Sunday, April 17, 2022

Vladislav Bodnaruk - Toba: 3.dio Alidin i lukac

 Priblizava se veliki praznik koji se nekada zvao "Dan oslobodjenja Banja Luke", a danas se zove "Dan Grada ". I nekada i danas, taj dan je 22. april, dan kada su 1945. godine partizani oslobodili Banja Luku od fasista. Danas se ti partizani u Banja Luci nekako stidljivo pominju. Nas sugradjanin Vladislav Bodnaruk-Toba, vec tridesetak godina stanovnik Australije, se pobrinuo da svojim sjecanjima i mastom osvjezi i nasa sjecanja na ovaj datum. Njegove price cemo objavljivati sve do 22. aprila!

*************************

"Cigo", tako me tada zvao Ale, rjedje mojim imenom ... uzmi mu gitaru i trehni neku nasu, "Michaelle,Girl" ili neku tako!"

"Cigo', tako sam ja tada zvao Alu ... trehni im onu stvar ... o's da mi glavusu otkinu ... o's da nas pobiju. Cuj Michaell, na ovakvo zavijanje! 

Oskudno obuceni, proljetno, Ale i ja smo proveli noc drhteci u nekakvoj zavjetrini.

U sator nas Redari, nisu postili jer nismo bili clanovi nekakve, te SKOJ, Omladine"! Saveza ili sta li!? A mozda i jesmo ... samo mozda nismo bili na casu kad su dijelili te Knjizice!? A mogli su!

Al' i mi smo bili sto posto k'o neki omladinci ... samo malo ... neorganizovani, neangazovani!

Oko "petice" kad je studen uzela sve pod svoje, i kad su zenski krici, uzdasi i ostalo utihli iza onog zbunja, valjda sto se i njima stislo prkno od hladnice, rekoh ja Ali da mi polako krenemo prema gradu, ko recimo nekakva "Izvidnica" a i onako i inace, koji cemo tu kurac sa njima?!

Ali se nije trebalo dva puta govoriti ... "ajmo Stari, supak mi se od zime stis'o ko djanarika!"

Krenusmo padinom, pravo kroz Partizansko groblje. "Vidi luka jest izdjiko, sa strana !" ... divi se Alica poljoprivrednom napretku.

"Jebo te lukac, ja sam gladan i zedan i promrz'o!"

"Pa to ti i govorim, hapaj se luka!" ... to rece u poce kidati mladi luk.

"Pa kakav je Cigo?" ... upitah.

"Ko kod Muje, matre mi , samo bez cevapa i ljepinje! Halisi i ti!

A lepinja nas svakako ceka na Kastelu!"

"Prevrnem prvi sloj, uberem luk sa svoje strane, a on blatnjav i nikakav, prljav ... zagrizem, ali mi nekako jebeno! Jedem ga ... on jede mene!"

Ale halise ko Popaj, samo pljune one peruske!

"Sto pljujes te peruske?" cudim se.

"Zbog crva, hajvanu, vole da se zapate! O jest ovo dobro! ... jos rece!

Mislio sam da me pali! "Sta je to "zapati"?

Meni suze udarile na oci od nekakve zestine!

"Daj da probam ja taj tvoj lukac?" trazim od Ale.

Ale , dade!

Joj rahtluka, slatko, pa ne grize ... stvarno samo da je lepinja ... cevapi i ne trebaju!

"Joj hajvanu, sta si ti ovo jeo, provali Alca ... bijeli ... bijeli nedozreli lukac ... supak ce ti ujutro svirnuti, ko "Celuloza ili Cajavec kad ima uzbunu!"

"Slusaj, Cigo eno tamo kuce Parica ... Murija i Angela ... a oni imaju onu

kravu Zorku ... pomuzemo tu Zorku, nahalisemo se vruceg mlijeka, i eto nas zdrave da oslobodimo Banjaluku!"

"Sta da radimo toj kravi?"

"Muzemo je, a sta se kravi drugo radi?"

"Pa hajmo, onda,  a ko ce musti tu  kravu?" ... upitah!

"Pa ti, necu valjda ja ... koga ovdje peku usta!" ... odbrusi Alica.

"Neka me Cigo radje zedna i gladna, cekat cemo da gruhnu "Oslobodioci" sa Sibova a onda cu se vec nekako snaci u svom gradu.

Taman smo se tako lelujajuci, dohvatili Caira. Kravi Zorki nismo ni prisli ... djelovala je totalno neprijateljski i pomalo zblanuto ... ovo kazem, samo da se zna da nam neko ne bi ispostavio kakav racun za mlijeko, jogurt, sir ili sta ono drugo jos krava daje!?!

Primijetio sam ja nekakve sjenke kako se krecu oko okolnih kuca, ali nam' to nije bilo vazno! Stuha i supaka je Banjalukom vazda bilo! I svuda! Inace se ne valja okretati! Uvijek ti nesto prleta iza ledja!

"Igraju se konji rata ... a rata ce uvijek biti garant ... samo nas nece biti!" ... rece Alica.

"Hocemo li do Kastela, evo taman svice Ale?"

"Ajmo, fatati se tih lepinja, a dje cemo inace, sve je zatvoreno, nista ne radi!”

Taman kod "Salfikadinog groba”" prodera se i prepade nas glas iz megafona ..."Stoj, Stoj, ili pucamo!"

No comments:

Post a Comment