Friday, April 22, 2022

Blaz Kotarac - Koki: PRAZNIK-DANA BANJA LUKE, OSLOBOĐENE 22.APRIL 1945.g“

Evo, dok čitam emotivna ,,javljanja“ ponekog od mojih prijatelja, kojima je naša Banja Luka rodni grad i više od toga, ne mogu a da se ne upitam...
Čudno je, za mene neobjašnjivo, da se današnji dan nekako, malo ili nimalo obilježava. Pripadam onim ljudima koji ne misle tako!..... Ako ništa drugo, a ono, u obavezi sam da poštujem Dan davnog, 22.og aprila 1945.god. iz više razloga.... U to vreme, moji roditelji su bili u B. Luci, u grotlu preživljavali borbe za oslobođenje. Malo poslije toga sam se rodio, a, kasnije odrastao i iškolovao. Ne mogu a da se ne prisjetim kako smo ovaj dan redovno proslavljali... kroz osnovnu i osmogodišnju školu obavezno se išlo izletom na Šehitluke ili Šibove, u Šeher ili Trapiste, a kasnije su u Sred.Tehn. Školi, organizovani vrhunski sportski događaji, u vidu turnira u malom fudbalu, košarci, rukometu, odbojci....od ranog jutra pa sve do kasno uveče!.
Pa i kasnije, kad sam se otisnuo i bjeli svjet ,,trbuhom za kruhom“, bilo mi je izuzetno drago da se na ovaj datum redovno, pojavim, vraćam u našu i moju B. Luku, obilježavanjem taj dan, turnirsko - košarkaškim rešetanjem mrežica. Jedan od tih najdražih ,,vraćanja“ na ovaj datum bio je i davni 22.april 1975.godine. Naime, u Banja Luci je održan košarkaški turnir - ,,SLOBODA 75“ uz učešće velikih klubova, KK,,Partizan“, KK ,,Olimpija“, KK ,,Bosna“ i naš KK,,Borac“, za koji smo igrali i Bato Jelić i ja kao rođeni ,,borčevci“. Podigao sam, kao najbolji igrač i strelac, dupli pehar, meni izuzetno drag pored mnogih koje sam osvojio, a, koji je evo i sad na polici pored mene! Kasnije, u veteranskim danima, nastavili smo druženja, ono na naš način, nekako najdraže, "teferičenjem" kraj našeg Vrbasa. Predivne uspomene i predivna sjećanja o našoj B.Luci!. A, danas, ....mogu samo da poželim, koji slavite,...
...SRETAN VAM PRAZNIK MOJI BANJALUČANI MA GDJE GOD BILI!

Pozrav od Kokia

No comments:

Post a Comment