Friday, July 31, 2015
Thursday, July 30, 2015
Mljekarica
Wisława Szymborska
VERMER
Sve dok ona žena u Kraljevskom muzeju
VERMER
Sve dok ona žena u Kraljevskom muzeju
u naslikanoj tišini i usredsređenosti
iz dana u dan sipa
mleko iz bokala u činiju,
svet ne zaslužuje
smak sveta.
(s poljskog prevela Biserka Rajčić)
Wednesday, July 29, 2015
Angel T.: Tuzna vijest
Dragi moji,
maloprije sam dobio dobio jednu izuzetno tuznu vijest,a ja u nju prosto ne mogu da vjerujem,zapravo ne zelim...
Jutros je na Korculi iznenada umro nas veliki i dragi prijatelj,banjalucanin,kosarkas Milivoje Vranjesevic- Ziri,a vece prije toga je bio sasvim zdrav i veseo,bar mi je tako javljeno. Preminuo je u 73. godini,na svojoj Korculi gdje je dugo godina bio sef Vinarije kao dipl.inz. a odakle je bila njegova supruga.4-5 godina sam odlazio na ljetovanje u njihove Smokvice,Lumbardu,a najvise sam volio Brnu,a njih dvoje predivni domacini,izuzetno cjenjeni od svih Korculana. Poslije se preselio u Svetozarevo(Jagodina). Ne mogu zaboraviti koliko je nastojao da pomogne i pomagao je KK"Borac" kada nismo mogli igrati u B.Luci.
Mozda poneko od Vas nije bolje poznavao naseg Zirija, ali cesto cujem,citam, da mnogu BL raju proglasavaju "legendama",a Ziri je bio i ostao za nas koji smo mu bili bliski, jedna velika BL legenda...Kao gimnazijalca,onako visokog svi su ga "morali" znati, a o njemu su svi pricali kako na uvijek novi nacin "upadao" na subotnji ples u nasem Domu Kulture,koje su to ideje bile...Sjecam se jedne subotnje veceri kada je gostovao Arsen Dedic,zima,hladno, snijeg,stojim pred ulazom u Dom Kulture,a Ziri bez zimske odjece,odijelo i tada obavezna kravata i kaze mi:"Gele,gledaj sada!" Znam da nema karte za ulaz,a on onako visok i dostojanstven u odijelu samo rece sluzbeniku na vratima:"Ja sam bio vec unutra..." Covjek ga pogleda,a on ozbiljna faca i prodje...Poslije mi kaze da je zimski kaput ,sal ostavio u Hotel"Bosni"i pretrcao do Doma Kulture...
Nas,moj Ziri...Boze,pa zasto nam ga uze...
Dragi moji,tuzan sam,pretuzan...Prevrcem po nasim zajednickim slikama i suze polako klize niz obraz...Ne mogu vise...
Pozdrav Vasim porodicama,pozdrav Vama ! Angel
Tuesday, July 28, 2015
Monday, July 27, 2015
Split - utisci II
U Splitu smo odsjeli u privatnom smjestaju Luxury rooms na 300m od muzeja Dioklecijanove palate na splitskoj rivi. (http://www.booking.com/hotel/hr/split-luxury-rooms.hr.html)
Vec prvi kontakti sa domacicama smjestaja Ivonom i Nikolinom pokazali su da se radi o veoma prijatnim, profesionalnim i kulturnim djevojkama koje sa svojim gostima, uglavnom strancima, tecno govore na njihovim jezicima. Veoma uredne sobe, mali snack bar za goste, blizina konoba, restorana, spitske spice, Palace...ucinili su nas boravak u Splitu izuzetno prijatnim.
Razlog da napisem ovaj post je zapravo neprijatan dogadjaj koji sam sam sebi priredio. Naime, pri izlasku iz sobe, prazneci sef, nepaznjom sam ostavio novcanik u sefu. Posto smo nakon Splita nastavli na Mljet, mislio sam da sam taj novcanik stavio u neku od torbi koju nismo ni vadili iz auta. Po povratku u Banjaluku, provjerim sve torbe, svaki dzepic, pregradu... novcanika nema.
Javim se e-malom u Luxury rooms ne nadajuci se mnogo, jer , uz ostalo, nisam ni bio siguran gdje sam ga ostavio. Tako sam i napisao... I nakon samo par minuta dobijam odgovor da je odmah nakon naseg odlaska novcanik pronadjen, da su nas pokusali kontaktirati, ali se mi nismo javljali. Vec pocetkon slijedece nedjelje poslace mi moj novcanik u Banjaluku. Na moje zahvale i pohvale odgovaraju: " Trudimo se dati sve od sebe da djelujemo kao uigrani tim koji svojim gostima uvijek i u svemu stoji na raspolaganju."
Vise od iznosa vracenog novca u novcaniku obradovala je spoznaja o postenju radnika i vlasnika ovog smjestaja. To je razlog zasto ovo pisem i to je jos jedan razlog da ponovo kazem:" Nima Splita do Splita!"
Ako neko od vas bude isao u Split, toplo vam preporucujem ovaj smjestaj. Vjerujte mi, necete biti razocarani.
Saturday, July 25, 2015
Srđan Šušnica: Grad zaborava i amnezije
Ovaj clanak poslala mi je moja starija kcerka Jelena, koja je Srdjanova vrsnjakinja. Iz njenog kratkog komentara sam osjetio da je veoma uznemirena i da je clanak podsjetio na dogadjaje koje je prezivljavala slicno kako je to i Srdjan prezivio. I ona je bila zbunjena prebrojavanjem i banjaluckoj Gimnaziji. Srdjanov otac Miodrag Šušnica je otpor fasizmu "svojih" platio zivotom. Jelenin je, i pored osuda i prijetnji "njegovih"koje su se pred njom precutkivale, bio vjerovatno samo sretniji.
Onima kojima ovaj clanak izazove komentar da su i "nasima" "njihovi" cinili isto, nudim, vec na pocetku, citat Gintera Grasa koji i Srdjan koristi: "Tek kada osjetite istinski sram za ono što je
počinjeno u vaše ime i doživite istinsku katarzu, tek tada imate pravo na
vlastite suze!"
***************************
Količina
toga što se želi zaboraviti u Banjaluci je tolika da prazninu koja tom prilikom
nastaje ništa ne može ispuniti. Pa ni silni novi pop-mitološki i
nacionalistički narativi i spomenici.
Moji
baka i deda Šušnice bili su ponosni Krajišnici, Bosanci sa Grmeča i podgrmečkog kraja, iz sela Dabar i Podlug. Oboje su
sa 16 godina stupili u NOB. Deda Đuro zajedno sa četvoro svoje braće u Šestu
krajišku partizansku, a baka Mira u Drugu proletersku brigadu. Baka je
bila ranjavana na Sutjesci u nekoliko uzastopnih bitaka sa četnicima i Es-es-ovcima a prehodala je tifus u povlačenju
sa preživjelim Dalmatincima. Krajem rata su se upoznali i vjenčali.
Deda
je prihvatio garnizonsku službu prvo na bugarskoj granici, pa se moj stari rodio u Pirotu, a onda i na albanskoj granici, pa su stari i stric odrastali u Tetovu. Kad su došli u Banja Luku 1960., pričali su makedonski a jedva razumijeli
srpsko-hrvatski. Bili su i do kraja ostali istinski partizani i komunisti (a ne komunjare) koji su pazili svoj
komšiluk, prijatelje i uživali u zajedničkom životu sa svim ljudima i narodima
u Bosni. Što bi kod nas rekli – nisu se
dali vagnuti u stranu ni za jotu kad su došla ova nevjerna vremena. Nisu nikada
bili vjernici, niti se kod njih mogao osjetiti taj nacionalistički konstrukt srpstva.
Sad
sa ovom pameću znam da su kao i svi Krajišnici smatrali sebe Srbima,
pravoslavcima, ali nisu tome pridavali politički značaj ili životnu bitnost.
Njihova etnografija, kultura i ekonomija življenja tokom 20. vijeka je bila
daleko od monolitnog i ujedinjavajućeg političkog konstrukta svetosavskog
srpstva koji je dopirao iz Beograda i Vojvodine dvadesetih, tridesetih i ponovo osamdesetih i
devedesetih godina – već je bila istinski bosanska, ili još preciznije,
autohtono bosansko-krajiška.
Sjećam
se bakinog komentara na slike četnika i srpskih dobrovoljaca na
barikadama u Hrvatskoj 1991. – Sine, rekla mi je, evo
opet ovih bradonja četnika i popova, a mislila sam da smo mi
to pobijedili jednom za svagda. Oni će nam svima glave doći.
I
deda Ostoja, majčin otac, sa šesnaest je otišao u partizane, sa doktorom Mladenom na Kozaru gdje je učestvovao u podizanju ustanka. Preživio je
prvu nacističku, ustašku i četničku ofanzivu na tu planinu. Kada se vratio u selo
Bistricu podno Prosare, počela je odmazda. Ubijanja ili odvođenja zarobljenika,
antifašista i seljana, u Staru Gradišku i Jasenovac. Muškarce su odvozili u radne
logore u Austriji i Njemačkoj. Tako i mog dedu, no on je iz tog
logora pobjegao nakon četiri mjeseca i vratio se u partizane. Prvo u štajerske a onda ponovo na Kozaru i dalje po Bosni.
Šarolike,
izmješane i stopljene oaze
Kad
se sjetim svog djetinjstva, neke svoje lične prošlosti, uvijek se sjetim
doživljaja, slika i raje iz dva banjalučka naselja u kojima sam odrastao – Rosulja
i Borika. Najljepša i najnostalgičnija sjećanja i slike su ipak iz radničkog
naselja i raje u Boriku, jer sam tu proživljavao one slatke prijeratne
tinejdžerske i gimnazijske godine. Vrbas, kajak, raja iz kluba: Mufta, Muhamed, Sina,
Smailaga, Albin, Boro, Pota… Takmičenja u kajaku na rijekama širom bivše Juge. Zezancije sa rajom iz zgrade: Džimi, Smaja, Roske,
Darma…
Prva
zaljubljivanja i simpatije. Sjećam se djevojke sa imenom Elizabeta Sotelo,
zvali smo je Beti Bup. Samo njeno ime je bilo dovoljno da mi uši otpadnu. Banja Luka i Borik mog djetinjstva u odnosu na ovo sada, bile su
šarolike, izmješane i stopljene oaze različitih ljudi, imena, porodičnih priča,
običaja i istorija, različitih vjera i narativa, različitih temperamenata.
Sjećam
se da je pred sami rat u Banjaluci svako pokretao neki svoj mali biznis. Ljudi
su pravili i izvozili posteljinu, kožnu galanteriju i ko zna šta već. Kafići i
slastičarne su radili ko ludi, naročito oni borički od kafića K4 preko
Venecije, Moneta i Kajaka do Tilta, Džoja i Moskve. Bilo je svega, sve dok nam
nisu počeli obećavati da ćemo svi jesti zlatnim kašikama. Tada je iz komšiluka
isparilo više od polovine mojih drugara.
Sumrak zbog
zlatnih kašika
U
gimnaziju sam krenuo u jesen 1991. i prve šokove rata sam doživio u tim danima.
Sjećam se kako su moji drugari iz razreda nestajali jedan po jedan. A onda, par
dana ili sedmica poslije, neko donese haber u razred da se Selma, ili Valentin,
ili Mario više neće pojavljivati u školi i da su izašli iz Banjaluke. To su za
mene bile traume.
U
gimnaziji su moju raju prvi put popisivali po nacionalnosti. Negdje u maju
1992. profesor Mile Sumrak, zamjenik direktora i član SDS, uleće u razred kod nas i kaže: – Ajmo, djeco, napišite ovdje svoje
ime i prezime i nacionalnost. I dade da po razredu kruži taj obrazac. Dođe
i do mene i tada sam prvi put vidio da djeca nisu samo djeca već i Srbi,
Muslimani i Hrvati. Bio sam šokiran, nisam se mogao pomjeriti.
Sad
sa ovom pameću shvatam da je popisivanje po nacionalnosti prvi korak u
dehumanizaciji čovjeka. Ja nisam znao kojoj kategoriji pripadam i kraj svog
imena pišem – Jugosloven. To čini i Bojan, drug do mene u klupi. Ode Sumrak sa spiskom, ali se nakon nekog vremena vrati. Prozva
mene i Bojana i kaže nam da nacionalnost Jugosloven ne postoji, da ta država više ne postoji i da se
izjasnimo drugačije. Kažem mu da ja ne znam šta drugo da napišem i da moram
pitati majku. Zbunjeno je izletio iz razreda.
I
sada razmišljam kako je simbolično da je sav taj jad i čemer srpskog nacionalizma i rata u naš razred donio čovjek koji se preziva Sumrak. Te ’92. nestalo je pola mog razreda, a tih godina i
pola moje Banjaluke. Sumrak rata je počistio ulice, naselja, sela, sjećanja… I
sada nam srpski nacionalisti pokušavaju prodati priču da ta
vremena, ti ljudi, ta djeca, taj život, nikada nisu ni postojali. I da je ovako
bolje.
Ne znam ni za
šta, ni zbog čega
Početak
rata za mene predstavlja spoznaja da je moj burazer od strica Boris, dijete iz
mješovitog braka, iz kasarne JNA najednom završio na Vukovaru sa svojih 18 godina. Bio je tenkista, preživio je i
kada se vratio krajem ’91. Imao je priče zbog kojih mi se sve to sranje zgadilo
odmah na početku. Pričao mi je: – Ulazimo mi tenkovima u Vukovar na samom početku. Ne znam ni za šta, ni zbog čega,
ali tu sam. Po tenku počeše zvonit meci, a moja noga odmah pade sa gasa. Tenk
stade a meni počeše suze ići niz lice. Jebote, gdje me ovo guraju! Cijela se
kolona zaustavi, a Šljivančanin urla na nas ko na robove.
Još
te zime, moj stari je uspio pokupiti sa fronta na Strugu kod Okučana, Andreju,
Beograđanina, doveo ga kući i meni rekao: Spremi ga, on danas ide kući da ne bi
poginuo. Bukvalno ga je skinuo sa oklopnjaka i u uniformi doveo u Banjaluku.
Momak je bio crn ko ugarak, imao je blata po kosi i u ušima, oči su mu bile ko
fildžani. I sav se tresao. Navuko je svoju civilku koju je držao kod nas,
stavio minđušu u uho i pravac Beograd. Mislim da sada živi u Italiji.
Njegova su vojnička pisma još uvijek kod mene u kući.
Regrutovani
Banjalučani svih nacija 1992. sve češće su se vraćali iz Hrvatske u kovčezima. Sjećam se kako se drvoredi kod parka
Petar Kočić, na mom putu ka gimnaziji, sve više pune smrtovnicama.
Legli s
petokrakom probudili se kokardom
Marta
1992. stari i ja smo išli na pecanje, na Plivu, sa tatinim kolegom Zokom iz SUP-a. Na po puta, Zoka
izbaci kasetu Merime Njegomir i ubaci drugu sa nekim četničkim pjesmama. Od Topole, od Topole, Oj, vojvodo
Sinđeliću, itd. Pita ga stari: Matere ti, Zoka, od kad to ti slušaš te
pjesme? A Zoka mu odgovori da je on njih oduvijek slušao. Ja se na zadnjem
sedištu Juga 45 u trenu nasmijem: Aha, baš si ih slušao ranije, al’ na
vokmen! Uhvatio sam ljutit tatin pogled u retrovizoru. Dok sam trepnuo
dobio sam po nosu. Ćutao sam dok se nismo vratili kući. Stari me stavio pred
sebe i rekao da moram paziti šta pred kim pričam. Taj njegov savjet nikad nisam
poslušao.
Većina
Srba je prosto legla sa petokrakom a probudila se sa kokardom i ne shvatajući
šta im se dešava. Kad su shvatili, bilo je kasno i za njih i za njihove
familije. Sve ostale šprehe su bile samo traženje opravdanja zašto su od partizana i komunista postali četnici i nacionalisti.
U
aprilu 1992. moja porodica je osjetila svu žestinu srpskog nacionalizma. Mog starog, Miodraga Šušnicu ubile su paravojne
formacije SDS, tzv. SOS-ovci, po nalogu Stojana Župljanina i vrha SDS, a onda su za to ubistvo u banjalučkim dnevnim novinama Glasu okrivili
banjalučke Muslimane i Hrvate. Nama su u nekoliko navrata poslije ubistva
pretresali stan, iznosili tatine stvari i pratili staru. Tatine kolege i
istinski prijatelji su uspjeli policijski riješiti to ubistvo, ali taj slučaj
nikada nije procesuiran na sudu. Izvršioci, organizatori i nalogodavci žive sa
mnom u istom gradu. Da apsurd bude veći, taj novinski članak koji je za ubistvo
mog oca inkriminirao i dehumanizirao sve Muslimane i Hrvate optužujući za to
porodice Beganović i Klindić, napisao je naš porodični prijatelj – novinar Boro Marić. Kad ga je stara pitala – Zašto Boro, bolan, lažete i
izmišljate? On je odgovorio: Moralo se!
Nakon
toga nismo imali više kontakta sa njim.
Odrekli se
komšija i prijatelja
Tog
aprila 1992. počelo je organizovano teroriziranje, zastrašivanje i
protjerivanje neSrba iz Banjaluke. Ja sam gubio prijatelje iz komšiluka, iz
kajakaškog kluba, iz Gimnazije… Do kraja rata u Banjaluci je ubijeno oko 220
civila, a protjerano je oko 75.000 ljudi! Samo zato što su bili Muslimani ili
Hrvati. A u Banjaluci nije bilo ni dana rata. Srbi su se odrekli svojih komšija
i prijatelja za imaginarno ljotićevsko i velimirevićevsko srpstvo.
Bio
sam svjedok kako grupe nacionalista hodaju gradom i tjeraju momke da se
prekrste, a ako ovi to ne bi znali ili bi to uradili na „pogrešan“ način –
tukli su ih. Sjećam se da su skidali gaće momcima da vide da li su osunećeni
ili nisu, pa ako jesu – tukli su ih. Gledao sam kako ljude izbacuju iz stanova,
upadaju im u kuće, kako ih tuku kundacima na cesti, kako ih odvode ko zna gdje.
Sjećam
se i dana kada je srušena Ferhadija zajedno sa još nekoliko džamija tog dana.
Bio je maj 1993. i sva stakla na okolnim zgradama i robnoj kući Boska su
popucala. Osim stakala na SUP-u, oni su znali da će džamije biti rušene pa su
pootvarali sve prozore. Ja nisam mogao vjerovati, nisam želio vjerovati da se
to desilo. Neki su slavili, neki plakali.
Sjećam
se dana kada su naše komšije Kalkani i moj drug Samir izašli iz Banjaluke. To
jutro je bilo tiho. Nedugo poslije njih izašli su i Džonlići. Samirov burazer
se krio od vojske i praktično nije izlazio napolje osim da promjeni mjesto
skrivanja. Krio se i kod nas u kući. Bio je floater – osoba koja živi po
krajevima grada u kojem ga neće prepoznati da je Musliman ili Hrvat. O da,
stranci su imenovali i ovu kategoriju ljudi.
Organizovana
amnezija i ignorisanje
Današnja
Banja Luka ne liči na onu staru. Nove srpske vlasti su još za
vrijeme rata obrisale sve muslimanske, hrvatske i nedovoljno srpske
identifikacije iz naziva ulica, naziva mjesnih zajednica i škola. Porušili su
sve džamije u Banjaluci i franjevački samostan na Petričevcu. Na prostoru
banjalučke biskupije ubijeno je 8 katoličkih sveštenika, a nekoliko ih je bilo
zatvarano i premlaćivano! Srpski nacionalisti su u septembru 92. nasred ulice izrešetali imama
džamije na Hisetama!
U
godinama poslije rata porušili su ili pustili da propadne dosta spomenika
kulture, skulptura akademskih BH umjetnika, srednjovjekovnih utvrđenja i starih
bosanskih kuća. Skoro sve što je ostavština osmanske, muslimanske, katoličke,
austrougarske i naše bosanske naracije. Pod udarom zaborava su bili i spomenici
iz NOB-a, ali su par godina nakon rata vratili dio bista narodnih heroja u
Banjaluci, što nije slučaj u drugim sredinama. Sve što ima
bosansko-hercegovačko nasljeđe ili govori o nekadašnjem interetničkom i
zajedničkom životu je nepoželjno i pod udarom je organizovane amnezije i
ignorisanja.
Palili
su arhive i službene evidencije policije, sudova i opštine – isprva za novac i
po želji, a poslije rata sistematski i masovno. Količina toga što se želi
zaboraviti u Banjaluci je tolika da prazninu koja tom prilikom nastaje ništa ne
može ispuniti. Pa ni silni novi pop-mitološki i nacionalistički narativi i spomenici. Banja Luka je dobila spomenik Stefanu Nemanji (?), banu
Milosavljeviću, dobila je i desetine novih pravoslavnih crkava, neke na
mjestima na kojima nikada nije bilo crkve. Srpske i državne zastave Srbije se mogu vidjeti svugdje a zastave BiH samo na
institucijama BiH u gradu.
Trovanje se
nastavlja
Moje
istraživanje pokazuje da su srpske vlasti u Banjaluci promjenili naziv 50 odsto
ulica, njih oko 240, brišući sve nesrpske narative a namećući samo srpske i
pravoslavne. Ljude, stare Banjalučane, možda najviše pogađaju ove posljedice
urbicida i kulturocida vidljive u Banjaluci u nazivu skoro svake ulice i na
svakom kutku. Ni meni se ne mili živjeti u ulici koja nosi naziv četnika iz Drugog svetskog rata, a kamoli nekom čovjeku kojeg su
srpske snage protjerale ili mu pobile najmilije.
U
zadnjih šest, sedam godina Dodikove vladavine javni i medijski prostori,
politička arena i umovi mladih ljudi su do daske zatrovani srpskim klero–nacionalizmom i etno-fašizmom. Uporedo sa tim Dodik i njegova klika bjesomučno
pljačkaju javni novac i resurse maskirajući svoj kriminal nacionalističkim populizmom. Dodik i njegova bratija
tajkuna godinama izvlače novac i vrijednosti u Srbiju, Rusiju i Švicarsku.
Zašto?
Ima
u Banjaluci dosta raje koja ne prihvata ova nacionalistička sranja i među njima sam stekao prijatelje. Pokušavamo
da markiramo događaje i mjesta i tako skrenemo pažnju javnosti na zločine istrebljenja i genocida nad nesrbima u Banjaluci, Prijedoru, Srebrenici i drugim opštinama ove RS. Zajedno sa našim komšijama, Bošnjacima i Hrvatima,
obilježavamo stratišta svih naroda u BiH, ali ja sam se fokusirao na zločine nad nesrbima počinjene od strane srpskih snaga a u
ime srpstva. Zašto? Zato što će nam se pokoljenja stidjeti za ono što smo
učinili na pragu 21. vijeka.
Srpske
vlasti i snage devedesetih, osvajajući i čisteći opštinu po opštinu u Hrvatskoj i Bosni u halucinogenom piru odbrane tzv. srpske zemlje –
obezvrijedile su srpske žrtve Jasenovca, Jadovnog i drugih stratišta. Ginter Gras je lijepo govorio Nijemcima: Tek kada osjetite
istinski sram za ono što je počinjeno u vaše ime i doživite istinsku katarzu,
tek tada imate pravo na vlastite suze! Ima li ičeg takvoga u Banjaluci, u RS, u Srbiji? Nema! Jer da ima – ne bi Banja Luka bila dio RS, i ne bi bilo RS jer bi je se odrekli kao najsramnijeg perioda u
srpskoj istoriji. I ne bi taj grad bio centar poricanja genocida i sistematskih zločina koje su srpske snage počinile. Ne bi bio grad
zaborava i amnezije svega što je nesrpsko.
Možemo
se svi mi pozivati i na čojstvo i na petokraku, i na Tita i na partizane, ali naši ratni lideri su bili oberčetnici, obernacionalisti i ludaci, a ova sadašnja vladajuća politička elita u
tom mom gradu Banjaluci, a bogami i u Srbiji, ne razlikuje se ideološki ni za jotu od tih ratnih zločinaca. Samo su im metode i maske donekle
prefinjenije.
Protest .ba
Srđan Šušnica, kulturolog, rođen je u Banjaluci 1976. Završio je banjalučku gimnaziju a potom diplomirao na Policijskoj akademiji u Beogradu, a nakon toga i na Pravnom fakultetu u Banjaluci. Magistrirao je na Fakultetu za društvene nauke Univerziteta u Ljubljani na programu Kulturolgije. Bavi se kulturološkim istraživanjima bosanskih i balkanskih tema, pisanjem i društvenim aktivizmom okrenutim protiv kulture zaborava, istorijskog revizionizma, nacionalizma i fašizma. Živi i radi u Banjaluci.
Friday, July 24, 2015
Memorija
|
Thursday, July 23, 2015
Mogul' ove umotvorine?
Ne bih se začudiо da mi jednog dana zakucaju na vrata i kažu:
"Dobar dan, došli smo po bubreg."
"Kakav bubreg??"
"Onaj što ste donirali kada ste kliknuli na NEXT, NEXT, I Agree!"
**** "Jednom se živi."
Rečenica koju koristimo kada planiramo da uradimo neku glupost.
****
Malo je falilo da se zaljubim... Srećom, zasr'o sam na vreme...
****
Kakvo je vreme došlo, niko više ne želi da se venčava osim pedera i lezbejki.
****
Udaje mi se prijateljica a nije trudna. Kažem joj nek stavi jastuk, da se ne blamira!
****
Čudne su žene... Prvo prete mami da će se udati, a posle prete mužu da će otići kod mame...
****
Ne mogu da se dogovorim sa ženom gde ćemo na more ove godine. Ja bih u Tursku, a ona bi sa mnom.
****
Doktori kažu da vam svaki komad pržene slanine koji pojedete, oduzima 9 minuta života. Računajući tako, trebalo je da umrem 1732. godine.
****
Kada čekam u redu, nerviraju me samo ljudi koji su ispred mene... Ovi iza su super likovi!
****
Ja uvek dva puta kažem pre nego što razmislim...
****
Ono što me ne ubije - ja probam ponovo...
"Dobar dan, došli smo po bubreg."
"Kakav bubreg??"
"Onaj što ste donirali kada ste kliknuli na NEXT, NEXT, I Agree!"
**** "Jednom se živi."
Rečenica koju koristimo kada planiramo da uradimo neku glupost.
****
Malo je falilo da se zaljubim... Srećom, zasr'o sam na vreme...
****
Kakvo je vreme došlo, niko više ne želi da se venčava osim pedera i lezbejki.
****
Udaje mi se prijateljica a nije trudna. Kažem joj nek stavi jastuk, da se ne blamira!
****
Čudne su žene... Prvo prete mami da će se udati, a posle prete mužu da će otići kod mame...
****
Ne mogu da se dogovorim sa ženom gde ćemo na more ove godine. Ja bih u Tursku, a ona bi sa mnom.
****
Doktori kažu da vam svaki komad pržene slanine koji pojedete, oduzima 9 minuta života. Računajući tako, trebalo je da umrem 1732. godine.
****
Kada čekam u redu, nerviraju me samo ljudi koji su ispred mene... Ovi iza su super likovi!
****
Ja uvek dva puta kažem pre nego što razmislim...
****
Ono što me ne ubije - ja probam ponovo...
Wednesday, July 22, 2015
Tuesday, July 21, 2015
Angel T.: 7 pictures for you
McCall, 28.6. - 13.7.2015.
U ovom planinskom mjestu provodimo najvise vremena u ovim toplim
ljetnim danima,a najiteresatnije u ovom periodu je bilo gledanje
Wimbledon-a i jos jedna velika pobjeda Djokovica! Moj unuk Jack je
trazio da ga probudim rano ujutro (finalni mec je poceo po ovdasnjem
vremenu u 7 sati) i to njegovo navijanje je trebalo vidjeti...Da, bilo
je i suza kada je Nole izgubio vec skoro dobijeni drugi set...A onda
neopisiva radost!
I jos jedna ulovljena pastrmka na drugom obliznjem jezeru,nova radost
i deda je morao naci posudu sa vodom da bi Jack svoj ulov pokazao
svojoj raji...
Obavezni svakodnevni raznovrsni skokovi u jezero i premestanje
motornog camca u doku bez pomoci tehnike i odraslih.
Pozdrav vasim porodicama,pozdrav Vama. Angel
Subscribe to:
Posts (Atom)