamasne bokove.

"Vidim i ja da je visa tanja a druga da je manja i deblja. A kako su im imena, Zova?" radoznala je Ingrid.

"Pa rekoh ti, ova visa i tanja je Tanja a ova manja i deblja je..."

Stara ne zavrsi recenicu, nego joj Ingrid upade u misao: "Vidim, deblja a manja je, znaci Deblja!? To svako more da vidi!
Vi dajete,djecama ime po kilazi i visini?" zakljuci Ingrid.

"Slusaj, tanjoj i mrsavijoj je ime Tanja ...to joj je ime. Tanja! A sto je visa i tanja, to je do nje!" nervozno rece Mati.
Htjede u huji jos dodati "Jebem te glupa" ali to je vec bilo ispaljeno u sarajevskoj Audiciji...tako da odustade.

"Ima li kod vas onda ime i Deblja?" pita nevjesto Ingrid.

"Ma odtkud ime Deblja? Ingrid, ti to mene namjerno zajebavas!?"

"Sori, Zova a kad je ova visa mrsava Tanja onda je ova manja a deblja, znaci ...mora bide deblja...Deblja, zato mislim!?"

"Deblja je Marina i nije puno deblja, samo je malo manja, punija, pa se samim tim cini da je deblja od ove moje Tanje...eto!" nije imala vise snaga Majka,

"A sto je jedan krak kose Debljoj duzi od drugoga, sto to ne izravnas, Zova?" mudra je Ingrid.

"Zato, Ingrid, sto je do jucer nosila pletenice pa joj razdjeljak bio na sred glave a danas prebacila rezdljeljak na desnu stranu pa vise nije na sredini glave. Kontas?" puse Mati.

"Pa sto je prebacila kad nije simetricno?" bilo je od Ingrid.

"O, tebeeee, lude...otkud znam...ulazi ili izlazi iz u pubertete, sta li, jebajiga?"

To nije bilo nikakav problem, uostalom, curirce se podvire i to ti je!

U vazduhu se osjecala zestoka napetost!

Nesto strasno odvali u kuhinji!

Eksplozija!

Puce bomba u sred kuhinje!!!

Vrisak...uzas!

Ja nikad nisam cuo prave bombe, do tada , pa sad pisem...mozda je ovo bila kao manja bomba, uglavnom , luster se zaljuljao svima iznad glava, Ingrid pade sa stolice, Stara se uhvatla za srce, Mirjam i ja otvorenih usta...a nista ne izlazi, ni jek, ni dah, a kamo li kriiiik!

Uzasan pisak pa kontinuiran zvizduk ... zestok zvisduk... bijeli dim ispuni sobu!

Otrovani smo, neko vice!

"Atentat!" vrisnu Ingrid...gotovi smo, pobit ce nas! Mirjjammm!"

Stara se prva presabra, poskoci do kuhinje, nadje pistece govno, uze kuhinjsku krpu, mahnu mokrom krpom dva-tri puta iznad piska...uhvati za rucku Papenov lonac i izbazi ga napolje, bas kroz zatvoren prozor.

Prasak,razbijenog stakla, zenski urlici jos jaci...

Culo se udaljeno tup, tup, tup pa ...ppsssiccc, psssic...pa na kraju samo pssc!

Smirio se i lonac sa grahom.

Jebo mu ja mater...jest' nas prep'o!

"Jel' sad vidis Ingrid da nije Papenov nago Papanov lonac, jebo te on! Jedva zivu glavu , iscupasmo!" rece Majka.

Ja sam bio najhrabriji, sisao sam u dvoriste po lonac. Prvo sam ga dva tri puta dekn'o nogom pa kad sam skon'to da vise ne pisti unjeo sam ga u kucu.

Al', extremno pazljivo...da mi ne pisne u ruci!

"Stavi ga na sto, brzo, da opet ne pisne!"- veli Majka.

"Vidi nista mu nije, samo se malo uprlj'o!"

Stara , otvorila lonac pa se rakolji...joj mirisa, joj hrane...'ajmo duboke tanjure, ja cu kisale krastavcice na brzinu :

"Ingrid ti rezi lebac na deblje kriske...pa da vidimo , gdje ce nam kraj!"

Skacu, kao leptirice...srecne zene!

Eh, tad' nije bilo "Giv mi fajf"...pa se ni one nisu sjetile!

Skacu kao dvije djevojcice.

U prolazu se sudaraju guzovima.

OK, mozda bi bilo prilicnije reci , ili napisati, sudaraju se bokovima...ma ne odustajem...sta bokovima...sudaraju se ...guzovima... ruke im u zraku, tapsu...niko na svijetu nikad nece moci opisati bliskost koju moze osjecati zena prema zeni.

Naravno, a jos i nisu Pedereke!

"I daj, biber...bibera nam! I biber mora biti naka zdrava hrana, cim se trazi!"

Mi djeca, vec posjedali...Tanja, Marina, Mirjam i Ja...drzimo kasike u rukama, podignute u vis... srecni!

Sta srecni...srecniiiii!

Stari sjeo u vrh stola na svoje mjesto, nece ni puvu, eh, rece : "Opet grah, Stara, a taman smo zavrsili nas ciklus ponedeljak pa do srijede...a sad ce biti novi ciklus, cetvrtak pa do subote...ojha, ne zalim se ...ostaje nam Nedelja...slobodan dan!

"Ja bih mozda mogao poceti da postim nedeljom, posto ste me navukli na Grah! Sest dana u nedelji...grah!

Treba mi dan odmoraaaa!"

Krenulo je sljapkanje i mljackanje, uzdisaji...dobro je ovo, uh, ah, and this is the best food in the world, plus krastavcici!

I domaci Lebac, Kruh, vruc...taman iz nove elekricne rerne.

One rerene sa staklenim vratima ali mi nismo tada virili u ta staklena vrata posto nas je zajeb'o onaj Papan!

No comments:

Post a Comment