Wednesday, August 23, 2017

Tramp uzvraca

Hajde da vas jos malo tusim Trampom. Moram priznati da sam se i sam malo zapalio pa sam i sinoc gledao TV i to politicke kanale. Cak se pomalo bavim i prognoziranjem buducnosti.

Tramp u svom elementu

U politici nista ne dolazi slucajno, pa tako ni sinocni Trampov govor  u Feniksu nije slucajno planiran da se odrzi dan nakon govora u kome je on obznanio novi pristup rjesavanju problema Afganistana i juzne Azije, kao i intervjua CNN-u drugog po snazi Republikanca Pola Rajana, u kome se ovaj blago, ali ipak se ogradio od nekih njegovih izjava i cak ih nazvao pogresnim. Predvidjajuci da bi se to moglo desiti, on i njegov stab, su planirali dan nakon toga njegov govor onima koji ga podrzavaju u Feniksu. Sta god da se prethodno desilo, planirano je da on sebi ovim govorom da mogucnost da odgovori i naravno pobere plodove tog odgovora.
Kao i u zivotu, ni u politici ne ide sve po planovima.

Trampov glasac spreman za boj

Tramp je dosao na taj skup ljut, napaljen, spreman da se razracuna sa svima onima koji se ne slazu sa njegovom politikom. A takvih je, svakim danom, svakim njegovim politickim potezom, svakim njegovim javnim nastupom, sve vise. Ako je zelio postici efekat, postigao ga je.
Ali efekat je autogol.
Pokazao je jos jednom, jasnije i otvorenije nego ikada ranije, da nije dorastao ni za predsjednika mjesne zajednice, kako bismo mi to nekada rekli. Pokazao je jos jednom, ubjedljivije nego ikada ranije, da je mentalno nestabilan ili udaren, kako bismo mi to i sada rekli. Bio je klovn - jer on to i jeste. Dan ranije je u govoru, koji mu je ocigledno diktiran, pozivao na jedinstvo nacije. Sinoc je pozivao na linc i gradjanski rat podilazeci najnizim strastima svoje glasacke baze. Bio je klovn, Hitler, Musolini i Staljin u jednoj licnosti. Stomak mi ne dozvoljava da nabrajam sve odvratne gluposti koje je sinoc izgovorio ili nacin kako ih je on prezentirao. Bio je bolesnik koji ima mogucnost da svoje ideje i nocne more govori pred milionskim auditorijem. I to i nije najveci problem. Stvarni problem sto taj bolesnik ima sifru kojom on sam moze aktivirati atomsko oruzje u bilo kom trenutku.

Protivnici

Mislim da je njegov sinocni nastup i govor istorijski i da je uvod u njegov definitivan kraj kao predsjednika Amerike i kao politicara. Sada sam potpuno siguran da ce Amerika uskoro, tajno ili javno, donijeti odluku da ovog cudaka, klovna smijeni ili da ga prisili da se povuce. Otisao je predaleko, otkrio se potpuno, osramotio najvecu svjetsku velesilu...
Cini mi se cak, da je i njemu svega ovoga dosta, da je zadovoljio svoje ambicije da pokaze, da ako on to pozeli, moze postati i predsjednik Amerika. Postao je, mijenjao politicku strategiju i taktiku kako mu se cejfnulo, dovodio i odvodio saradnike kako mu je palo na pamet. I na kraju, potpuno se otkrio izazivajuci da ga smijene ili prisile na povlacenje. Sve sto njega interesuje je njegov (i njegove porodice) licni marketing. On je taj cilj vec postigao. Amerika, a  ni ostali svijet, politika njega ni ne interesuju. Drzava i politika su njemu samo sredstva da ostvari svoje licne ambicije i dokaze da je iznad sviju.
Bolesnik, kako bismo mi to nekada rekli.

No comments:

Post a Comment