Saturday, April 16, 2022

Vladislav Bodnaruk - Toba: 2. dio Odlazak na Sibove

 Priblizava se veliki praznik koji se nekada zvao "Dan oslobodjenja Banja Luke", a danas se zove "Dan Grada ". I nekada i danas, taj dan je 22. april, dan kada su 1945. godine partizani oslobodili Banja Luku od fasista. Danas se ti partizani u Banja Luci nekako stidljivo pominju. Nas sugradjanin Vladislav Bodnaruk-Toba, vec tridesetak godina stanovnik Australije, se pobrinuo da svojim sjecanjima i mastom osvjezi i nasa sjecanja na ovaj datum. Njegove price cemo objavljivati sve do 22. aprila!

*************************

"Normalnooo … idemo!"

Mada sam u sebi nesto kont'o, koji cemo, onaj moj, tamo ... al' ajd' sad ... dobro! Ja nikad nisam volio prirodu, to granje i sranje, jebe se mene, ali ipak ... raja smo!

"Pretpostavljam, ovo ce biti najveci banjalucki hepening!" - razdragan je Ale!

O tim “Hepeninzima” svuda se po svijetu pisalo. Pis'o "Plavi Vijesnik", pis'o i onaj "Magazin" sto je ponekad izdavao singlice svjetskih grupa na nekakvoj mekoj plasikaner foliji, a to se moglo slusati na gramofonu ... jakako ko je ima taj gramofon.

I to jednom, dvaput, poslije folija-ploca pocne da pucketa a netom i da  preskace! A i ko je jebe ... preskakala sama sebi!

Na Sibovima vise raje nego li utorkom i petkom na pijaci! Svi se grle i pozdravljaju. Po okolnom zbunju, cuje se djevojacki smijeh i cika! Tamo negdje nekakav veliki vojnicki sator a na njemu  jugoslovenska zastava vije. To je ona sa zvijezdom petokrakom, za onog ko ne zna!

A i Jugoslavija je bila ogromna zemlja, skoro najveca na Svijetu ... jedan'est slova u imenu. Zato je strancima nekako bilo mrsko izgovoriti ime te zemlje! I to ih je ... nekako iritiralo, pa su naknadno odlucili da razvale tu zemlju i ponude Drzavicama kraca i prikladnija imena! Cisto iz prakticnih razloga ... zbog lakseg izgovaranja!

Unutra, u tom satoru gore cak i prave sijalice ... ima neki bicikl generator pa ga neki omladinac vrta a u redu stoje jos trojica-cetvorica, kad se onaj prvi umori od vrtanja pedala! A taj bicikl, to mu k'o daje neku struju!

A struja je sve! Struja je zakon, znamo to jos od Tesle.

A Tesla je bio onaj jedan Nikola sto je okretao svoj strujni bicikl u Amerikama! Valjda!?

Slama prostrta po zemlji. Zbog udobnosti ili da neko nesto ne navuce nedaj boze na jajnike! Pa nam poslije padne ... onaj natalitet!

U sredini satora Goja, krkan, glava mu k'o istostranicni trokut, a moze i trougao, za one koji nisu ucili Geometriju, sto je valjda i slicno. Na vrh te glave preostalo nesto dlaka a Goja to rasporedio pomalo nestasno, da djeluje ... ufrckano! Afro stil, sto 'no kazu!

Sjedi, na nekakvom balvanu,  rasirio noge k'o kakav Beg.

Sjela tako na balvane oko njega i ostala banjalucka mladez, a sto mi je najkrivlje, i one najbolje, sa banjaluckog Korza, trebe ... gradski nestasni picici ... a oko njih ... samo odabrani Skojevci rmpalije, svi sa frizurama tarzankama ... uglavnom Raja iz Gojinog kraja ili okolice!

"Jebote, Jarane ... vidi koliko papaka na jednom mjestu!" ... rece Alica, prestravljen scenom!

Vidim i sam ... ima ih vise nego pred gradskom Postom, a mi sad tu nabasali pa nam nema nazad!

U nedostatku Gusala, Goja trznu gitaru, tresnu D-dur, onaj jedini sto je znao … a onda zavapi nesto nama totalno nerazumljivo. Pucaju mu glasne zice, glavusa crvena kao lubenica iznutra ... a na celu poiskakale zile k'o kakve sajle! Neka jebena, izgleda teska pjesma, zvana ojkaca se razvuce a ni Ale ni ja nikako upratit' teksta!

Uglavnom, kuka se i reve pa podvriskuje ... a tekst, ide ... k'o neki medzedi navalili na selo, pa i ljuti vuci sa njima, zajedno sve preklali po selu! 

Mi se usrali! Jebo zivot na selu, kad je tako opasno!

Surovo saznanje, znaci na selu nema idile ... nikad se ne penji u brda. Jebote, moze te uvijek neko dokaciti ili razguzati ... a ja mislio samo su Ustase i Cetnici prijetnja narodu, kad vidi sada sranja ... i vukovi, medzedi ... Goja i takvi! Taj cas sam odlucio, cim se vratim u Grad, fatam se knjige da ispravim onog keca iz biologije, hemije, matematike i ostalog ...dje sam bio nesto slabiji! Ne znam sad sve napamet! Ipak, imali smo dvan'est predmeta! Valjda!? Fiskulturu kod Ferija i predvojnicku kod Mehe ne brojim ... tu sam imao solidne dvojke! Da kazem ... cvrste!

U krug idu dvije litarske flase sljive rakije, donirane iz licnih rezervi  Saveza Socijalisticke Omladine a od usta do usta ... aj majka! Fuj ... ne bi ja grlic ni lizn'o poslje Goje, makar seksa nikad nevidio!

Stojimo Ale i ja na ulazu u sator,  blejimo, ustreptali, ocima svojim ne vjerujemo ... jebote kakva bi mogla biti super zurka ... ali je muzika po malo neobicna!

Totalno nestimulativna!

No comments:

Post a Comment