Monday, April 18, 2022

Vladislav Bodnaruk - Toba: 4. dio Pad u Zarobljenistvo

 Priblizava se veliki praznik koji se nekada zvao "Dan oslobodjenja Banja Luke", a danas se zove "Dan Grada ". I nekada i danas, taj dan je 22. april, dan kada su 1945. godine partizani oslobodili Banja Luku od fasista. Danas se ti partizani u Banja Luci nekako stidljivo pominju. Nas sugradjanin Vladislav Bodnaruk-Toba, vec tridesetak godina stanovnik Australije, se pobrinuo da svojim sjecanjima i mastom osvjezi i nasa sjecanja na ovaj datum. Njegove price cemo objavljivati sve do 22. aprila!

*********************************

"Ja budala !" rece Alica!

"Izgleda mi da se negdje neko roka i tuce, jarane" ... rekoh.

"Stoj!" Vice opet neko!

"Stoj, ili pucamo!"

“Stali smo! Ne treba dzaba pucati! Predajemo se! Ko vice stoj?" ... upitah glasno.

Ale se ni ne osvrnu ... ide dalje! Jebiga ...izgleda bio pravo gladan?

Pojma nismo imali da smo naletili na "fasisticku ceku" koju trebe sad da razbuca banjalucka Omladina sa Sibova!

Ipak, neko od "neprijatelja" na nas sitno i zapuca! Onako, k'o prangijama!

Na to sitno zapucavanje, to prangijanje gruhnise topovi sa Kastela! Sjevalo je na sve strane! Bas je bilo mocno! Mi se usrali od sraha!

Tresla se Banjaluka.

"Juris!!!" vristi "neprijateljska" horda! Bilo ih je bar oko milion!

Ale i ja se prestravili, Ale malo uvuce glavu u ramena! "Uuuh, majko moja izgleda mi da smo mi zapalili ovaj fitilj!?"

"To je to" ... rekoh! Najebali smo! Bjezimo! Ne pise nam se dobro!"

"Otkud topovi u Banjaluci!" ... pisti Alica. Sa svih strana na nas navalise ti "okupatori"!

Jedan, maleni me zviznu nogom u cjevanicu i ja padoh! A i sta bi' drugo? 

"Sta vam je hajvani jedni, mi se predajemo! Mi smo se prvi predali, nemojte nas dirati ... znaci Rat je zavrsen i nema lemanja! Ma, sta ti je Mali, sta se udaras, jebat cu ti ja Mater kad se razoruzas!"

"A i zapamtio sam te!" ... rekoh dok su mi zicu vezali oko ruku. A i sto zicu? Mogli su i spagom! Bilo kupiti spage u "Dunavu" u Fra Grge Martica, dje onaj Veljo radio!

Trazim Alicu, ali vidim samo bezivotno tijelo vuku dvojica u Kastel!

Lupno ga neko kundakom M - 47 ili 8 u glavusu! Garant!

"E, jebat cu vam mater kad tad ... svakako!"

Dezmekast covjeculjak, sa sljemom na glavi a zvijezdu petokraku prekrio unakrst hanzaplastom, obrati se prvo meni. Naravno, posto sam ja bio jedini od nas dvojice ... ziv!

"Provokacija vam je uspjela, ali vi obadvojica racunajte da ste mrtvi jer ste otkriveni a posto smo izgruhali sve nase granate na vas, a vi prodrli u dubinu nase teritorije, tj. dosli do same Salfikade ... po doktrini nase vojne teorije ... izgleda mi da ste vi pobijedili! Moje iskrene cestitke "Okupatoru"!

Odlicna taktika i dobra ideja druga Goje komadanta akcije, nadmudrio nas je ... eto sad smo mi ko biva, bez municije i vase ce omladinske jedinice nesmetano usetati u grad! Samo treba probuditi ovog malog sto se izvalio!

Rat je gotov! Kakav odusak! Opet je mrski "Okupator" izgubio!

Moremo sad nesto i popiti ... moj rat je izgubljen ... sta ce Omladinci ... Kruskovac ili Cokoladni liker?"      

Ale, koluta ocima, dos'o sebi, probudio se ... gleda u mene, tj. vise bleha a i ja u njega!

Nekako u isto vrijeme uzdahnusmo obadvojica!

"Ne bi mi likere! Ima li sta drugo? Kokta ili tako!?" pita Ale.

"Nema, jebla vas kokta, to je nezdravo! Ima Zvekana  kaze "Fasista" ... moja licna rezerva, cuv'o ja za nas poraz litru!

Covjeculjak sa dva hanzaplasta preko zvijezde petokrake, otvori svoju ratnu torbicu, izvadi flasu!

Aha, sad znam zasto Oficiri nosaju one torbice!

Moj prvi "Zvekan" u zivotu ... fuj!

Alici ode nekako tako, uz fuj, dobar guc.

Ja bi svoje pljun'o ... al' me nekako sramota Okupatora! Sta znam sta moze pomisliti ... da sam neki derpe, ili sta, pa da mi ponudi da ponovim! Progutah i ja!

Isti cas sam skont'o sto je Zvecevo konjak najjeftinije pice! A i boja mu je ...k'o da se neko popis'o u flasu!

Zvrlji poljski telefon, i jakako niko nikog ne razumije! Neko se dere sa druge strane zice: "Ne mere biti napad na Grad dok se Pre'se'nik Opstine ne probudi. On mora biti na komandnom mjestu ... stoko pijana!!!!"

Covjeculjak ne da na sebe : "Slusaj “Komando" po planu, ja sam samo za danas "fasista" i reagujem na svaki pokret naroda i narodnih bandita! Jasno! Ja postupam samo po Planu!

Uostalom, raskrinkala nas je nasa buduca vojska, "JNA" ... tek toliko da se zna! Slusam ja svoju komandu besprijekorno!"

No comments:

Post a Comment